Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan finne en kjæreste? Hvor treffer folk hverandre egentlig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjenner jeg ble litt misunnelig nå. 5 timer på første date, med ei hyggelig og pen jente? Kan ikke kalle det annet enn suksess. Har sjelden første dates som varer mer enn 2 timer selv  :hmm:  Har lest her en stund nå og tenkt at noen av fremgangsmåtene virket utrolig kleine, men det virker jo som om du får det til. Jobber i studiebyen i sommer mens alle venner drar hjem, og kan gjerne tenke meg noen sommerflørter.. Godt mulig jeg blir å prøve noe lignende som det her.

Hvor bra ser du ut, egentlig?

Anonymous poster hash: beb94...4ef
Lenke til kommentar

Kjenner jeg ble litt misunnelig nå. 5 timer på første date, med ei hyggelig og pen jente? Kan ikke kalle det annet enn suksess. Har sjelden første dates som varer mer enn 2 timer selv  :hmm:  

Ja, jeg vil kalle det en suksess. Hun ble veldig imponert over måten jeg tok kontakt på og det er første gang hun har opplevd det i Norge, minus rusmisbrukere og lignende. Tror mange jenter drømmer om slikt. Er jo titusen ganger mer romantisk enn å treffe noen på Tinder?

Skal treffes igjen på søndag :)

Pussig nok varer som regel datene mine ganske lenge.

PS: Ikke bare pen, men superpen. Fikk en del blikk når vi ruslet gjennom byen, så jeg fikk føle hvordan det er å være en ung og pen jente :D

Har lest her en stund nå og tenkt at noen av fremgangsmåtene virket utrolig kleine, men det virker jo som om du får det til. Jobber i studiebyen i sommer mens alle venner drar hjem, og kan gjerne tenke meg noen sommerflørter.. Godt mulig jeg blir å prøve noe lignende som det her.

Hvor bra ser du ut, egentlig?

Tja. Jeg ser ikke hvordan det er kleint å uttrykke at man synes en jente er pen og at man ønsker å bli bedre kjent med henne, men hver sin smak. Synes det er mer kleint med Tinder og nettdating, men det er nå meg.

Vil man skille seg ut og komme i DIREKTE kontakt med de pene jentene så er dette definitivt måten å gjøre det på. Jeg er overbevist :D

Utseendet mitt? Kler meg bra, er slank og veltrent (om enn noe tynn nå om dagen). Ansiktet mitt vet jeg ikke, men tipper gjennomsnittlig eller gjennomsnittlig pluss. Definitivt ikke noen mannlig modell. Lav grad av suksess på Tinder, som jo er utseendebasert, så kan ikke være så pen.

Bottom line: jeg vet ikke sikkert! Heldigvis er selvtillit og attitude viktigere enn rent utseende. Tror jeg i hvert fall :D

Anonymous poster hash: ceba1...539

Lenke til kommentar

Så bra at det virker å klaffe med hun fra kafeén. Bare pass på å ikke fortell henne at hun var én av 20 stk du prøvde å sjekke opp på to uker. Hun tror sikkert at hun var så pen at du bare måtte sjekke henne opp, og at dette ikke er noe du gjør til vanlig. Jenter ønsker jo å føle seg spesielle..

Lenke til kommentar

Du er flink ass :w00t: Tror du inspirerer mange av oss her inne!​

Thanks! :)

Så bra at det virker å klaffe med hun fra kafeén. Bare pass på å ikke fortell henne at hun var én av 20 stk du prøvde å sjekke opp på to uker. Hun tror sikkert at hun var så pen at du bare måtte sjekke henne opp, og at dette ikke er noe du gjør til vanlig. Jenter ønsker jo å føle seg spesielle..

Langt fra 20 stykker. Hun vet nok hvordan jeg er (og setter pris på det), men hun har samtidig også grunn til å føle seg spesiell, uten at jeg skal gå i detaljer :)

Gratulerer!! :) Det var raskt, du laget jo tråden den 6.april, bare et par uker det!

Takk! :) Det er sant. Har ikke reflektert over det. Pussig hvor raskt slikt kan skje.

Forresten så er jo vi langt fra kjærester tror jeg. Personlig hadde jeg nok ikke hatt noen problemer med å bli sammen ganske raskt, men tror hun trenger litt mer tid  :D

Men hun kommer hit i morgen kveld igjen så noe skjer i hvert fall :)

Tror vi begge er veldig fornøyde med måten vi møttes på og ingen av oss er særlig glade i nettdating selv om begge har brukt det før :)

Helt ærlig skremmer dette med forhold meg litt og jeg finner jo alltid feil med jenter og søker det perfekte. Men tenker at det bare er på tide å hoppe i det. Nå eller aldri? 

Lenke til kommentar

Glad på dine vegne! Skikkelig tøft gjort. Respekt!

Nå må du ikke bli skuffet og nedfor om dere ikke skulle ende opp som kjærester! Jeg ser det er målet ditt, men dere er tidlig i datingfasen og du kjenner hun ærlig talt ikke enda. Nyt datingen. Om det viser seg at dere ikke passer sammen, fortsett som du gjorde. Du vet jo nå hvor "lett" det er så lenge du ignorerer nervøsiteten. 

Har troen på at du finner deg en kjæreste om ikke lenge - enten det er denne piken eller neste, eller neste, eller neste... Har på følelsen av at det ikke går lang tid mellom hver nye flørt. 

Avslutter innlegget som jeg startet det; tøft gjort! Håper det inspirerer flere her. Jammen meg noen som trenger en spark bak for å komme i gang. Denne tråden er kanskje akkurat det de trenger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har selv fått denne tråden som hovedinspirasjon til å gjøre lignende i sommer så snart eksamensperioden er over. Frykter at det ikke vil gå like bra som med ts, men må jo starte et sted når man er lei av Tinder og alle studentvennene er dratt hjem!

Eksamenstiden er jo det beste tidspunktet å prøve. ;)

Lenke til kommentar

Glad på dine vegne! Skikkelig tøft gjort. Respekt!

Nå må du ikke bli skuffet og nedfor om dere ikke skulle ende opp som kjærester! Jeg ser det er målet ditt, men dere er tidlig i datingfasen og du kjenner hun ærlig talt ikke enda. Nyt datingen. Om det viser seg at dere ikke passer sammen, fortsett som du gjorde. Du vet jo nå hvor "lett" det er så lenge du ignorerer nervøsiteten. 

Har troen på at du finner deg en kjæreste om ikke lenge - enten det er denne piken eller neste, eller neste, eller neste... Har på følelsen av at det ikke går lang tid mellom hver nye flørt. 

Avslutter innlegget som jeg startet det; tøft gjort! Håper det inspirerer flere her. Jammen meg noen som trenger en spark bak for å komme i gang. Denne tråden er kanskje akkurat det de trenger.

Takker! :)

Sant å si, så er jeg ganske komfortabel og avslappet uansett hva som skjer. Jeg vet at jeg ikke kommer til å ha store problemer med å treffe en ny jente.

Kjæreste har aldri vært et mål for meg tidligere og om jeg skal være brutalt ærlig, så har jeg fortsatt ikke SÅ lyst på det. Jeg har det rett og slett ganske travelt og er veldig glad i kvinner, så jeg synes tanken på å ha kun en er vanskelig. Men jeg kunne selvsagt aldri vært utro.

Samtidig føler jeg at når jeg er så gammel er det på tide å prøve det. Og jeg liker henne veldig godt. Så derfor har jeg bestemt meg for å være åpen for å prøve dette kjæresteopplegget om ting fortsetter å gå bra fremover. Det er vel mulig å ha en kjæreste uten at man er stupforelsket eller at det er så blodig seriøst? Vi får se hva som skjer :)

Hei,

nå ble jeg skikkelig nysgjerrig Hva studer du innenfor? helse, matematikk, politikk? 

Du har veldig godt med selvtillit, skulle ønske jeg hadde det!

Anonymous poster hash: 95d46...982

Jeg ser ikke helt relevansen og hadde egentlig tenkt å prøve å holde en lav profil, men jeg studerer samfunnsøkonomi :)

Hvor mye ønsker du å ha selvtillit som meg? Om du vil det nok, så får du det også.

Faktum er at selvtillit ikke er noe man får av andre, men man må ta det og gi det til seg selv. Mye kommer av å gi seg blanke og være en smule egoistisk. Ikke nødvendigvis på bekostning av andre, men vær glad i deg selv og sett dine behov høyt. En del kommer også av å gjøre endringer ved seg selv som fører til økt selvtillit.

Selvtillit er også å tro på seg selv. Det gjelder ikke bare kvinner, men livet. Å vite at man har det som skal til. At man har vært utfor vanskelige situasjoner før og taklet de. Man kan gjøre bedre enn å tro. Man kan vite. Men det kommer alltid øyeblikk av tvil. Og selv etter at jeg nådde en ganske bra selvtillit har jeg hatt perioder hvor jeg virkelig har følt meg som et null og hatet meg selv. Så jeg har vært der også. Og veien ut av det hullet har alltid vært som nevnt over. INGEN har gitt det til meg. Jeg har tatt det selv og BESTEMT meg for å ha det bra  :)

Men til slutt en liten hemmelighet:

Selv med god selvtillit og alle slags mulige mentale forberedelser, så vil det øyeblikket hvor du går utenfor komfortsonen din som regel være noe som gjør deg både nervøs og "redd". Det er derfor det kalles komfortsonen!

Så ikke gjør som meg og vent årevis før dere tør å gjøre noe fordi dere venter på at ting skal være mer beleilig eller enklere. Det blir ikke det!

Den gode nyheten er at denne type nervøsitet kan gå over ganske raskt. Folk er ulike og reagerer ulikt.

Bare ikke forvent at ting skal være enkelt. De fleste ting som er verdt å oppnå eller få kommer ikke enkelt :)

Lenke til kommentar

*snip*

Haha, men det største hindret er å gjøre rundt alt det sosiale presset. Sitter du i et lokalet og plutselig går bort til en jente, er det som om folk automatisk tror rundt at du liker henne eller skal "prøve" deg. Det er hva folk tenker rundt , som gjør meg sykt nervøs. Og ikke minst når du gjør det så åpent , så føler jo jenta også på dette presset.

## sitatpyramide fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Haha, men det største hindret er å gjøre rundt alt det sosiale presset. Sitter du i et lokalet og plutselig går bort til en jente, er det som om folk automatisk tror rundt at du liker henne eller skal "prøve" deg. Det er hva folk tenker rundt , som gjør meg sykt nervøs. Og ikke minst når du gjør det så åpent , så føler jo jenta også på dette presset.

De fleste har mer enn nok med å tenke på seg selv.

Folk rundt deg kan ha veldig mye seriøst å tenke på. Det er mange som av en eller annen grunn betror seg til meg om personlige ting, og folk har så mye bekymringer om seg selv at de tenker ikke på om en random dude sjekker opp random jente.

F.eks. har jeg en bekjent jente som har fått svulst i hjernen.... hvis hun sitter på lesesalen tror jeg hun tenker 100% på det. På operasjonen, på livet hennes videre. Ikke på deg og sjekkingen din.

Hehe, jeg prøvde å skrive oppmuntrende, men det ble depressivt i stedet. Men du tar poenget mitt?

Lenke til kommentar

Når folk siterer, prøv å unngå å sitere en mil med tekst. Klipp vekk det som ikke er vesentlig. Om ikke blir trådene veldig lange og uoversiktlige ;)

Vel, i motsetning til deg, så ser ikke jeg det på som galt å like en jente eller prøve meg, hverken ovenfor henne eller hvem som eventuelt skulle høre på. Jeg er en mann som liker vakre kvinner og det er ingenting å skamme seg over :) Så jeg synes du burde begynne å tenke på den måten. Å like et annet menneske er en fin ting.

Med det sagt, så er det Kablam alt har sagt et poeng. Folk flest har mer enn nok med sine egne bekymringer og får det nok ikke engang med seg. Dessuten, om du opptrer relativt normalt og ikke gjør noen weird PUA-greier, så vil folk flest anta at dere til og med kjenner hverandre fra før. For man går jo ikke bare bort til noen man ikke kjenner i Norge? :D

Ellers trenger du selvsagt ikke starte med de vanskeligste situasjonene. Jeg er 30 og har snakket med hundrevis av kvinner opp gjennom årene. Kanskje til og med flere tusen (jeg teller ikke). For meg var det en gang en utfordring bare å si hei til en fremmed kvinne eller en kvinne jeg kanskje hadde sett et par ganger. Eller en kvinne som sto i heisen.

Så jeg startet med det. "Hei!" Og et smil.

Og før det, så snakket jeg KUN med jenter når jeg var full på byen. Ikke nødvendigvis dritings altså, men med litt alkohol i blodet og på en plass hvor det er sosialt akseptert å møte folk, så turte jeg. 

Det gikk lang tid før jeg begynte med "hverdagssjekking". Og det er jo først de siste ukene/månedene jeg har stoppet jenter mer eller mindre ut av det blå.

Bottom line: Baby steps, men sørg for at du begynner å ta de baby stegene :D

Lenke til kommentar

Er vel kanskje enklere å prøve seg på noen på gata hvor det ikke sitter folk rundt og lytter? Da er det også mer naturlig å bevege seg videre etter samtale, og heller ta kontakt i etterkant. Eller?

Ikke tenk for mye. Det er det der som skaper frykt.

Lenke til kommentar

Er vel kanskje enklere å prøve seg på noen på gata hvor det ikke sitter folk rundt og lytter? Da er det også mer naturlig å bevege seg videre etter samtale, og heller ta kontakt i etterkant. Eller?

Du må holde oss oppdatert, ts!

En jente i bevegelse på gata ser egentlig jeg på som den ultimate utfordring. Det er så uvanlig i Norge at jeg tror jenter er mer på vakt. Merker jo selv at jeg blir skeptisk om noen fremmede kommer bort til meg på gata.

Men jo, generelt er det nok enklere når man er mer på enmannshånd, men egentlig er det bare en mental blokkering som kommer av frykt for hva andre mener. Frykt for at andre skal se du sjekker opp en jente (og kanskje mislykkes). Osv.

Jeg har gjort begge deler og synes egentlig det er litt kult med publikum :)

Uansett, start hvor du er komfortabel (eller mildt ukomfortabel) og ta det derfra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...