Konkulf Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 Heisann! Har en Audi A7 2011 3.0 TDI som jeg er veldig fornøyd med, men har tenkt litt på å kanskje kaste på et litt grommere eksos-anlegg etterhvert. Lurer egentlig bare litt på det tekniske, og lovligheten rundt bytting av anlegg, da jeg ikke er helt skarp på det mekaniske. Har sett litt rundt på anlegg fra blant annet SuperSprint og Miltek, og ser de har noen løsninger. Har sett på en kombinasjon av disse delene fra SS i hovedsak: - Y-rør - Eksospotte venstre - Eksospotte høyre Er dette en lovlig kombinasjon, eller er jeg nødt til å gå for pottene med lyddempere på (denne typen)? Er også litt usikker på dette med DPF og slikt, er dette plassert foran Y-røret (altså slik at det ikke fjernes hvis jeg monterer dette anlegget)? Er det ellers noe jeg må tenkte på? Setter pris på all hjelp, og beklager at jeg er litt grønn på akkurat dette, spør sikkert veldig dumt Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Mer du bør tenke på? Ja. Det er begrenset hvor fet lyd du får uansett, dieselmotorer med turbo gir svært sjelden noe grom eksoslyd. Lenke til kommentar
Selle Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 https://www.youtube.com/watch?v=WN0Zc2CaYYU Denne videoen er riktig nok en A5, men er samme motor (3.0TDI) Personlig synes jeg lyden fra disse motorene er helt rå, men for å få frem lyden som i videoen, må nok katalysator og DPF fjernes, det gir problemer på EU kontroll Så langt jeg kan se er katalysator/DPF før y-røret 1 Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 7. april 2016 Forfatter Del Skrevet 7. april 2016 https://www.youtube.com/watch?v=WN0Zc2CaYYU Denne videoen er riktig nok en A5, men er samme motor (3.0TDI) Personlig synes jeg lyden fra disse motorene er helt rå, men for å få frem lyden som i videoen, må nok katalysator og DPF fjernes, det gir problemer på EU kontroll Så langt jeg kan se er katalysator/DPF før y-røret Ser mange videoer på YouTube med cat-back anlegg (A5/A6 vel og merke, men samme motor), hvor lyden er veldig lik den du linket, men kanskje noe dempet. På cat-back er vel fortsatt DPF og katalysator intakte slik jeg har forstått det? Lenke til kommentar
Selle Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 På cat-back er vel fortsatt DPF og katalysator intakte slik jeg har forstått det? Det stemmer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå