Moskus Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 (endret) Det du egentlig spør om er et system som er utvidbart i alle retninger om behovet skulle melde seg, ikke koster noe særlig, men er enkelt å sette opp og samtidig supersmart? I første omgang kan man da bare sette opp en HomeSeer Zee2 eller en Rasberry Pi med Domoticz. Endret 28. april 2016 av Moskus 1 Lenke til kommentar
sitdown Skrevet 28. april 2016 Forfatter Del Skrevet 28. april 2016 (endret) JAaaaa :0, takk. Er det rimelig raskt å sette opp rasberry Pi med dette. Samt omtrent like raskt å ha oversikt/konfigurere som homeSeer 2? Og det er ikke noe problem å koble mot rimelige PIR, av/på knapp og Cam? Da skal jeg se nærmere på dette. Endret 28. april 2016 av sitdown Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Er det rimelig raskt å sette opp rasberry Pi med dette. Ja. Samt omtrent like raskt å ha oversikt/konfigurere som homeSeer 2? Nei. (men det er alltid en diskusjonssak) Og det er ikke noe problem å koble mot rimelige PIR, av/på knapp og Cam? Nei. Lenke til kommentar
sitdown Skrevet 28. april 2016 Forfatter Del Skrevet 28. april 2016 Så da er det kanskje like greit å gå for HomeSeer og neste skritt blir RASP PI hjemme hos meg selv. Merket jeg ble litt gira på RASP og geek'n kom litt tilbake. Problemet er at det fort går tid som jeg ikke har og heller burde brukt på å avreagerer med å komme meg ut i frilufta Men hjemme så trenger jeg styring til vannbasert gulvvarme og vannsensor i teknisk rom, men dette blir vel ikke akkurat FG-godkjent, eller kan det bli det om man bruker godkjent føler og ventil på hovedvannskrana? Nå må du ikke gire meg opp mer, det har jeg ikke tid til Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Så da er det kanskje like greit å gå for HomeSeer og neste skritt blir RASP PI hjemme hos meg selv. Merket jeg ble litt gira på RASP og geek'n kom litt tilbake. Problemet er at det fort går tid som jeg ikke har og heller burde brukt på å avreagerer med å komme meg ut i frilufta HomeSeer koster mer penger enn Domoticz, men jeg påstår at det går mindre tid på konfigurering og du får flere muligheter, iallfall hvis du kjører det på PC. Smak og behag. Men hjemme så trenger jeg styring til vannbasert gulvvarme og vannsensor i teknisk rom, men dette blir vel ikke akkurat FG-godkjent, eller kan det bli det om man bruker godkjent føler og ventil på hovedvannskrana? Om det blir FG-godkjent er vel opp til forsikringsselskapet. Noen tillater mer enn andre. Nå må du ikke gire meg opp mer, det har jeg ikke tid til Jo, selvfølgelig. "RELEASE YOUR INNER NERD!!" Lenke til kommentar
sitdown Skrevet 28. april 2016 Forfatter Del Skrevet 28. april 2016 (endret) GUH Endret 28. april 2016 av sitdown Lenke til kommentar
sitdown Skrevet 19. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2016 Nå driver jeg å ser på løsninger for røykvarslere, det blir første steg. Tester samtidig ut Google Spaces, kan vi fortsette der? https://spaces.google.com/space/385455944 Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 Mange av oss har flyttet til http://www.hjemmeautomasjon.no/ Er nok derfor det er litt mindre aktivitet her enn tidligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå