Gå til innhold

Canon Ixus 400 vs. Olympus mju 400...

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har planer om å kjøpe et digitalkamera til noen til jul, og i den forbindelse trenger jeg noen råd fra noen som har litt peiling eller evt. erfaring med disse kaneraene. De mest aktuelle kameraene så langt er Canon Ixus 400 eller Olympus mju 400 (er selvsagt åpen for andre forslag også)

Den som skal få kameraet stiller følgende krav til det:

-God lagringskapasitet.

-I hvertfall 3 megapixels (men jeg hadde nå tenkt til å gå for 4)

-Optisk zoom.

-Lite og hendig format.

Kameraet skal også taes med "over alt", så det er viktig at det tåler en trøkk.

Jeg har lest tester og andre innlegg om disse kameraene i forumet, men må innrømme at jeg fremdeles er veldig i tvil. I og med at dette skal være en gave er jeg redd for å bomme helt på målet. Har også sett at Casio Exilim EX-Z4 har blitt nevnt blant kameraer i denne klassen, noe som bare øker forvirringen.

På forhånd takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nikkor~Heller litt mot mju akkurat nå. takker for hjelp.

johang~mju er jo også litt rimeligere enn ixusen.

Sony DSC-V1 var det kameraet jeg først ville kjøpe, trodde jeg hadde funnet det perfekte kameraet helt til jeg leste testen her på akam.no :p

Kanskje likegreit det, siden over 6 store blir litt i meste laget for en gave.

takker for hjelp :)

*edit* nå har jeg lest reviews på www.dpreview.com og famler i mørke igjen (hadde vært mye greiere hvis kameraet hadde vært til meg selv :p)

Mju får ikke så gode kritikker som ixusen, men ixusen har visstnok dårlig advarsel for lavt batterinivå (irriterende hvis kameraet ikke sier i fra før 20 sec før det er tomt for batteri) pluss at jeg blir nødt til å kjøpe en større minnebrikke. Hvorfor kan de ikke bare lage ett kamera som er perfekt... :shrug:

Endret av Noonie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...