Gå til innhold

Seagate 160 gb hdd problemer.

rivaldo

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte 27/08 2003. Og jeg visste selvfølgelig ikke om den sperra på litt over 130 gb, men det fant jeg jo fort ut. Jeg mangla en del plass.

Men etterhvert ble feilene større og større, bla så ble media player 9.0

avinstallert(!) og winamp, en partisjon på 16gb ble sletta(og ja, den var full av data). Så begynnte xp å virkelig be om juling. Nå har jeg de siste 3 ukene avinstallert og installert(formaterformaterformater) og nå er det slutt. F*/* ta komplett som ikke fortalte meg om dette problemet med xp og større disker. Nå i dag ville maskinen ikke lengre starte sp1 pakka. Jeg gir opp. Nå går jeg ned og bytter.

Det jeg lurte på var om det i det hele tatt var noen som hadde plagdes med det samme så mye som jeg har vært. Har noen kommet seg ut av det i live?....

I dag sletta jeg alt, og da mener jeg ALT(!!!!), la inn clean xp og hadde bare 1 partisjon på 10001mb. Bare xp inne. Likevel fikk jeg ikke i gang sp1. Og med det samma jeg logga på logga maskinen seg av. Fikk bare opp nok en syk feilmelding som gav meg ingen info.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har både 160GB- og 250GB-disker i Windows XP jeg - uten å ha hatt problemer. Har ikke SP1, men har ikke hørt om noen 130GB-sperre jeg... 250GB-disken kjører jeg på 1 partisjon.

EDIT:

Hva slags hovedkort er det du har? Er det det du mener har 130GB-sperre?

Finnes det ingen BIOS-oppdateringer for kortet ditt?

At partisjoner forsvinner virker jo mer trolig at du har vært litt vel febrilsk når du har vært inne i diskmanager. Kjør FDISK eller WinXP-install og slett alle partisjoner, men først av alt må du jo sørge for at PCn din virkelig aksepterer disken din...

Endret av oslo72
Lenke til kommentar

den sperra fikk jeg vite om her inne. Jeg spurte da om hvorfor jeg manglet ca 30 gb. Xp kom bare opp med 131 gb. Da fikk jeg i svar at man måtte inn med sp1 får å få de resterende gb.

Altså, fdisk finner ikke mere enn 130. Men jeg har hatt sp1 inne og da viste den 160.

Lenke til kommentar
den sperra fikk jeg vite om her inne. Jeg spurte da om hvorfor jeg manglet ca 30 gb. Xp kom bare opp med 131 gb. Da fikk jeg i svar at man måtte inn med sp1 får å få de resterende gb.

Altså, fdisk finner ikke mere enn 130. Men jeg har hatt sp1 inne og da viste den 160.

Hæ? Eg bruker fdisk til å lage partisjonene, men bruker windows til å formatere diskene med. Men eg kan og formatere mine to store disker i fdisk, diskene er 160gb og 200gb wd.

Men eg har en oppstart diskett med winME(nyere fdisk).

http://www.fdisk.com/home/ Les og se om du finner noe som kan hjelpe deg?

http://www.bootdisk.com Her finner du nok noe som kan hjelpe deg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...