Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sports-eksos på Audi A7 TDI

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har en Audi A7 2011 3.0 TDI som jeg er veldig fornøyd med, men har tenkt litt på å kanskje kaste på et litt grommere eksos-anlegg etterhvert.

Lurer egentlig bare litt på det tekniske, og lovligheten rundt bytting av anlegg, da jeg ikke er helt skarp på det mekaniske. Har sett litt rundt på anlegg fra blant annet SuperSprint og Miltek, og ser de har noen løsninger.

Har sett på en kombinasjon av disse delene fra SS i hovedsak:

- Y-rør

- Eksospotte venstre

- Eksospotte høyre

Er dette en lovlig kombinasjon, eller er jeg nødt til å gå for pottene med lyddempere på (denne typen)?

Er også litt usikker på dette med DPF og slikt, er dette plassert foran Y-røret (altså slik at det ikke fjernes hvis jeg monterer dette anlegget)?

Er det ellers noe jeg må tenkte på?

Setter pris på all hjelp, og beklager at jeg er litt grønn på akkurat dette, spør sikkert veldig dumt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.youtube.com/watch?v=WN0Zc2CaYYU

Denne videoen er riktig nok en A5, men er samme motor (3.0TDI)

Personlig synes jeg lyden fra disse motorene er helt rå, men for å få frem lyden som i videoen, må nok katalysator og DPF fjernes, det gir problemer på EU kontroll

Så langt jeg kan se er katalysator/DPF før y-røret

Ser mange videoer på YouTube med cat-back anlegg (A5/A6 vel og merke, men samme motor), hvor lyden er veldig lik den du linket, men kanskje noe dempet.

På cat-back er vel fortsatt DPF og katalysator intakte slik jeg har forstått det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...