Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Pc-en starter ikke når den står i nettverk

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har ett merkeli problem. Dette gjelder 2 pc`er (2 ulike) med Unex nettverkskort. Visst nettverkskabel står i når den starter, rebooter windows.

Når den ikke står i starter den som normalt.

Nettverkskortet fungerer i windows og alt virker når jeg setter i kabelen.

Kablene er sjekket og det er ikke noe feil med dem.

Håper noen kan hjelpe meg.

Takker for alle svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde forsøkt å bytte nettverkskortet. Jeg har opplevd at nettverskort har vært defekte/ ikke har virket som det skal, selv om Windows raporterer at "alt er i den skjønneste orden"..

En annen ting som kan være problemet er at det noe herk med driveren. Det kan være den Windows tryner på...

Når slike problemer oppstår, finnes det som regel ikke noen opplagte forslag. Man må bare begynne i en ende..

Lenke til kommentar
Hva er det som egentlig skjer når "windows rebooter" som du sier? Kommer det noen feilmeldinger el... Eller avslutter windows på vanlig måte uten å "si ifra hvorfor" eller "instant reboot".

Får ikke noen feilmelding. Og det er instant reboot

Lenke til kommentar
Har de nettverkskortene Wake-on-lan funksjon? Hvis du da slår av denne i bios kan det hende det hjelper

Nettverkskortet har wake on lan funksjon, men den er ikke tilkoblet på hovedkortet. Jeg skal prøve det du har sagt, men får ikke gjort det før over helgen. Du skal få svar om det virker eller ikkje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...