TKongen Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Har selv ikke oppgradert til Windows 10, mye på grunn at de fleste jeg kjenner som har gjort akkurat det har opplevd problem på problem siden oppgraderingen. Jeg bruker Windows 8.1 (med classic shell) til Windows 10 virker mer stabil. Nyeste oppdateringen nå har gitt tre kjentfolk mange daglige blue screens. En annen har en PC som fryser hvis man ikke bruker den på ti minutter, og bare restart fikser det. Noen av PCene er litt over et år gamle, og noen er en del eldre.Jeg har hørt tonnevis mer negativt enn positivt om windows 10. Jeg kjenner mange som har nedgradert til windows 8 eller 7 igjen, og mange som hadde ønska dem gjorde det innafor den måneden man hadde mulighet.Jeg har et hat for elektronikk som ikke fungerer smertefritt 99,9% av tida, og det virker det som et få tall av datamaskiner med windows 10 er, så da ruger jeg på Windows 8.1 enn så lenge. Jeg lurer da på hva vennene dine har gjort. Det å ha slike problemer er helt utrolig. Greit med en, men så mange? Jeg har flere windows 10 installasjoner selv, ingen problemer med noen av dem. Ikke i betaprogrammet av Windows 10 hadde jeg slike problemer engang. Windows 10 hadde noen problemer i starten, det er jo naturlig. Det er derimot fikset nå. Windows 10 markerer jo en ny modell fra MS. De skal oppgradere Windows 10 i lang tid fremover med konstante oppdateringer, med samme modell som Android, iOS, OSX osv. Det er nå godt over et halvt år siden Windows 10 ble lansert. Det er like stabilt som Windows 7 nå.. Programstøtte vet jeg ikke helt hvordan det er med. I utgangspunktet skal jo gamle spill fungere like bra, akkurat som XP spill fungerer fint på win 7. Har selv spilt gamle spill og det har fungert fint, men en vet jo aldri. Og for å si det slik, PC produsenter hadde ikke hoppet på windows 10 hvis 1/10 PCer fikk bluescreen. De ville aldri i livet brukt Windows 10 om det var en så stor ekstrakostnad for dem. Nei en ekte gamer venter. Ellers kan win 10 bli en ny win 8! Og det har det blitt de store løftene om bedre spill ytelse på win 10 ble kunst i en relativt nylig oppdatering. Win 10 er et mobil oprativsystem ser helt likt ut som andriod, og en gamer bruker ikke andriod. Ja ekte gamere elsker å vente. I windows startup screen. Jeg derimot trykker på på-knappen og PCen er allerede på. Mens du ser på Windows-logoen er jeg allerede inni spillet og begynt å spille. Ha det gøy med ditt "gode" OS. Hvem sa noengang at Windows 10 skulle gi bedre ytelse i spill? Hvordan skulle OS kunne gi bedre spillytelse? Det er bare urealistisk å tro. Ingen bruker Win 10 pga ytelse. Hvis du tror Windows 10 ligner på Android er du av dem som leser folk som bare er negative for å være negative. Folk som fant ut at de hatet windows 8, og at windows 8.1 og 10 er akkurat det samme. Altså folk som ikke har peiling hva de snakker om. Windows 10 fungerer bedre som desktop OS enn windows 7 gjør. Hvis du ikke vet hva Windows 10 faktisk er, og en som sammenligner det med Android vet ikke det, så ser jeg ikke hvordan du kan mene noe om hvordan Windows 10 er. Du kan bare droppe "Windows 10 er ikke for ekte gamere", nå windows 10 er det beste OSet for å nettopp spille spill. Det er ingen andre OS der du bare kan hoppe inn i spill like raskt. Søk går utrolig raskt, så å finne spillene dine er null problem. Du har tom. innebygd game-capture i Windows nå. Samtidig har du støtte for DX 12. Om noen år så begynner det nok å minke på antall DX 11 titler. Da blir det ikke noen nye spill til Windows 7. Windows 10 er lett best for spill av alle OS. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Nei en ekte gamer venter. Ellers kan win 10 bli en ny win 8! Og det har det blitt de store løftene om bedre spill ytelse på win 10 ble kunst i en relativt nylig oppdatering. Win 10 er et mobil oprativsystem ser helt likt ut som andriod, og en gamer bruker ikke andriod. Oi, en ekte gamer? Er det det motsatte av en falsk gamer? Win 10 ser ut som Android? På hvilken måte? Ser ut som et mobil oprativsystem Nei, Windows 10 ser ut som Windows 7. