GH11 Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Tror nok du får ønske deg et nytt kabinett, til bursdagen din, Blib. Det er vel snart? Til lykke med et nytt kabinett, større og mer stillegående PSU, og en hel haug med Ka. vifter. Lenke til kommentar
neuragen Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Har selv et A7V133A HK med en 1200 T-Bird. Har dette i et Aopen Hq-08 Tower. Til å begynne med hadde jeg temp på 65 c full load. Etter mye slit er den nede på 47 c full load. Jeg synes enda den er j*vli varm med tanke på de moddene jeg har gjort for å forbedre forholdene. Så leser jeg attpåtil at folk kjører temperaturer så lavt som 30+ c full load....med mindre kjøling enn jeg selv har....så mitt poeng er vel at temperaturer innen CPU`enes verden er en smule kaotisk og totalt avhenging av sinnsvakt mange faktorer. Eller er jeg bare fjærn? -------------------- AMD T-Bird 1200 Alpha PAL6030 m/Pabst 8012 og Funnel A7V 133A Mobo Creative Geforce 256 32MB SDR(funker enda som ****) 512MB Mosel Vitelic 7ns SDR LG 8x Burner + en shitload med vifter(og støy) Lenke til kommentar
Jaketten Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 On 2002-02-26 00:57, neuragen skrev: Har selv et A7V133A HK med en 1200 T-Bird. Har dette i et Aopen Hq-08 Tower. Til å begynne med hadde jeg temp på 65 c full load. Etter mye slit er den nede på 47 c full load. Jeg synes enda den er j*vli varm med tanke på de moddene jeg har gjort for å forbedre forholdene. Så leser jeg attpåtil at folk kjører temperaturer så lavt som 30+ c full load....med mindre kjøling enn jeg selv har....så mitt poeng er vel at temperaturer innen CPU`enes verden er en smule kaotisk og totalt avhenging av sinnsvakt mange faktorer. Eller er jeg bare fjærn? - - Tror nok at det er en liten skrytefaktor de med å kjøre en overklokket tbird 1400 på 30 grader full load, med hvilken som helst luftkjøling er det UMULIG, det vil si hvis man ikke sitter inne på et fryselager da. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Stol aldri på de temperaturene du leser av i bis. For og få lavere temperatur kan du gjøre: 1. Flashe biosen 2. Skjekke om du har satt kjleren riktig på og har nok kjølepasta Vifta de burde klare og kjøle bedre. Jeg har en standard Collermaster og den ligger på 43 ved load. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 dette er jo ikke et nytt fenomen med AMD. Siden det bare er AMD XP som har innebygd temp måler, skal du ikke alltid stole på den som ligger på hovedkortet, rett under CPU. At du har unormal høy temp er helt klart. Bytt vifte og kjølepasta om det hjelper. Hvis problemet fortsetter, ta ut av driten av maskina, og tørk støv, og sett alt inn igjen! Sjekk om det er noen innstillinger i BIOS du kan ha oversett eller trykket galt. Fort gjort... Lenke til kommentar
jason Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Du får komme med en tilbakemelding på hva du har gjort og om det har ført til noen reduksjon i tempen din. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Du kan kjøpe et Temperaturvakt fra Clas Ohlson, du setter de 2 varmesensorene hvor du vil, og disse leser riktig, enn på BIOSen Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Quote: On 2002-02-27 22:07, Qwseyvnd skrev:Du kan kjøpe et Temperaturvakt fra Clas Ohlson, du setter de 2 varmesensorene hvor du vil, og disse leser riktig, enn på BIOSen Kjøp heller en seriøs temperaturmåler fra 3dfx cool , microplex el.lign..Dette er mest pga at selve måleren er veldig liten sånn at den kan være nesten helt inne på coren på cpu. Kan ikke skjønne annet enn at det er hk som måler helt feil, du har jo bra kjøling, og så lenge dette er riktig montert så skulle jo det funke bra.. lykke til uansett :smile: Lenke til kommentar
Stein-Erik Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 synes jeg har j%¤# varm cpu 75 grader. hva kan jeg gjøre pcen er helt ny har en amd 2200+ med amd hovedkort på 22 grader Lenke til kommentar
Blib Skrevet 26. november 2002 Forfatter Del Skrevet 26. november 2002 Prøv å senke temperaturen i kabinettet på alle mulige måter.. Dette vil hjelpe. *Leser igjennom svarene han fikk* Og festing av goop kan spille en stor rolle også.. Bar les svarene jeg fikk så vil du se at det er noen virkeligt gode der :smile: Lenke til kommentar
Blib Skrevet 26. november 2002 Forfatter Del Skrevet 26. november 2002 Prøv å senke temperaturen i kabinettet på alle mulige måter.. Dette vil hjelpe. *Leser igjennom svarene han fikk* Og festing av goop kan spille en stor rolle også.. Bar les svarene jeg fikk så vil du se at det er noen virkeligt gode der :smile: Lenke til kommentar
iv3rs Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 AMDprosessorer er laget for å kunne steke egg på kjøleribba. *tryn* *svei en prossessor der* *tryn tryn* Lenke til kommentar
dj_doggy Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 du har vel den gamle vifta enda, bare sett den over den nye, dette gir MYE bedre effekt enn bare en, jeg har gjort det hjemme, der kan jeg få min t-bird 1,4ghz ned i ca 45 grader C, dettte bråker veldig, så jeg laget ett bryterpanel, så når jeg skal sove, så skrur jeg av den ene vifta Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Quote: Den 2002-02-26 00:57, skrev neuragen:Har selv et A7V133A HK med en 1200 T-Bird. Har dette i et Aopen Hq-08 Tower. Til å begynne med hadde jeg temp på 65 c full load. Etter mye slit er den nede på 47 c full load. Jeg synes enda den er j*vli varm med tanke på de moddene jeg har gjort for å forbedre forholdene. Så leser jeg attpåtil at folk kjører temperaturer så lavt som 30+ c full load....med mindre kjøling enn jeg selv har....så mitt poeng er vel at temperaturer innen CPU`enes verden er en smule kaotisk og totalt avhenging av sinnsvakt mange faktorer. Eller er jeg bare fjærn? Du skal vere meget fornøyd med de temp du har , de som forteller om temp under 35-40 grader på full load med luftkjøling sitter enten på et fyserom eller de bløffer,det mest sansynelige er at de som så mange andre har feil på temp sensorne sine. Det er nemmelig ikke mulig å kjøre verken en xp eller en p4 på full load med en temp på 30 grader med luftkjøling, de som påstår dette prater piss og har ingen peiling på fysiske lover. Lenke til kommentar
Ybbe Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 jeg har og en amd 1.3 t-bird...den ligger på ca 58 grader, men det er med pcprobe da...Har bestillt Thermaltake Volcano 9 CoolMod å litt AC3 for å fikse litt... hva er forskjell på asus pcprobe og mbm da??? Lenke til kommentar
Argon19 Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Jeg fant ett prog på nette som heter: AMD cooler. Dette progget gjor at CPU tempen min sank fra 58c til 48! Det syntes jeg var litt tøft.... Du får det og med når du kjøper MSI hovedkort Lenke til kommentar
Wixe Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Quote: Den 2002-02-25 21:14, skrev Blib: Quote: On 2002-02-25 21:09, jason skrev: Har du demontert kjølervifte for å se at det er et godt avtrykk av AS'en på kjøleren? Det høres for meg ut at det kan være litt dårlig kontakt dårlig montering. Uansett så kan det jo være en ide å sjekke, det er jo ikke allverdens arbeid. ...det svarte greiene som er under bronsegreiene på undersiden av kjøleren... Det skal ikke være noe annet mellom cpu core og kjøler. Du må få av all teip ol før du legger på as3. Bruk en eller annen form for Isopropylen alkohol til dette. AS3 skal kun være på core da det er fare for at det er strømførende grunnet sølv innholdet (om as3 blander seg med andre stoffer). Sjekk etter om det er noe annet enn as3 mellom cpu og kjøler da dette vil ødelegge kjøleevnene til kjøleren. Bruk Sisoft Sandra sin cpu info til å sjekke thermal resistance i forhold til hva kjøleren er oppgitt til (har du over en stor differanse bør du sjekke bunnen på kjøleren). Lenke til kommentar
Blib Skrevet 3. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2002 Quote: Den 2002-12-03 16:50, skrev Argon19:Jeg fant ett prog på nette som heter: AMD cooler. Dette progget gjor at CPU tempen min sank fra 58c til 48! Det syntes jeg var litt tøft....Du får det og med når du kjøper MSI hovedkort Hvor fant du dette programmet sa du..? Lenke til kommentar
pasc Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 http://www.heatsink-guide.com/ -> CPU cooling Lenke til kommentar
Blib Skrevet 4. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2002 Jeg finner den ikke der jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå