Gå til innhold

Tueneset


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Nok et flott bilde fra deg! Som fersk i faget må jeg likevel spørre: Burde det ha vært litt luft over toppen av treet?

 

Toketorp

Takk skal du ha, og du har helt rett, jeg burde tiltet kamera litt mer, men jeg så jo ikke slike detaljer gjennom søkeren i mørket :)

Det jeg kunne gjort var å klone bort den lille kvisten i toppen! :D

Lenke til kommentar

 

 

Nok et flott bilde fra deg! Som fersk i faget må jeg likevel spørre: Burde det ha vært litt luft over toppen av treet?

 

Toketorp

Takk skal du ha, og du har helt rett, jeg burde tiltet kamera litt mer, men jeg så jo ikke slike detaljer gjennom søkeren i mørket :)

Det jeg kunne gjort var å klone bort den lille kvisten i toppen! :D

Bildet er veldig flott som det er, men måtte bare teste ut om jeg har lært litt om komposisjon etc. i det siste. Konstruktiv kritikk fra deg og Roar og noen andre har medført at jeg ser på bildene mine (og andres) med litt "nye øyne".

Lenke til kommentar

 

 

 

Nok et flott bilde fra deg! Som fersk i faget må jeg likevel spørre: Burde det ha vært litt luft over toppen av treet?

 

Toketorp

Takk skal du ha, og du har helt rett, jeg burde tiltet kamera litt mer, men jeg så jo ikke slike detaljer gjennom søkeren i mørket :)

Det jeg kunne gjort var å klone bort den lille kvisten i toppen! :D

Bildet er veldig flott som det er, men måtte bare teste ut om jeg har lært litt om komposisjon etc. i det siste. Konstruktiv kritikk fra deg og Roar og noen andre har medført at jeg ser på bildene mine (og andres) med litt "nye øyne".

Jeg har jo ikke noen lang erfaring innen foto jeg heller, men ser på foto litt som kunst: det er ikke noen eksakt fasit, det blir litt hva man synes, selv om der finnes retningslinjer som ikke er så dumme å følge. Det jeg kan, har jeg vel lært av Kneppen for det meste, ellers bruker jeg bare min egen intuisjon.

Av og til liker man et bilde rett og slett fordi det IKKE følger reglene også :D

Lenke til kommentar

Flott stemning i et noe mørkt toneleie med herlige farger der ute i horisonten. Mått omtrent legga meg på skjermen å myse for å se om du hadde unngått nedre venstre hjørnet - og det har du visst.

Fint utsnitt og komponert. Skarpheten sitter også når man ser på treet hvor det er eneste plassen det kan bedømmes.

Et lite kutt ute i høyrekanten for å bli kvitt en liten kvast der er nok å foretrekke.

 

Roar

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flott stemning i et noe mørkt toneleie med herlige farger der ute i horisonten. Mått omtrent legga meg på skjermen å myse for å se om du hadde unngått nedre venstre hjørnet - og det har du visst.

Fint utsnitt og komponert. Skarpheten sitter også når man ser på treet hvor det er eneste plassen det kan bedømmes.

Et lite kutt ute i høyrekanten for å bli kvitt en liten kvast der er nok å foretrekke.

 

Roar

Det ble litt mørkt ja, selv om jeg har lysnet forgrunnen litt separat.  Og jeg skal kvitte meg med kvasten ;)  Jeg så faktisk ikke den før du sa det. :D

Lenke til kommentar

Fikk skikkelig "blåfølelse".....

Fin komp eg flotte farger. Kanskje ørlite luft over treet.....

 

Ja, sånne bilder blir ikke helt det samme i s/hv ;)

Skulle hatt litt luft over treet, skal vel greie å fikse det..

Kanskje legger jeg ut sluttproduktet senere i dag, har jo fått noen tips til etterfølgelse allerede. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Nydelig landskapsbilde i aftenstemning , den bortklonede greinen/kvisten hevet bildet til det bedre .

Ellers fin komp med fine farger og fint lys samt fine og skarpe kontraster . I særdeleshet treet mot den nydelige himmelen .

 

Mvh

Alec

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...