Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Parkeringsbot med synlig bevis?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå fått enda en bot. Viser seg at samme parkeringsplass som er oppe på et tak med samme innkjørsel etter q parks mening er to parkeringsplasser. Jeg har altså parkert på feil parkeringsplass. Har ikke sett noe skilting på stedet som sier noe om dette, men når jeg går på nettet så ser jeg det på kartet som viser parkeringsområdene deres.

Skal se over skiltingen når jeg har tid, men er dette noe vits å klage på? Er jo veldig missvisende ihvertfall og veldig suspekt av q park.

Glemte anonym men whatever, harnå selvfølgelig fått ennå en bot

Endret av Tmz
Lenke til kommentar

Har nå fått enda en bot. Viser seg at samme parkeringsplass som er oppe på et tak med samme innkjørsel etter q parks mening er to parkeringsplasser. Jeg har altså parkert på feil parkeringsplass. Har ikke sett noe skilting på stedet som sier noe om dette, men når jeg går på nettet så ser jeg det på kartet som viser parkeringsområdene deres.

Skal se over skiltingen når jeg har tid, men er dette noe vits å klage på? Er jo veldig missvisende ihvertfall og veldig suspekt av q park.

Glemte anonym men whatever, harnå selvfølgelig fått ennå en bot

Jeg hadde klaget, spiller det egentlig noen rolle om du har betalt for å parkere på A eller B? Jeg ser ikke noe poeng iallefall. 

Lenke til kommentar

Jeg har jo leid plass, så det er jo litt annerledes.

Men plassene er ikke fysisk adskilt og har som sagt samme innkjørsel. Om det ikke står noe om hvem plass som er hvem på stedet fysisk. Kan jeg da vinne frem på at det er missvisende skiltet?

Lenke til kommentar

Alle parkeringsfirma opererer med regel om at alle biler skal bøtelegges, så får dem som klager pengene tilbake. En stor prosent av bileiere orker ikke klage og slik tjener dem pengene sine. Parkeringsfirma er en skitten bransje som siden dem betale gode skattekroner inn til staten får holde på akkurat som dem vil. 

Lenke til kommentar

Jepp, det gjør det enda mindre fristende å sponse dem.

Sett over p-plassen nå og det står ingen skilt om hvilke plasser som hører til hvem p-plass. For å være helt ærlig skjønner jeg ikke helt hvor jeg kan stå engang.

Jeg regner med at det er slik som jeg har skrevet tidligere, at plassen er delt i to, men siden jeg ikke er sikker valgte jeg å parkere et annet sted for å unngå flere bøter...

Endret av Tmz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nå fått svar ifra qpark på begge bøtene.

Den ene fikk jeg annulert den andre opprettholder de kravet på.

Dette er jo litt merkelig da de begge er gitt ut på samme grunnlag, men det var bare det at jeg klagde på forskjellige grunnlag. På den første klagde jeg på at jeg hadde synlig billett noe det stod i boten at jeg ikke hadde, fikk avslag

Den andre klagde jeg på manglende skilting som viste hvem plass som var hvem og fikk medhold.

Den første boten må jeg ta videre til parkeringsklagenemda...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...