Gå til innhold

Valg av Forsikringsselskap?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er ute etter et forsikringsselskap hvor jeg kan forsikre alt av ting og tang (Opp til 7- 9 produkter kanskje fler) og lurer derfor på om noen her har erfaring med noe gode forsikringsselskap?

Altså beste vilkår og slikt har mest betydning for meg (hva det dekker osv)

Men pris har også samtidig noe betydning. 

Håper det er noen som kan komme med forslag til hvem som er best på dekning osv :)

Tusen takk på forhånd! =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er veldig fornøyd med DNB hvor jeg tidligere hadde så og si alle mine forsikringer. Jeg har fortsatt verdisak- og reiseforsikring der. Reiseforsikringen deres er veldig bra og kåret til best i test flere ganger. Jeg har fått en veldig god pris da jeg er tidligere forbundskunde.

Ellers vil jeg anbefale deg å sjekke ut tilbud gjennom fagorganisasjon. Jeg har fått ekstremt gode priser på personforsikringer gjennom en kollektiv avtale i Econa som ingen andre kommer i nærheten av når de ringer og prøver å selge. Bilforsikring har jeg også gjennom forbundsavtale og ligger stort sett rett under det forsikringsselgerne kan tilby når de ringer. Bilforsikring føler jeg forresten er noenlunde standardisert når det kommer til vilkår, så her er det små forskjeller mellom forsikringsselskapene. Man kan jo stort sett velge egenandel/kasko eller ikke selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Alle de store aktørene If, Storebrand, Gjensidige, Codan og Tryg er gode. De har også ulike produkter som gir bra tilpasset vilkår. Aktører som DnB. Sparebank 1, Eika osv er også trygge. Bruker du en av disse som bankforbindelse kan det være kr å tjene.

Det finnes neppe dårlige forsikringsselskap i Norge, både fordi markedet har strenge offentlige krav og fordi konkurransen fungerer. Det er også som Nimrad skriver mye å tjene på tilbud gjennom fagorganisasjon. Faktisk så bra at man mer eller mindre tjener inn kontingenten.

Sjekk først Finansportalen, https://www.finansportalen.no/forsikring/, og så ber du etterpå om konkret tilbud fra flere av de selskapene som ser best ut.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...