TKongen Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Forskjellen er størst med HDD. Her tar det 2 ganger lengre tid: https://www.youtube.com/watch?v=p5BD6LPZ2dA Dette er en test med SSD: I denne testen er Windows 10 7 sekunder, og Windows 7 er 12.5 sekunder. Nærme dobbelt så raskt her og. Det kommer litt på hvilke settings du har i BIOS, og litt i windows og. Likevel, har du minimalt her kan du fint på til å få Windows 10 til å starte før PC skjermen. I testene er skjer naturligvis på fra før av. Jeg har PC som starter raskere enn den som er i testen her eksempelvis. Er det virkelig jeg som kommer med svada? Du kommer med beskyldninger mot meg, og etterlyser kilder, men du kommer selv med egen påstander om boot-tider uten kilder! Tenk over det du skriver, før du poster det. Jeg kommer med svada, fordi jeg ikke har kilder, men du trenger ikke kilder? "Slik jeg ser det er win7 en drøm å bruke i forhold til win10" Usikker på hva dette betyr. Greit, du liker windows 7. Da kan du fortsette å bruke det OSet du liker. Veldig bra for deg. Ser ikke hva det har med saken å gjøre. Det gir deg ingen grunn til å klage på at Quantum Break ikke kommer til win 7. Hvis du vil klage over hvert enkelt spill som ikke kommer til win 7, sås må du belage deg på mye klaging fremover. Verden går fremover. Folk og selskaper kan akseptere at folk vil bli igjen i fortiden og bruke gamle produkter, men en kan ikke forvente at disse får full støtte på lik linje med de nye. Spesielt mtp at det er gratis. Det finnes sikkert 100 guider om hvordan du bruker cmd ol. til å skru av alt sending av nettverksdata til MS. Som du og ser av RRhoads sin post er det EKSTREMT mye feilinformasjon ute og går. Folk har bare kastet seg over Windows 10 og funnet ut at det nærmest sender hele livet ditt daglig til MS i form av sikkert 10 GB daglig. Litt logikk tilsier jo at det bare er latterlig. Hvis du er så opptatt av dette håper jeg du bruker VPN nå. Du kan bli overvåket gjennom diskusjon.no. Du må også ha anonym nettleser, og do-not-track, ad-block ol. Du har ikke Ekstra, så regner med du ikke kan lese artikler på tek, da ads er en trussel mot privatlivet. Tenk over hvilke andre aktører som samler inn data. Er du sikret mot alle disse? MS gjør ikke noe mer enn andre. Til gjengjeld så er MS et av de sikreste stedene å ha dataene lagret. Lenke til kommentar
BizzyX78 Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Ja, ekte gamere elsker å vente i windows startup screen. Jeg derimot trykker på på-knappen og PC'en er allerede på. Mens du ser på Windows-logoen, er jeg allerede inni spillet og begynt å spille. Ha det gøy med ditt "gode" OS. Ingen bruker Win 10 pga ytelse. - Ohh..., what sweet irony... En C64 boot'et kjapt..., men load'et spill sakte. I målestokk... En PC boot'er sakte..., men load'er spill kjapt. Prøv Windows 10 sammen med en helt grei SSD og CPU. Vi snakker ikke om 30K PC her. En 850 EVO og i3 kan holde fint det. En vanlig skjerm vil bruke lengre tid på å starte opp en det PCen gjør. Lang boot time? Ikke i Microsofts nydelige nye OS med massevis av forbedringer som folk ignorerer da de bare er opptatt av å være sinte pga "spionering". Prøv å søke i Windows 10 kontra Windows 7, og Windows 10 har et søk som faktisk fungerer ganske greit. Det har ikke windows 7. Tror fortsatt det er problemer med at den ikke finner filer på områder og slikt. Litt usikker, men konkurransen er uansett Windwos 7, og da er seieren lett. Windows 10 med SSD booter ekstremt raskt, raskere er det nesten ikke mulig å få det. Du må tross alt få på skjermene dine også. Spill laster jo og som du sier veldig raskt. I spill som er ute til konsoll også forsvinner loading screen tips før du har rukket å begynne å lese dem engang. Mtp venting er Windwos 10 + SSD en drøm å bruke. Noe Windows 7 eiere kan se lenge etter. Ingen SSD kan redde windows 7 sin oppstartstid. - Alt det der var og er både vel og bra..., men det er tydelig at du ikke la merke til ironien i det du selv skrev til "Gunfreak". (Se mitt svar til deg i teksten over.) Om det da ikke var ment å være sarkastisk? Noe som jeg tviler på at var tilfellet...,spesielt nå etter å ha lest det du har skrevet som svar til meg her. Det der med C64 var kun ment som en illustrasjon, da begrepet "sakte" er høyst relativt når det kommer til PC. "Nizzen" så ironien i hvert fall. Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 For w7 får eg boot tid ned i 5-7 sekund. Win 10 fekk eg bare ned i 8-9 sekund. Har ikkje sjølv noko film eller bilde å vise til, men søkte opp og fann denne: http://www.techspot.com/review/1042-windows-10-vs-windows-8-vs-windows-7/ Techspot får her 6 sekund for w10 og 5 sekund for w7 i boot tid. Testen di gjorde har lik hardvare og ny OS installasjon. Poenget mitt er at tweaka w7 64bit starter opp like raskt etter 4 år i drift. Dvs null problem og full kontroll for bruker samtidig som OS ikkje blir tregere over tid. Kva er da vitsen med w10 som legger begrensninger på min PC-kvardag og ikkje vil gje meg muligheten til full kontroll over PC og OS? Feilinfo går begge veier. Mange som skryter w10 opp i skyene utan hold i det di seie. 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Render technique and resolution on Windows 10The Windows 10 version of Quantum Break uses the same reconstruction method as on Xbox One. If your resolution is set to 1080p, the game temporally reconstructs the image (except UI) from four 720p buffers rendered with 4xMSAA, just like on Xbox One. Engine assigns input geometry samples from 4xMSAA rendering into shaded clusters in order to maximize covered geometry while keeping the performance on acceptable level by reducing expensive shaded samples. When you change the resolution, the buffers used to construct the image are always 2/3rds of the set resolution, i.e. in 2560x1440 they would be 1706x960. Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 For w7 får eg boot tid ned i 5-7 sekund. Win 10 fekk eg bare ned i 8-9 sekund. Har ikkje sjølv noko film eller bilde å vise til, men søkte opp og fann denne: http://www.techspot.com/review/1042-windows-10-vs-windows-8-vs-windows-7/ Techspot får her 6 sekund for w10 og 5 sekund for w7 i boot tid. Testen di gjorde har lik hardvare og ny OS installasjon. Poenget mitt er at tweaka w7 64bit starter opp like raskt etter 4 år i drift. Dvs null problem og full kontroll for bruker samtidig som OS ikkje blir tregere over tid. Kva er da vitsen med w10 som legger begrensninger på min PC-kvardag og ikkje vil gje meg muligheten til full kontroll over PC og OS? Feilinfo går begge veier. Mange som skryter w10 opp i skyene utan hold i det di seie. Fra kilden din: ""Looking beyond benchmarks, Windows 8 appears more polished than Windows 7, even if you plan to live on the desktop and aren't too fond of the Start screen, general usage is smoother and appears to be faster on Windows 8, which I found most noticeable on our somewhat underpowered Athlon II X4 system. If anything, it's a great start. Now the Metro/Modern style will have to prove itself as a cross-platform OS that marries desktop, laptop and tablet PCs." "Fortunately, Microsoft learned from its mistakes and addressed some of Windows 8's shortcomings in Windows 10, which we believe is the best version yet, if only for its improved looks and functionality across devices and form factors." Virker som boot-time benchmarks varierer litt. Jeg tror nok forskjellen er større dess tregere lagringsmedium du har. Du mener altså win10 blir tregere over tid, men ikke win7? Hvilke begrensninger påfører win10 deg? Jeg er ikke tankeleser, jeg vet ikke hva du tenker på. Jeg har aldri blitt begrenset av win10. Hvem skryter win10 opp i skyene? Jeg har sett mange som sier det er den beste versjonen så langt, men forskjellen fra Windows 7 er ikke så store. Det er litt forbedringer, men de fungerer stort sett likt. Som kilden her sier så oppleves win 10 mer polished og smooth. Det ser og bedre og mer moderne ut enn win7. Det er likevel ikke nok til at noen kan skryte det opp i skyene. Det er litt bedre enn win7, og mer er det ikke. Send gjerne kilde på personen som skryter det opp i skyene. Render technique and resolution on Windows 10The Windows 10 version of Quantum Break uses the same reconstruction method as on Xbox One. If your resolution is set to 1080p, the game temporally reconstructs the image (except UI) from four 720p buffers rendered with 4xMSAA, just like on Xbox One. Engine assigns input geometry samples from 4xMSAA rendering into shaded clusters in order to maximize covered geometry while keeping the performance on acceptable level by reducing expensive shaded samples. When you change the resolution, the buffers used to construct the image are always 2/3rds of the set resolution, i.e. in 2560x1440 they would be 1706x960. Det der hørtes ikke bra ut..... Istedenfor å slippe spillet til PC som et spill burde de sluppet det som en film istedenfor..... Det ble hvertfall en PC versjon av spillet da, hvis man skal se lyst på det Minner meg om Need for Speed spillet som var kodet etter FPS. Når du unlocket sperren og gikk 60 fps på PC, så gikk spillet dobbelt så raskt... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Men hvem bryr seg om oppstartstid? Det er ikke noe poeng å starte opp PCen særlig ofte, noen sekunder fra eller til er irrelevant. AtW Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Vel, jeg kom med eksempler på felt der windows 10 er bedre enn Windows 7. Det var ett av de jeg kom på. Så skrev BizzyX78 noe sarkastisk om det, som jeg enda er for dum til å forstå Men nei, jeg synes ikke oppstartstid har mye å si. Jeg synes ikke Windows 7 eller 10 har mye å si heller. Windows 10 er en litt modernisert windows 7. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå