Gå til innhold

Brann/tyverialarm eller smarthusløsning/hjemmautomasjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

JAaaaa :0, takk.

Er det rimelig raskt å sette opp rasberry Pi med dette.

Samt omtrent like raskt å ha oversikt/konfigurere som homeSeer 2? Og det er ikke noe problem å koble mot rimelige PIR, av/på knapp og Cam?

Da skal jeg se nærmere på dette.

Endret av sitdown
Lenke til kommentar

Er det rimelig raskt å sette opp rasberry Pi med dette.

Ja. :)

Samt omtrent like raskt å ha oversikt/konfigurere som homeSeer 2?

Nei. ;)

(men det er alltid en diskusjonssak)

Og det er ikke noe problem å koble mot rimelige PIR, av/på knapp og Cam?

Nei. :)

Lenke til kommentar

Så da er det kanskje like greit å gå for HomeSeer og neste skritt blir RASP PI hjemme hos meg selv. Merket jeg ble litt gira på RASP og geek'n kom litt tilbake. Problemet er at det fort går tid som jeg ikke har og heller burde brukt på å avreagerer med å komme meg ut i frilufta ;)

Men hjemme så trenger jeg styring til vannbasert gulvvarme og vannsensor i teknisk rom, men dette blir vel ikke akkurat FG-godkjent, eller kan det bli det om man bruker godkjent føler og ventil på hovedvannskrana?

Nå må du ikke gire meg opp mer, det har jeg ikke tid til ;)

Lenke til kommentar

Så da er det kanskje like greit å gå for HomeSeer og neste skritt blir RASP PI hjemme hos meg selv. Merket jeg ble litt gira på RASP og geek'n kom litt tilbake. Problemet er at det fort går tid som jeg ikke har og heller burde brukt på å avreagerer med å komme meg ut i frilufta ;)

HomeSeer koster mer penger enn Domoticz, men jeg påstår at det går mindre tid på konfigurering og du får flere muligheter, iallfall hvis du kjører det på PC.

Smak og behag.

Men hjemme så trenger jeg styring til vannbasert gulvvarme og vannsensor i teknisk rom, men dette blir vel ikke akkurat FG-godkjent, eller kan det bli det om man bruker godkjent føler og ventil på hovedvannskrana?

Om det blir FG-godkjent er vel opp til forsikringsselskapet. Noen tillater mer enn andre.

Nå må du ikke gire meg opp mer, det har jeg ikke tid til ;)

Jo, selvfølgelig. "RELEASE YOUR INNER NERD!!" :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...