Hen88 Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Hei. sitter på en relativt gammel pc, men syns den funker ok for meg og mitt bruk..... pcn blir brukt til spill og surfing for det meste, og lurer egentlig på hva som kan være vært å oppgradere uten å måtte gjøre de store utskiftningene.... ( har ikke så mye peiling på hardware) speccs: HK : Msi b75MA, s-1155 CPU: intel core 15-3470 processor ( clock til 3,8 GHz) skjermkort: Geforce gtx 960 2gb ram: Corsair vengeance DDR3 1600 MHz, 8 GB spill jeg spiller akuratt nå er division og BF4. spørsmål 1: vil det hjelpe pcn min å kjøpe 8 gb ram til? spørsmål 2: hva annet kan jeg gjøre med pcn for at den skal fungere optimalt i 1-2 år til? uten de store dyre utskiftninger, da jeg tenker å invistere litt senere. spørsmål 3: vannkjølt cpu? vil det hjelpe? den løper på 100 % når jeg spiller. temp på rundt 40 grader tror jeg. skjermkort kommer opp i 70-80 grader ved spilling. spørsmål 4: sikkert dumt spørsmål, men kjører 2 skjermer på skjermkortet nå, påvirker dette ytelsen når jeg spiller? ( bruker skjerm 2 til youtube etc) spørsmål 5: kom gjerne med link til direkte ting hvis dere anbefaler noen oppgraderinger. tenker mest på om ting passer sammen og vil fungere i min pc takk for evt svar! setter stor pris på at du tar deg tid til å lese og svare! Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 1. Nei, ikke til spilling 2. Spar til CPU/GPU oppgradering, oppsettet du har nå funker helt fint 3. Nei, ikke for en non-k (altså en du ikke kan overklokke) tviler på at den kun er på 40¤C, men opptil 80¤C burde gå fint. 4. Tviler du merker forskjell med en eller to skjermer på et skjermkort. 5. Du kan jo skaffe deg en SSD. Raskere loading i spill som bf4, en fordel å være først inne på banen og velge de beste kjøretøyene iallefall. Lenke til kommentar
Hen88 Skrevet 7. april 2016 Forfatter Del Skrevet 7. april 2016 1. Nei, ikke til spilling 2. Spar til CPU/GPU oppgradering, oppsettet du har nå funker helt fint 3. Nei, ikke for en non-k (altså en du ikke kan overklokke) tviler på at den kun er på 40¤C, men opptil 80¤C burde gå fint. 4. Tviler du merker forskjell med en eller to skjermer på et skjermkort. 5. Du kan jo skaffe deg en SSD. Raskere loading i spill som bf4, en fordel å være først inne på banen og velge de beste kjøretøyene iallefall. takk for svar. er vel ikke mange cpu som passer til mitt hovedkort akuratt nå. SSD har jeg allerede ( glemte å skrive dette) så er vel ikke mye håp før man kjøper ny da tenker jeg.... Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Spar pengene er mitt tips. Maskinen du har nå er helt kurrant. Har hatt samme CPU selv en gang i tiden med et 780 Classy overklokket, funket greit. Lenke til kommentar
Hen88 Skrevet 7. april 2016 Forfatter Del Skrevet 7. april 2016 Spar pengene er mitt tips. Maskinen du har nå er helt kurrant. Har hatt samme CPU selv en gang i tiden med et 780 Classy overklokket, funket greit. ok tror ikke bios tilater meg å clocke den høyere enn 3,8.... men takk for tips! Lenke til kommentar
Stonescar Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 På spørsmål # 4 burde du kanskje teste ut selv. Det kan jo påvirke i enkelte spill, masse faner oppe etc. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Maskinen din er fin, men legg av litt penger til det kommer ny gpu utpå sommeren 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå