AfterGlow Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Flere titler i det splitter nye formatet er på vei, men blir ikke direkte billig.Nå kommer det flere Blu-ray-filmer i 4K-oppløsning Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Trenger vi virkelig et fysisk medie for film i 2016? Før i tiden måtte jo "alle" ha en DVD-spiller. Nå har vel alle nettTV. Tipper dette ender opp som et marginalisert produkt for spesielt interesserte på linje med speilreflekskamera. Sånn for opplysningens skyld så har jeg faktisk speilrefleks og jeg bruker det ;-) Når det gjelder film derimot har jeg ikke plass til noen full hjemmekino og de færreste andre jeg kjenner har det. Har liten tro på at 4K Bluray blir noen stor suksess. Er vel bare bare i høykostland man både har plass og råd til dette. 3 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Dette blir nok kun for entusiaster tipper jeg. For min del er CD,DVD og Blueray platene for lengst forsvunnet fra mitt hjem. Ser ikke helt behovet for å måtte ha det fysisk, når man har tilgang til alt på nett. Lenke til kommentar
Populært innlegg Simen1 Skrevet 7. april 2016 Populært innlegg Del Skrevet 7. april 2016 Jeg ser ingen grunn til å hoppe over til de nettbaserte løsningene med elendig bitrate, kjipe abbonementsordninger som pusher mye mer enn det jeg trenger, er fulle av urimelige bruksvilkår, sniker seg unna nasjonale lovverk om både forbrukerrettigheter og snyter skatt. Holder meg til fysiske media. Og speilrefleks for den saks skyld. At noen tyr til lettvinte kvalitetsreduserte løsninger er bryr meg ikke. 25 Lenke til kommentar
karbon8 Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Trenger vi virkelig et fysisk medie for film i 2016? Før i tiden måtte jo "alle" ha en DVD-spiller. Nå har vel alle nettTV. Tipper dette ender opp som et marginalisert produkt for spesielt interesserte på linje med speilreflekskamera. Sånn for opplysningens skyld så har jeg faktisk speilrefleks og jeg bruker det ;-) Når det gjelder film derimot har jeg ikke plass til noen full hjemmekino og de færreste andre jeg kjenner har det. Har liten tro på at 4K Bluray blir noen stor suksess. Er vel bare bare i høykostland man både har plass og råd til dette. Så lenge kvaliteten på strømming suger i forhold, så ja! 2 Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Fint dette, men om 5 år så må man kjøpe filmene på nytt når de også kommer med HDR... Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Fint dette, men om 5 år så må man kjøpe filmene på nytt når de også kommer med HDR... Alle UHD BD filmer sluppet i USA til nå, rundt 30, har alle så vidt jeg vet HDR allerede. Alle de 8 jeg har kjøpt inn har dette. MEN var ikke overbevist når jeg testet etter å ha fått spilleren min i går, da det ikke virker korrekt innført. Alt var bare altfor lyst, valgte å slå det av. Kan legge til som kommentar til artikkelen, at man finner pris på Panasonic spilleren i Norge allerede, og som vanlig så glemmer de å kompansere for norsk prisnivå. Prisen var vel nærmere 8000,- Kan legge til at Oppo kommer med sin spiller på sensommeren, som jeg tolker til august/september. Regner med standard Oppo pris på $499 i USA for xx3 spilleren, og godt høyere for xx5 spilleren. 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Jeg er enig med Simen1 om at det er greit å eie enn å streame , ikke alltid at man får den opplevelsen man ønsker heller ved streaming og det er jo derfor dedikerte medium som Blu-ray fortsatt vil leve noen år til. Men teknologien bak blu-ray har definitivt behov for en oppdatering , den har litt av de samme problemene som Dvd diskene, altså at filmen fort kan gå istykker om man riper opp det øvre laget , noe ungene mine har gjort noen ganger... Lenke til kommentar
Eponyx Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Hvis de får 4K til PS4 (PS4,5 http://www.gamer.no/artikler/playstation-4-5-avdukes-for-oktober/345869)så har du vel egentlig en spillkonsoll, en 4K Blu-ray spiller og samtidig kan du streame fra Netflix, eller hva du nå bruker, i 4K format om du vil. Da er kanskje ikke 4K Blu-ray en "flopp" lenger eller hva ? Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Det her kommer til å floppe noe voldsomt. Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Det her kommer til å floppe noe voldsomt. De som ikke bryr seg om topp kvalitet bryr seg nok ikke om dette nei. For meg derimot er dette perfekt 2 Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Ser man en film mer enn én gang? Og over 400kr for en film i 4k?? Da ser jeg heller 4mnd med strømming i OK kvalitet. 2 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 De som ikke bryr seg om topp kvalitet bryr seg nok ikke om dette nei. For meg derimot er dette perfekt Hjelper lite om du er fornøyd når massemarkedet ikke tar til seg formatet. Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 De som ikke bryr seg om topp kvalitet bryr seg nok ikke om dette nei. For meg derimot er dette perfekt Hjelper lite om du er fornøyd når massemarkedet ikke tar til seg formatet. Kommer nok til å leve lenge disse. Massevis av brukere som ikke nøyer seg med det nest beste. For massene er det nok en 4k Blu-ray spiller som kommer i PS4K, så da har du det plutselig du å Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 (endret) Vi får se hvordan det går. Men med et generelt labert salg av fysiske filmer over flere år så tviler jeg at enda et nytt fysisk format er redningen. Ikke med prisene på filmene og det at en må ha enda en ny avspiller. Enten en liker det eller ikke så er streaming hva gjennomsnittet bruker i dag. Endret 7. april 2016 av LarZen Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Vi får se hvordan det går. Men med et generelt labert salg av fysiske filmer over flere år så tviler jeg at enda et nytt fysisk format er redningen. Ikke med prisene på filmene og det at en må ha enda en ny avspiller. Enten en liker det eller ikke så er streaming hva gjennomsnittet bruker i dag. Disse produktene er ikke rettet mot massene, snarere mot entusiastene. Det er ikke fordi gjennomsnittet kjøper Marantz-forsterker med høyttalere fra KEF at disse produktene eksisterer, snarere tvert imot fordi de sikter seg inn på en spesifikk kundegruppe. Jeg tviler sterkt på at Panasonic eller Samsung forventer noe storsalg av disse spillerne. Lenke til kommentar
Shadowxx Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 glad eg har blu-ray på min pc så slipper eg og tenke på ny 4k(HDR) spiller. lyden og bilde blir bedre med blu-ray. f.eks netflix i nettleser på pc er reva dårlig streo lyd, men vis du laster ned app'en fra Win Store så for du 5.1 lyd og bedre video støtte så blir bedre å se på. Lenke til kommentar
C64C Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Blu-ray i 4K blir vel som LP-plater, for de mest interesserte. 1 Lenke til kommentar
nybo Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Fint dette, men om 5 år så må man kjøpe filmene på nytt når de også kommer med HDR... Alle UHD BD filmer sluppet i USA til nå, rundt 30, har alle så vidt jeg vet HDR allerede. Alle de 8 jeg har kjøpt inn har dette. MEN var ikke overbevist når jeg testet etter å ha fått spilleren min i går, da det ikke virker korrekt innført. Alt var bare altfor lyst, valgte å slå det av. Kan legge til som kommentar til artikkelen, at man finner pris på Panasonic spilleren i Norge allerede, og som vanlig så glemmer de å kompansere for norsk prisnivå. Prisen var vel nærmere 8000,- Kan legge til at Oppo kommer med sin spiller på sensommeren, som jeg tolker til august/september. Regner med standard Oppo pris på $499 i USA for xx3 spilleren, og godt høyere for xx5 spilleren. løp og kjøp hehe Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Ser man en film mer enn én gang? Og over 400kr for en film i 4k?? Da ser jeg heller 4mnd med strømming i OK kvalitet. Hvis du leser 1 gang til så er prisen de nevner for 2 filmer. Men de er dyre om dagen pga kronekursen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå