Dubious Skrevet 30. april 2016 Del Skrevet 30. april 2016 Lurer selv på Asrock HK da mitt trofaste Asus R4BE gikk til helv.... Og at Asrock er bra er jo ikke noe rart i det hele tatt da de stammer fra Asus back i gamle dager. Asus eier fortsatt Asrock, gjennom søster-selskap Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 30. april 2016 Forfatter Del Skrevet 30. april 2016 (endret) https://en.wikipedia.org/wiki/ASRock * ASRock was originally spun off from Asus in 2002 * In 2010 it became part of Pegatron * Parent ASUSTek Computer through Pegatron Endret 30. april 2016 av DJViking Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 28. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2016 Jeg undrer litt over hvorfor det er så få nettbutikker som selger ASRock og enda færre som selger ASRock Fatal1ty. Det er Proshop som har mest av ASRock. 1 Proshop 2 DigitalImpuls 3 Multicom Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 Jeg undrer litt over hvorfor det er så få nettbutikker som selger ASRock og enda færre som selger ASRock Fatal1ty. Det er Proshop som har mest av ASRock. 1 Proshop 2 DigitalImpuls 3 Multicom Enda færre som selger g.skill minne, selv om det er det beste. Verden er urettferdig Det er selvfølgelig de store aktørene i markedet som gjør at man får mindre utvalg desverre. Heldigvis har vi noen få igjen som gjør livet bedre for oss entusiaster. Les: Digitalimpuls Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 av de 3 så ville jeg nok ha handlet på DI ihvertfall, mest på grunn av nærhet (Trondheim) Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 28. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2016 av de 3 så ville jeg nok ha handlet på DI ihvertfall, mest på grunn av nærhet (Trondheim) Ingen nettbutikker som har butikk i Nord-Norge. Skulle likt å hatt en i Tromsø, men tror ikke entusiastmarkedet er så stort her (kan ta feil). Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 1. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2016 (endret) Installerte ny BIOS chip som jeg fikk tilsendt fra ASRock. Nå skal hovedkortet støtte Broadwell-E. Var ikke helt så heldig og fikk ikke startet opp PCen. Det suste mange feilkoder i displayet på hovedkortet. 04 09 19 88 b0 AF 04 09 19 A9 88 b0 b8 b2 b1 b8 b6 b7 bd b2 b7 bd b2 bd b2 bd b2 bd b9 b8 bF 38 33 32 4F 61 9A 78 88 68 88 78 79 99 91 99 95 96 88 b2 88 98 99 98 9C 88 b4 88 9C 68 b4 88 99 Den stoppet til slutt på 99 som betyr feil på PCI-E 92 - 99Problem related to PCI-E devices. Please re-install PCI-Edevices or try installing them in other slots. If the problemstill exists, please remove all PCI-E devices or try usinganother VGA card. Jeg forsøkte med å flytte skjermkortet fra slot3 til slot1, men det hjalp ikke. Jeg har en M.2 SSD, men den lot jeg være på plass. Skjønner ikke helt hva problemet er. Usikker på om hovedkortet er ødelagt, CPU, M.2 modulen eller minne. Det skal vel være mulig å starte opp i BIOS uten noen disk. Fjernet M.2 SSD, men fikk fortsatt ikke startet opp. Fjernet 3 av 4 minnemoduler, samme feil. Endret 1. juli 2016 av DJViking Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 9. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2016 Jeg fant ut at tallkodene er ikke feilkoder, men ASRock går gjennom for å sjekke at alt er i orden. Den tallkoden den blir stående på er det problemer med. I mitt tilfelle så ser det ut til å ha problemer med PCI-E. Antagelig skjermkortet fordi jeg prøvde med uten M.2 SSDen. Får prøve med et annet skjermkort og se. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 18. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2016 Suksess. Jeg tok ut det nye lavend skjermkortet EVGA Nvidia GT610, satt inn mitt ASUS Nvidia GTX650Ti og fikk så startet opp i BIOS/UEFI. Det nye skjermkortet kan muligens være ødelagt. Det hadde ikke noen kontakter for ekstra strøm. Kan det hende at hovedkortet ikke klarte å levere nok strøm til det skjermkortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå