Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

sjcam sj5000

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe gopro hero 4 black, men den er litt dyr i forhold til hvor mye jeg kommer til å bruke den så jeg ser etter alternativer.

Jeg fant denne til en hyggelig pris, men da er vel kvaliteten og spesifikasjonene begrenset.

Hva syns dere som kan noe om slike kameraer om denne og hva er den store forskjellen fra gopro 4.

Jeg ser da bort fra 4k som ikke er nødvendig.

Det er også viktig hva kameraet kan og hva det mangler av funksjoner.

http://www.dx.com/p/sjcam-sj5000-1-5-tft-cmos-16mp-1080p-60fps-wi-fi-sport-action-camera-yellow-black-381178#.VwYcdaSLT-g

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SJCAM SJ5000 er et helt supert kamera i forhold til prisen, men det finnes også flere sterke konkurrenter. Selv gikk jeg for GitUp GIT2.

SJ5000 kommer forresten i flere utgaver. Jeg har ikke gjort meg kjent med forskjellen mellom disse, men det er i hvert fall verdt å sjekke ut før du eventuelt bestiller.

Når det kommer til GoPro er de som regel jevnt over bedre enn kopiene, men langt i fra så mye som prisforskjellen skulle tisi.

Endret av Dr. Brodsky
Lenke til kommentar

Den ser ut til å være kjempebra til den prisen. Så har den stabilisator. Funker den bra?

Oppløsningen er jo helt topp.

Hva følger med i pakken?

edit: fant innholdet i pakken :)

Hvor stort er batteriet som følger med?

Endret av KBundy
Lenke til kommentar

Den ser ut til å være kjempebra til den prisen. Så har den stabilisator. Funker den bra?

Oppløsningen er jo helt topp.

Hva følger med i pakken?

edit: fant innholdet i pakken :)

Hvor stort er batteriet som følger med?

Stbilisatoren til GIT2 fungerer utmerket. Den tar så klart litt av "synsfeltet", men det er vel slik det må bli.

Batteriet er på 950 mAh og varer litt over 1,5 timer med filming i 1080p med skjermen slått av. Jeg fikk faktisk to batteri med da jeg kjøpte mitt, men etter hva jeg har forstått var det en feil.

Hvis du klikker på "What's included" får du opp en liste over hva som følger med. Ellers er kameraet kompatibelt med alt av fester og lignende fra GoPro.

Vil du vite mer om kameraet får du mer eller mindre all info du trenger fra Techmoan.

Endret av Dr. Brodsky
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke noe om minnekortet de selger. Selv bruker jeg dette som jeg hadde liggende.

Når det kommer til tilbehør så er det jo ikke dumt med den fjernkontrollen og den eksterne mikrofonen. Jeg har ikke disse selv, men angrer litt på at jeg ikke bestilte i hvert fall mikrofonen i samme slengen. Ellers har jeg forstått det slik at alle mikrofoner som passer til GoPro også skal fungere med GIT2, så det burde ikke være alt for vanskelig å få tak i en kompatibel mikrofon i ettertid.

Da jeg skulle kjøpe mitt fant jeg det forresten en del billigere på eBay (950 kr inkludert frakt), men til tross for at selgeren hadde godt med kunder og god feedback ble det for skummelt for meg. 1 325 kr er uansett ikke mye for et slikt kamera (ja, jeg slapp moms).

Endret av Dr. Brodsky
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg vet ikke noe om minnekortet de selger. Selv bruker jeg dette som jeg hadde liggende.

Når det kommer til tilbehør så er det jo ikke dumt med den fjernkontrollen og den eksterne mikrofonen. Jeg har ikke disse selv, men angrer litt på at jeg ikke bestilte i hvert fall mikrofonen i samme slengen. Ellers har jeg forstått det slik at alle mikrofoner som passer til GoPro også skal fungere med GIT2, så det burde ikke være alt for vanskelig å få tak i en kompatibel mikrofon i ettertid.

Da jeg skulle kjøpe mitt fant jeg det forresten en del billigere på eBay (950 kr inkludert frakt), men til tross for at selgeren hadde godt med kunder og god feedback ble det for skummelt for meg. 1 325 kr er uansett ikke mye for et slikt kamera (ja, jeg slapp moms).

Hvordan slapp du moms? Det er det eneste som holder meg litt tilbake fra å kjøpe git2. Ikke at momsen blir så vanvittig mye, men hadde vært flott å finne en måte å slippe det på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...