Woff Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 Noen som har Pioneer SC-LX89 her på forumet og kan gi tilbakemelding på den? Vurderer sterkt å kjøpe en sånn men vet jo at det kanskje finnes bedre valg.. Så jeg trenger altså råd og tips! Skal brukes til et hjemmekinoanlegg i et rom på 30 kvadratmeter og oppgraderer fra en Pioneer VSX-LX70 som jeg skal selge. Noen som har tips om hvor mye jeg kan få igjen for den gamle receiver'en? Lenke til kommentar
Woff Skrevet 8. april 2016 Forfatter Del Skrevet 8. april 2016 Nå er Pioneeren kjøpt inn sammen med et sett psb Imagine XB høyttalere som blir montert som takkanal. (7.2.2 Atmos) Jeg har psb Imagine som høyttalere fra før i et 7.1 anlegg. Spørsmålet mitt videre her på forumet gjelder disse jeg nå skal ha som takhøyttalere: Hvordan skal jeg plassere høyttaleren? Valgene er naturlig nok liggende eller stående og eventuell vinkling av disse! Hvis jeg velger liggende lurer jeg da på hvor bass og diskant bør peke? Regner med at fornuften sier at diskantporten skal 90 grader ut fra lytteposisjon, men bør da mellomtone / basshøytaleren være foran eller bak diskanten? Noen som har tips eller anbefalinger her på forumet? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 9. april 2016 Del Skrevet 9. april 2016 Det er bare å plassere høyttaleren slik at alle elementene peker mot dine ører, så er det meste gjort. Direkte lyd er alltid best. Er ikke kjent med Pioneers Atmos innstillinger, men mener å huske at de kun har mulighet for 1 sett, og ikke 2 som er mer normalt. På min Marantz så kunne jeg velge om de var plassert foran, over eller bak meg. Jeg vil anbefale så rett over deg som mulig når du kun har 1 sett. Lenke til kommentar
Woff Skrevet 10. april 2016 Forfatter Del Skrevet 10. april 2016 Takk for svar! Du har nok mulighet for 7.2.4 på Pioneeren men den har kun forsterkerdel til 7.X.2 så hvis du vil ha flere utganger må de ha egne forsterkere. Jeg skjønner hva du sier med direktelyd og har selvsagt tilpasset mitt 7.1 anlegg i dag til den lytteposisjonen jeg benytter. Grunnen til at jeg spør er at de høyttalerne jeg benytter som surround-lyd er bokhylle-høyttalere og som sådan mulige både å montere 'stående' med diskanten opp og bass / mellomtone ned eller liggende med diskanten enten forover mot bilde eller bakover i forhold til basselementet. Sikkert relativt uvesentlig da det jo er diskantområdet som bestemmer men hadde lyst på å høre om erfaringer på akkurat dette! (Disse to nye skal selvsagt monteres i tak, er vel unødvendig å si.) Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 10. april 2016 Del Skrevet 10. april 2016 Tror ikke det skal ha så mye å si hvilken vei de blir montert. Hadde du f.eks. hatt de montert på en pult, og satt de opp ned, så vil lyden bli feil, fordi de blir feil i forhold til ørene, men jo lenger unna man flytter seg, jo bedre vil elementene spille sammen. God å se Pioneer har fått med seg 4 Atmos kanaler, tro det var forrige utgave som selv med ekstra effektforsterker kun støttet 2. 1 Lenke til kommentar
Woff Skrevet 10. april 2016 Forfatter Del Skrevet 10. april 2016 Takk igjen for at du tar deg tid til å hjelpe! Nå 'fikser' vel softwaren i forsterkeren dette med høyttaler / lyd tilpassing ganske bra uansett og jeg tviler nok på om det er mulig å høre forskjell på retningen av en så liten høyttaler på to meters avstand.. Uansett greit å få sjekket om det er noen som eventuelt hadde sterke meninger om dette! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå