Aeyoun Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Hva syens dere om at Bash på Ubuntu på Windows nå er en offisiell ting som kommer innebygget i Windows? Dette er kjent som Windows Subsystem for Linux; et system hovr Windows-kjernen kan svare på enkelte systemkall som om det var en Linux-kjerne. Til samme utgjør dette et miljø hvor Linux-binære filer (ELF) kan kjøres på Windows. Jeg tok en titt på Linux-installeren til Microsoft og fikk kjørt X og noen GNOME-programmer også. Jeg er kjempespent på det nye systemet! Kjekt og kunne bruke den kraftige spill-PCen til noe faktisk arbeid uten og måtte dual-boote frem og tilbake mellom Windows og Linux. Veldig kjekt og ha tilgang til — om ikke et fullverdig så i det minste et fungerende — Bash skall på Windows. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Jeg har litt blandede følelser, men at det er kult er det liten tvil om. Kommer til å gjøre ting en del lettere i livet til mange mennesker! Lenke til kommentar
olear Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Meh..... Bruker/Bygger heller native apps de få gangene jeg trenger Windows. Har ikke bruk for WINE i Linux, og har iallefall ikke bruk for det i Windows (finnes det noe fra Linux som ikke fungerer/bygger i Windows? Ikke som jeg trenger iallefall). Er bare Microsoft som prøver å lokke utvilkere fra Linux; "Se! nå har vi alt du trenger, ingen grunn til å kjøre Linux lengre" Anbefaler MinGW/MSYS2, alt du trenger fra Linux med Pacman som pakkebehandler. 1 Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Som alle andre så bryr eg meg eigentleg ikkje. Er framleis altfor slitsamt å køyre Windows, må ha noko som fungerer med minst mogleg mas. 1 Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 Spill for galleriet. Microsoft driver fortsatt å kriger mot Linux og Android og vil ha betalt for patenter de mener brytes av disse. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå