-Siberian- Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 Det ble lagt inn fiber i borettslaget her i går (fra Canal Digital). Følgelig har jeg nå et fiber-modem (?) hengende på veggen, samt en router ved siden av. Greit nok. Det første jeg har opplevd er at hastigheten både opp og ned har sunket veldig. Vi snakker 4,3 Mbit ned og 7,1 opp, mens jeg har et abonnement som skal innebære 30/10 (noe det også har ligget omkring). Routeren er av typen P8702N, mens modemet har egentlig ikke noe tydelig merke bortsett fra at det er stemplet med Canal Digital. Modemet (ikke routeren) har følgende lys: Power - Optical - Alarm - LAN - Update - Video. Det mest irriterende er lyset for Video - som blinker konstant (grønt). Kan det være riktig? Noen som har noen tanker om dette lyset, og om hastigheten? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 (endret) Video på ONT'en skal blinke grønt. For å teste hastigheten kan du prøve å plugge en PC rett i ONT'en (jeg går ut fra at du har testet med kabel rett i routeren allerede). Hvis du sender meg kundenummeret ditt kan jeg prøve å huske å søke opp linja di i IMS rett før kl. 0900 i morgen, men det kan kundeservice også (06090). Endret 6. april 2016 av Ar`Kritz 1 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 "I IMS"? Jeg tror ikke du burde nevne hvilke feilsøkingsverktøy du bruker til offentligheten.. Til trådstarter: Anbefaler deg å kontakte kundeservice og samtidig skrive ned sambandsnummeret på hjemmesentralen. En annen ting er at det kan ta 14 dager fra du har fått fibernettet til hastigheten du abonnerer på skal bli aktivert. Har noe med systemet til CD å gjøre og om montørene og aktuell avdeling av kundesupport har gjort jobben korrekt. Siden tilkoblingen er av så ny dato hos deg så er det ingen vits i å feilsøke hastighetsproblemer enda. Men om dette vedvarer i til over 20. april (så nå at tråden her er fra 6. april) så kan du kontakte support for mer feilsøking. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 En annen ting er at det kan ta 14 dager fra du har fått fibernettet til hastigheten du abonnerer på skal bli aktivert. Hadde det vært tilfelle ville jeg sagt opp avtalen på dagen. Det burde ta maks en 1 dag på hverdag eller timer før hastigheten er aktiv. Ellers bør det være feil registert mac adresse til CPE\Modem muligens, det var slik hos meg først gang viste det seg canaldigital hadde oppgradert hastighetet til naboen istedenfor. 1 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 (endret) Så lenge linja er riktig dokumentert og registrert skal det være umiddelbart, ja. "I IMS"? Jeg tror ikke du burde nevne hvilke feilsøkingsverktøy du bruker til offentligheten.. Med tanke på at jeg må logge på VPN (eller være innlogget på jobb), og det i tillegg er totrinns-autentisering på siden, hadde det ikke gjort noe om jeg hadde slengt ut både url, brukernavn og passord her. Noe jeg selvfølgelig ikke kommer til å gjøre. Endret 14. april 2016 av Ar`Kritz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå