Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan finne en kjæreste? Hvor treffer folk hverandre egentlig?

Anbefalte innlegg

Ser ikke noe feil med det, tipper det lyser opp hverdagen til dei utvalgte. Dei går nok videre med et stort smil om munnen kan jeg tenke meg.  

Nei... det er tabu å snakke med fremmede her i landet, eneste gang det er akseptert er hvis man har inntatt en stor dose alkohol og viseren på klokken er passert midnatt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stoppe/plage random jenter på byen/offentlig transport? Really?

Idiotisk spør du meg.

Hvorfor er det idiotisk? Og hvorfor sidestiller du det med å "plage" jenter?

Selv om jeg ikke har fått kjæreste av det enda, så har jeg selv kun positive erfaringer med å være litt frempå i hverdagen. Det virker som de fleste jenter synes det er smigrende.

Og det er jo to jenter kun i denne tråden som sier de hadde blitt glad for det. Vel, en av de sier i hvert fall at hun drømmer om det. :) 

Anonymous poster hash: ceba1...539

Lenke til kommentar

Fack! 

I dag utvekslet jeg tydelig både smil og blikk med to jenter ved to ulike anledninger. Først en når jeg kom ut av leiligheten min, men hun var litt på avstand. Så en jente på andre siden av gaten på vei hjem (vi kom hver vår retning). 

Mao nesten et drømmescenario (altså at de både smilte og så meg), men de var litt langt unna og jeg nølte. 

Man må reagere ganske raskt i slike situasjoner. Har ikke særlig tid til å tenke. Håper jeg greier å reagere neste gang :D

Lenke til kommentar

Husker dama jeg holdt på med ble svært smigret i eksamensperioden, da hun kom tilbake etter lunsj og en fyr hadde lagt igjen lapp under bøkene hennes hvor han la igjen nummeret sitt og ba henne på date. Skrev noe slikt som at det var "Umulig å konsentrere seg om lesingen" når hun var i rommet, haha. Etter det ble slutt mellom oss, har jeg vurdert å gjøre lignende med andre jenter, da det til en viss grad sikrer at hun er intelligent (De fleste her tar relativt vanskelige studier) i tillegg til at jeg vet hun er pen. Da gjenstår bare personlighet, og det er jo nettopp derfor man dater :)

Ellers er jeg nokså enig med deg.. Det er et nummerspill, men hva angår å få seg kjæreste, så har det å skape et mye mer interessant liv for meg selv vært det som har gjort meg mye mer interessant for flere jenter, både i form av ons og jenter som er interessert i mer. Eneste unntaket her er Tinder, de jentene har jeg ikke evner til å komme særlig langt med, men på byen, gjennom studentforeninger osv, så er det ganske enkelt hvis man bare merker at samtalene flyter bra i forkant :)

Anonymous poster hash: beb94...4ef
Lenke til kommentar

Stoppe/plage random jenter på byen/offentlig transport? Really?Idiotisk spør du meg.

Hvorfor er det idiotisk? Og hvorfor sidestiller du det med å "plage" jenter? Selv om jeg ikke har fått kjæreste av det enda, så har jeg selv kun positive erfaringer med å være litt frempå i hverdagen. Det virker som de fleste jenter synes det er smigrende. Og det er jo to jenter kun i denne tråden som sier de hadde blitt glad for det. Vel, en av de sier i hvert fall at hun drømmer om det. :)Anonymous poster hash: ceba1...539

Enig! Tenk så fantastisk det hadde vært, og hvor mye man i ettertid tenker "han synes faktisk jeg var så attraktiv at han kom bort til meg!", det kommer til å sitte som en hverdagsglede med en stor dose selvtillitsboost! Jeg hadde blitt kjempeglad om noen gjorde det med meg ja :) dette er bare koselig hverdagsflørt, og vi trenger alle hyggelige øyeblikk i hverdagen vår.

Endret av Kinzel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husker dama jeg holdt på med ble svært smigret i eksamensperioden, da hun kom tilbake etter lunsj og en fyr hadde lagt igjen lapp under bøkene hennes hvor han la igjen nummeret sitt og ba henne på date. Skrev noe slikt som at det var "Umulig å konsentrere seg om lesingen" når hun var i rommet, haha. Etter det ble slutt mellom oss, har jeg vurdert å gjøre lignende med andre jenter, da det til en viss grad sikrer at hun er intelligent (De fleste her tar relativt vanskelige studier) i tillegg til at jeg vet hun er pen. Da gjenstår bare personlighet, og det er jo nettopp derfor man dater :)

Ellers er jeg nokså enig med deg.. Det er et nummerspill, men hva angår å få seg kjæreste, så har det å skape et mye mer interessant liv for meg selv vært det som har gjort meg mye mer interessant for flere jenter, både i form av ons og jenter som er interessert i mer. Eneste unntaket her er Tinder, de jentene har jeg ikke evner til å komme særlig langt med, men på byen, gjennom studentforeninger osv, så er det ganske enkelt hvis man bare merker at samtalene flyter bra i forkant :)

Anonymous poster hash: beb94...4ef

Interessant. Og det ble dating og romantikk ut av det? :)

Faktisk er jeg så heldig at jeg har fått noen lapper på lesesalen. Hehe. Og har gitt en eneste gang og det var til en jente ved siden av meg hvor jeg bare skrev og gav henne før jeg gikk: "Du er nydelig. : ) Ha en fin helg!". Null nummer eller navn. Ville bare gi henne en gave.

Ellers har jeg stoppet jenter jeg har lagt merke til utenfor lesesalen og har nok blitt kjent med et titalls ut av det blå, men det har enda ikke blitt noen romantikk med noen av de. Vel foruten to, men det var kortvarig. Det har føltes mer naturlig for meg på den måten, men lapp er sikkert sjarmerende det.

Har også lignende erfaringer med Tinder. Føler at det er i det virkelige liv man kan skille seg ut og få de virkelig bra jentene.

Enig! Tenk så fantastisk det hadde vært, og hvor mye man i ettertid tenker "han synes faktisk jeg var så attraktiv at han kom bort til meg!", det kommer til å sitte som en hverdagsglede med en stor dose selvtillitsboost! Jeg hadde blitt kjempeglad om noen gjorde det med meg ja :) dette er bare koselig hverdagsflørt, og vi trenger alle hyggelige øyeblikk i hverdagen vår.

Takk! Blir inspirert jeg, nå. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja det kommer helt han på hvordan man går frem. Det Har skjedd flere ganger med madammen og stort sett synes hun det er trivelig og jeg synes klart selv at det kan være litt moro å se at andre vil Ha jenta mi men noen er alt for aggressive og kommer på for trengende slik at hun synes det er ekkelt. Bare vær høflig og ta et Nei for et nei uten en masse mas og da spesielt foran andre.

Endret av Zim3000x
Lenke til kommentar

Kjenner jeg blir så misunnelig på alle som treffer på folk så enkelt xD på lesesaler osv, kan ikke huske det var så "lett" da jeg studerte, folk drev med sitt og jeg stressa med mine studier da. Pluss ingen la noe spesielt merke til meg, så er vel ikke attraktiv nok sånn sett.

Men random dudes har kommet å snakket til meg på oslo S o.l., men det virker som om de bare vil én ting, u know. Er iallefall det jeg tenker, også trekker jeg meg unna.

Men skal sies jeg hadde kjæreste back then, ville kanskje blitt litt mer interessert nå.

Lenke til kommentar

*snip*

Du skulle møtt på meg du, vet du ;) hvis noen hadde spurt meg sånn, så hadde jeg spurt om vi kunne adde hverandre på snap ellerno, så vi kunne holde kontakten der videre, haha. Så eventuelt date etterpå :)

## sitatpyramide fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Kjenner jeg blir så misunnelig på alle som treffer på folk så enkelt xD på lesesaler osv, kan ikke huske det var så "lett" da jeg studerte, folk drev med sitt og jeg stressa med mine studier da. Pluss ingen la noe spesielt merke til meg, så er vel ikke attraktiv nok sånn sett.

Men random dudes har kommet å snakket til meg på oslo S o.l., men det virker som om de bare vil én ting, u know. Er iallefall det jeg tenker, også trekker jeg meg unna.

Men skal sies jeg hadde kjæreste back then, ville kanskje blitt litt mer interessert nå.

Vet ikke om det er reelt at "alle" treffer folk så "enkelt". De jentene jeg tar kontakt med og da ikke engang på gaten men i mer "normale" situasjoner sier som regel at de aldri har blitt sjekket opp på dagtid før. 

Og det er heller ikke nødvendigvis lett. Jeg nølte i årevis før jeg endelig turte. Krever en del selvtillit og baller. Men har blitt mye enklere for meg nå og mer eller mindre automatisk i enkelte situasjoner.

Men å stoppe en helt random jente på gaten er fortsatt utenfor komfortsonen min. :D

Du skulle møtt på meg du, vet du ;) hvis noen hadde spurt meg sånn, så hadde jeg spurt om vi kunne adde hverandre på snap ellerno, så vi kunne holde kontakten der videre, haha. Så eventuelt date etterpå :)

Haha. Godt å høre. Kanskje jeg møter på deg en dag da. ;) 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Var frempå i dag. Spurte ut en jente som jobber i en resepsjon jeg frekventerer. Utrolig søt jente og har egentlig tenkt å skulle gjøre det ved neste gode anledning. Ruslet tilfeldigvis innom og stoppet for å slå av en prat når jeg så hun jobbet. Hadde ikke planlagt å spørre henne ut. Småsnakket i 10 minutter om løst og fast før jeg foreslo at vi kunne treffes i en annen sammenheng. Hun lurte på om jeg mente date og sa at i så fall så hadde hun kjæreste. Jeg sa at det var det jeg mente og jeg fortsatt synes hun var veldig søt og sjarmerende selv om hun hadde kjæreste.

Tror nok det stemmer også og at det ikke er en unnskyldning, men hvem vet.

Ellers så jeg igjen hun jeg har i kikkerten på lesesalen (hun smilte til meg når jeg kom inn) og sa hei til en ny en jeg har lagt merke til på vei ut. Føler det er litt for "på" å gå etter henne når hun går, så tenker å vente til jeg treffer henne utenfor en dag :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ikke noe feil med det, tipper det lyser opp hverdagen til dei utvalgte. Dei går nok videre med et stort smil om munnen kan jeg tenke meg.  

Nei... det er tabu å snakke med fremmede her i landet, eneste gang det er akseptert er hvis man har inntatt en stor dose alkohol og viseren på klokken er passert midnatt.

Haha, stemmer. Det er litt tragisk :hmm:

Lenke til kommentar

*snip*

Godt å høre :) er jo inne på et diskusjonsemne om hvordan finne potensiele partnere, så mulig derfor det ser lett ut når alle skriver om det, hehe.

Så bra, øvelse gjør mester.

Vi satser på at vi møtes :) haha^^

## sitatpyramide fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Var frempå i dag. Spurte ut en jente som jobber i en resepsjon jeg frekventerer. Utrolig søt jente og har egentlig tenkt å skulle gjøre det ved neste gode anledning. Ruslet tilfeldigvis innom og stoppet for å slå av en prat når jeg så hun jobbet. Hadde ikke planlagt å spørre henne ut. Småsnakket i 10 minutter om løst og fast før jeg foreslo at vi kunne treffes i en annen sammenheng. Hun lurte på om jeg mente date og sa at i så fall så hadde hun kjæreste. Jeg sa at det var det jeg mente og jeg fortsatt synes hun var veldig søt og sjarmerende selv om hun hadde kjæreste. Tror nok det stemmer også og at det ikke er en unnskyldning, men hvem vet. Ellers så jeg igjen hun jeg har i kikkerten på lesesalen (hun smilte til meg når jeg kom inn) og sa hei til en ny en jeg har lagt merke til på vei ut. Føler det er litt for "på" å gå etter henne når hun går, så tenker å vente til jeg treffer henne utenfor en dag :)  Anonymous poster hash: ceba1...539

Du er veldig flink som prøver da. :) creds der.

Men kanskje lurt å snakke med henne litt flere ganger før man spør om date, men ja, kjipt hun hadde kjæreste, men er jo ikke helt sikkert hun hadde det.. Ofte en unnskyldning vi jenter bruker, desverre. Men seems legit, jeg tror hun hadde en bf. En ting er iallefall sikkert, hun har tenkt mye på deg i dag :)

Ja, litt rart å følge etter noen når de går ut. Men god start med hun ene! Du kan jo eventuelt sette deg i nærheten av henne ved lesesalen? ;)

Lenke til kommentar

Jo, altså, du. Det går jo an å gjøre noe med de kvinnene uten at det nødvendigvis er date.. Det er jo greit å treffe kvinnelige venner også da.

Joda. Ser den. Men er kanskje litt rart å avtale å treffe en jente du har vist romantisk interesse for når hun har type? 

Jeg kommer jo til å fortsette å snakke med henne. Har også to andre jenter jeg har blitt kjent med (fra lesesalen) som har type og vi er gode venner. Har hittil ikke møttes i en annen setting, men utelukker ikke at det kan skje.

Du er veldig flink som prøver da. :) creds der.

Men kanskje lurt å snakke med henne litt flere ganger før man spør om date, men ja, kjipt hun hadde kjæreste, men er jo ikke helt sikkert hun hadde det.. Ofte en unnskyldning vi jenter bruker, desverre. Men seems legit, jeg tror hun hadde en bf. En ting er iallefall sikkert, hun har tenkt mye på deg i dag :)

Ja, litt rart å følge etter noen når de går ut. Men god start med hun ene! Du kan jo eventuelt sette deg i nærheten av henne ved lesesalen? ;)

Thanks! :) 

Ja, jeg vet at det kan være en unnskyldning og sikkert også har vært det, men jeg vet også at flere av disse faktisk har kjæreste. Enten har jeg møtt på de med typen senere eller sett det på Facebook. ;)

Vel, hun jeg har i kikkerten nå håpet jeg lenge å treffe på utenfor tilfeldigvis, men det skjedde aldri, så ble lei av å vente. Merket at hun begynte å pakke sammen sakene sine for å gå, så jeg tok raskt en tur ut og satte meg utenfor slik at jeg "tilfeldigvis" satt der når hun kom ut. Så stoppet jeg henne bare og slo av en prat.

Men hadde håpet å slippe å gjøre det igjen for jeg vil ikke være for påtrengende heller. Samtidig kommer man jo ingen vei med å være for passiv eller vente i all evighet :) 

Lenke til kommentar

Ellers, så var jo egentlig utgangspunktet for denne tråden en nysgjerrighet rundt det hvordan folk flest treffer en kjæreste og om det er noe de bevisst går inn for. Jeg er jo også nysgjerrig ettersom jeg kanskje er mer frempå enn gjennomsnittet og fortsatt synes det er vanskelig.

Ser også noen skriver at det skjer når man minst venter det. Greit nok, men jeg føler kanskje at det er en litt for passiv holdning. I mitt liv er det alltid en positiv sammenheng mellom innsats og antall kvinner i mitt liv. Med innsats tenker jeg da kombinasjonen av å være sosial, gå ut og også det å ta kontakt.

For eksempel har jeg en kamerat som nå (endelig) er i et forhold. Noe han har ønsket lenge. Men jeg tør påstå at de siste tre årene så har han hatt omtrent null nye kvinner. Han har aldri stoppet kvinner på gaten. Er veldig beskjeden når vi har vært ute på byen og har hatt null hell med nettdating (har aldri fått seg en date på Tinder eller Sukker). 

Det som endelig ble løsningen for han var jo å treffe noen gjennom felles bekjente. Dvs, venninnen til dama til en kamerat på fylla. 

Så joda, det ordnet seg jo til slutt sånn sett, men det var jo tre innholdsløse år før den tid, mye på grunn av manglende initiativ.

Samtidig har man de som ser ut som de aldri prøver i det hele tatt og alltid har plenty med muligheter nesten automatisk. :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-imMmrOha

Å stoppe damer på gata for å ordne seg en date høres ikke dumt ut det. Jeg leste bare til den posten hvor trådstarter snakket med blondina på busse.

Et lite tips bare- når du stopper ei tilfeldig jente på gata/bussen etc. så ikke spør hvor hun skal. Det er ikke alle som har lyst å oppgi hvor de skal til helt fremmede folk. Er mange raringer der ute, og husk at jenter som bor i byer (spesielt om de pleier å dra ut av og til) ganske sikkert har hatt folk hengende etter seg som kommer med slibrige kommentarer og det som værre er- så mange har på ett eller annet tidspunkt blitt stoppet av menn før, og kanskje funnet det som en ubehagelig opplevelse.
Det å spørre om hvor de skal nå kan oppfattes som at den som spør har lyst til å prøve å være med jenta dit hun skal (hjem), eller værre- at personen plutselig bare dukker opp der av seg selv i ettertid.

Noe som pleier å funke er å få hjelp til ett eller annet.

Spør om de vet av en god plass å spise i området, når de kommer med tips så vet du at de liker maten der- så kan du lett og ledig spørre om de har lyst å være med for å ta en liten matbit der nå/senere (du betaler).

Bytt ut mat med kino/ severdigheter/ kaffe/ eller ett eller annet fjas:)

Endret av Slettet-imMmrOha
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...