After8 Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Hei! For en tid tilbake opprettet jeg en anonym tråd her på diskusjon.no. Jeg la tråden i et forum der anonym-funksjonen er tilgjengelig. En moderator har så flyttet tråden til en annen del av forumet, der anonym-funksjonen ikke er tilgjengelig. Jeg har derfor ikke mulighet til å komme med svar, uten å måtte røpe min identitet. Hva vil dere at jeg skal gjøre i en slik situasjon? Skal jeg opprette et ny tråd under det opprinnelige forumet, der jeg svarer på kommentarene jeg har fått, for å så be en moderator om å flytte tråden til riktig forum? Eller skal jeg opprette en helt ny bruker, bare for å komme med et simpelt svar? Eller kan dere aktivere anonym-funksjonen på alle forumene? Takk! Lenke til kommentar
Quote Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Hei! For å klargjøre litt: Formålet med AnonymDiskusjon er at brukere skal kunne få poste tråder om sensitive tema man gjerne ikke ønsker tilknyttet brukerkontoen sin. Dette er årsaken til at man bare kan bruke denne funksjonen i typiske kategorier hvor slike problemstillinger ofte dukker opp. Eksempelvis vil en bruker i fotballkategorien vanligvis ha mindre bruk for å poste anonymt fremfor en bruker som skal lage tråd i Samliv og relasjoner-kategorien. Et annet poeng er at vi ønsker at brukere skal kunne stå for det de skriver, og brukere skal vite hvem som har skrevet et debattinnlegg. Det tror jeg er viktig for debattkulturen. Hvorvidt vi burde åpne for å poste anonymt i flere kategorier er selvsagt en reell problemstilling som kan diskuteres. I ditt tilfelle vet jeg ikke hvilken tråd det er snakk om, og jeg kan derfor ikke si noe om grunnlaget for flytting. En moderator kan velge å flytte tråden hvis han føler at tråden ikke hører hjemme i en kategori, og at temaet i tråden ikke er av sensitiv sort. Jeg kan sende deg en personlig melding, så ser vi om vi finner en løsning. 2 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Et annet poeng er at vi ønsker at brukere skal kunne stå for det de skriver, og brukere skal vite hvem som har skrevet et debattinnlegg. Det tror jeg er viktig for debattkulturen. Hvorvidt vi burde åpne for å poste anonymt i flere kategorier er selvsagt en reell problemstilling som kan diskuteres. +1 Når man kan anonymisere alt så vil terskelen for idioti og meningsløshet bli lavere. Det bør så absolutt ikke være mulig å anonymisere alt mulig. Ser noen som poster relativt bra meninger som anonym også, merkelig. Ville også blitt en helvetes jobb å slette all dritt for dere moderatorer hvis alle kunne poste møkk som anonym. Anonymisering er viktig i noen tilfeller og viktig å ikke ha mulighet til i andre tilfeller. Tviler på at dette forumet i det hele tatt hadde vært brukbart hvis man kunne anonymisere alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå