Gå til innhold

ASRock Fatal1ty X99

DJViking

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med ASRock Fatal1ty, enten X99 Professional eller X99X Killer?

Jeg har ikke behov (eller økonomi) for mer enn 2-way SLI og tror kanskje Professional blir unødvendig. Ulempen er at dersom man benytter M.2 slot på X99X Killer så kan man ikke bruke PCI-E slot 5.

Jeg vurderer å gå for X99X Killer/3.1 for å få et hovedkort med støtte for USB Type-C. Dette koster akkurat det samme som X99X Killer, men når det kommer til X99 Professional som koster +1000kr så koster dens 3.1 variant +2000kr.

ASRock Fatal1ty X99X Killer skal vist nok være omtrent det samme hovedkortet som ASRock X99 Extreme6, bare med noen ekstra features.

Skal bruke hovedkortet sammen med en Intel Core i7-5930K.

ASRock Fatal1ty X99 Professional

2468785_ec53aaf9f010.jpg

ASRock Fatal1ty X99X Killer

6621_06_asrock_x99x_killer_fatal1ty_inte

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har erfaring med z77/z87 og z97  Asrock OCF og Asrock x99 extreme 4. Alle disse har vært helt utmerket. Man får mere for pengene med Asrock enn med Asus. Asrock kommer også ut relativt ofte ut med bioser som er en bra ting!

Edit: Har hatt Asrock z77 Professional også, og har nå Asrock x99 WS 10G :p

Har bare bra ting å si om Asrock faktisk. Selv om de ikkje har OC socket på alle X99 hovedkort. Noe som betyr litt lavere overklokk på Cache på x99 cpuer og litt dårligere minneoverklokk. Dog dette har ikkje veldig mye å si på ytelsen generelt.

Når jeg tenker over det , så har jeg hatt en del Asrockhovedkort  :wee:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Har bare bra ting å si om Asrock faktisk. Selv om de ikkje har OC socket på alle X99 hovedkort. Noe som betyr litt lavere overklokk på Cache på x99 cpuer og litt dårligere minneoverklokk. Dog dette har ikkje veldig mye å si på ytelsen generelt.

For OC så er det vel Extreme eller OC Formula som er veien å gå som jeg kunne se på ASRock sine nettsider.

Men om jeg så fikk lyst å overklokke CPU/GPU på Fatal1ty så går vel det?

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

For OC så er det vel Extreme eller OC Formula som er veien å gå som jeg kunne se på ASRock sine nettsider.

Men om jeg så fikk lyst å overklokke CPU/GPU på Fatal1ty så går vel det?

Det går fint! Har faktisk hatt et Fatality hovedkort også, lurer på om det var z87 :p

Lenke til kommentar

Har X99M Extreme4 og X99 OC Formula 3.1 (har vel hatt to av disse).

Har hatt X99 Extreme4 og X99 WS.

Det ene kortet daua (Extreme4), men det kan jo skje med alt.

Resten har fungert fin fint

Like kanskje X99 WS best. Virka solid.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Bare velstand med Asrock ja!  

Har tidligere hatt et fatal1ty z77 professional-m med 2500k (bytta fordi jeg var uheldig i cpu lotteriet)

Har nå Asrock x99M Killer med 5820k og det fungerer som bare juling. Testa OC til 4.5ghz, fikk en pen score i cinebench og satte den tilbake på stock. 

10/10 would buy again :D

• Liker 1
Lenke til kommentar

Begynte å tenke litt kanskje gå for X99 Professional og senere ha muligheten for 3-way SLI dersom jeg skulle være så fatal gæern å gå for det.

X99X Killer

**If Ultra M.2 PCI Express module is installed, PCIE5 slot will be disabled.

Dette utelukker 3-way SLI, ettersom jeg skal bruke M.2

X99 Professional:

**If Ultra M.2 PCI Express module is installed, PCIE3 slot will be disabled.

Dette tror ikke jeg er noe problem. Med 2-way så blir skjermkortene å dekke over slot 1/tomt og slot 2/3. Da skal det vel ikke være noe problem.

****To support 3-Way CrossFireX™ and 3-Way SLI™ when using CPU with 28 lanes, please install VGA cards to PCIE1/PCIE2/PCIE4 (x8/x8/x8).

Er det ikke mulig å få x16/x16/x16 eller i det minste x16/x16/x8 ?

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

****To support 3-Way CrossFireX™ and 3-Way SLI™ when using CPU with 28 lanes, please install VGA cards to PCIE1/PCIE2/PCIE4 (x8/x8/x8).

Jo, du kan få 16/16/8, men da må du ha 5930k eller 5960x. 5820k har 28 PCIe lanes, mens de to andre har 40.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Jo, men da må du ha 5930k eller 5960x. 5820k har 28 PCIe lanes, mens de to andre har 40.

Flott. Planlegger en 5930K.

Eneste synd er at mitt valgte kabinett Fractal Design Define S ikke støtter ATX-E. Jeg må derfor gå for Fractal Design Arc XL dersom jeg kjøper X99 Professional.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Jo, men da må du ha 5930k eller 5960x. 5820k har 28 PCIe lanes, mens de to andre har 40.

Eneste synd er at mitt valgte kabinett Fractal Design Define S ikke støtter ATX-E. Jeg må derfor gå for Fractal Design Arc XL dersom jeg kjøper X99 Professional.

De ekstra 12 banene på 5930K er det du betaler ekstra for i forhold til 5820K.

Lenke til kommentar

De ekstra 12 banene på 5930K er det du betaler ekstra for i forhold til 5820K.

Går nok uansett for 5930K om det blir enten X99X Killer eller X99 Professional. Mest sansynlig blir det nok ikke noe 3-way SLI på meg...

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Jeg skjønte ikke. Du går for 5930K men samtidig sier du at det ikke blir 3-way SLI på deg. Hva skal du da med lanes'a?

Ikke noen god grunn egentlig. Bare at 5960x var for dyr for meg...

Kanskje for å ha mulighet til 3-way SLI ved en senere anledning.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...