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Hvem er det egentlig som bryr seg om hva "ekte gamere" gjøre eller ikke gjør, hva enn det skal bety? Jeg driter i om jeg er en "ekte gamer", og det burde andre gjøre også. La oss holde oss til sakens realiteter, å kun kunne kjøre på win10 er åpenbart en ulempe, å kun kunne kjøpe i windows store er en åpenbart en ulempe, og det virker som å kjøre selve spillene som en universell app også har vesentlig ulemper (manglende vsync), så det er helt åpenbart at det er en ulempe for brukerene at det gjøre på denne måten. AtW 2 Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Hvem er det egentlig som bryr seg om hva "ekte gamere" gjøre eller ikke gjør, hva enn det skal bety? Jeg driter i om jeg er en "ekte gamer", og det burde andre gjøre også. La oss holde oss til sakens realiteter, å kun kunne kjøre på win10 er åpenbart en ulempe, å kun kunne kjøpe i windows store er en åpenbart en ulempe, og det virker som å kjøre selve spillene som en universell app også har vesentlig ulemper (manglende vsync), så det er helt åpenbart at det er en ulempe for brukerene at det gjøre på denne måten. AtW Jeg forstår at folk kan mene det ville vært bedre at den støttet Windows 7 også. Likevel, jeg synes ikke folk har rett til å klage. Dette er ikke en eksklusiv tittel. Den er gitt ut til to plattformer, altså windows og xbox. Det er jo tre mulige plattformer, så 2/3 er ganske bra, spesielt når den ene er windows. Noe nesten alle har. Windows 7 er nå 7 år gammelt. Hvor mange OS finnes det, der nye programmer kommer med støtte for så gamle OS i det hele tatt? Det er heller ikke som med konsoll. Det er ikke som om du må kjøpe ny for å få de nye spillene. Du trykker kun på "oppgrader" knappen. Jeg synes ingen har noen rett til å klage på dette. Med Quantum Break er fortsatt Windows klasseledende i lengst støtte. Er folk på Windows 7 fortsatt? Ja, det er de. Det er deres valg. Folk som spiller på XP også. Hvis du har valgt å bli på Windows 7, så må du akseptere konsekvensene det har. Hvorfor komme å klage over dette? Jeg synes Microsoft har gjort mye her. Det er forståelig at de ikke vil sitte rundt å støtte alle dinosaurversjoner av deres OS. Folk som er opptatt av nye ting, som nye spill har heller ingen god grunn til å ikke oppgradere til det nye. Hvorfor er det en ulempe at det er i Windows Store? Det er ikke et nytt program som må installeres på maskinen. Ja, det hadde vært fint å hatt det på Steam, men det er heller ikke som med Uplay f.eks, der du må installere noe nytt for å spille det. Jeg viste ikke at det kjørte som en universell app, og uten at jeg vet noe om det, så tror jeg deg når du sier det er ulemper med det. Likevel, det er ikke knyttet til windows 10. Du trenger ikke å kjøre spillene som dette på Windows 10. Det er noe som velges av de som lager spillet. Det er en ekstra mulighet i windows 10, ikke en begrensning. Universell app Quantum Break er og klart bedre enn ingen i det hele tatt. Altså Xbox exclusive. Eller en dårlig konsoll-port. Det har nok utvilsomt gjort utvikling lettere på tvers av OS at det er laget som en universell app. Det ligger jo i navnet egentlig. Universell Windows app, som kan kjøres på PC og Xbox. Igjen, dette er MS som bekjemper eksklusivitet og fjerner det fra Xbox, ikke MS som skaper eksklusivitet. Jeg vil heller spille Quantum Break uten vsync (bruker aldri vsync uansett da ) enn å ikke spille det i det hele tatt. Spesielt siden den gode delen av spillet et cut-scenene og film-klippene . Egentlig så utrydder jo MS xbox med dette. Hvorfor kjøpe den, om det ikke er noen spesielle spill til den? Tror ikke det er lenge til Windows Store essensielt er Xbox. MYYYYYYYEEEE Bedre enn Sony PS4 eller Nintendo Wii U. Det er eksklusivitet uten ende. Lenke til kommentar
Simen M Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Windows 10 og xbone ekslusivt... Jævla idioti som tar livet av et åpent spillmarked. Du har altså Windows 7 og mulighet for å oppgradere gratis til Windows 10. Det at den kommer til både Xbox og Windows betyr jo at den kommer ut til et svært stort marked. Windows 10 er noe alle kan oppgradere gratis til. Hvis du ikke vil oppgradere til windows 10 gratis er det en beslutning du selv tar. Du kan ikke skylde på Microsoft på at det er "eksklusiv", når du faktisk har muligheten til å spille spille. Hvis du er redd for NSA dører ol. så anbefaler jeg å finne en Linux distro. Om du kjører Windows 7 eller windows 10 spiller det ikke noen rolle på det punktet. Konsoller tar livet av åpne spillmarked, ikke Windows. Windows er forkjemperen for åpne spillmarked. Med satsingen til MS nå så er nesten alle spill som er til xbox også til windows. Det er Sony og Nintendo som er synderne her. MS har gjort det veldig bra i det siste. Og hvis du er sint og misliker Windows 10 så mye, så finnes det sikkert mange steder å klage over det, jeg ser ikke hvordan det er relatert til dette. MS kan jo ikke ha alle sittende på dinosaur OS til enhver tid. Se hvordan OS er i dag. Er du ikke på en nyere versjon, så kuttes all applikasjonsstøtte. Det å støtte dinosaurer hindrer fremgang for OSet, siden alt må være kompatibelt, uten at det er noen grunn. Det er tross alt gratis oppgradering. Klart, klart. Du om det. Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Hvem er det egentlig som bryr seg om hva "ekte gamere" gjøre eller ikke gjør, hva enn det skal bety? Jeg driter i om jeg er en "ekte gamer", og det burde andre gjøre også. La oss holde oss til sakens realiteter, å kun kunne kjøre på win10 er åpenbart en ulempe, å kun kunne kjøpe i windows store er en åpenbart en ulempe, og det virker som å kjøre selve spillene som en universell app også har vesentlig ulemper (manglende vsync), så det er helt åpenbart at det er en ulempe for brukerene at det gjøre på denne måten. AtW Jeg forstår at folk kan mene det ville vært bedre at den støttet Windows 7 også. Likevel, jeg synes ikke folk har rett til å klage. Dette er ikke en eksklusiv tittel. Den er gitt ut til to plattformer, altså windows og xbox. Det er jo tre mulige plattformer, så 2/3 er ganske bra, spesielt når den ene er windows. Noe nesten alle har. Windows 7 er nå 7 år gammelt. Hvor mange OS finnes det, der nye programmer kommer med støtte for så gamle OS i det hele tatt? Det er heller ikke som med konsoll. Det er ikke som om du må kjøpe ny for å få de nye spillene. Du trykker kun på "oppgrader" knappen. Jeg synes ingen har noen rett til å klage på dette. Med Quantum Break er fortsatt Windows klasseledende i lengst støtte. Er folk på Windows 7 fortsatt? Ja, det er de. Det er deres valg. Folk som spiller på XP også. Hvis du har valgt å bli på Windows 7, så må du akseptere konsekvensene det har. Hvorfor komme å klage over dette? Jeg synes Microsoft har gjort mye her. Det er forståelig at de ikke vil sitte rundt å støtte alle dinosaurversjoner av deres OS. Folk som er opptatt av nye ting, som nye spill har heller ingen god grunn til å ikke oppgradere til det nye. Hvorfor er det en ulempe at det er i Windows Store? Det er ikke et nytt program som må installeres på maskinen. Ja, det hadde vært fint å hatt det på Steam, men det er heller ikke som med Uplay f.eks, der du må installere noe nytt for å spille det. Jeg viste ikke at det kjørte som en universell app, og uten at jeg vet noe om det, så tror jeg deg når du sier det er ulemper med det. Likevel, det er ikke knyttet til windows 10. Du trenger ikke å kjøre spillene som dette på Windows 10. Det er noe som velges av de som lager spillet. Det er en ekstra mulighet i windows 10, ikke en begrensning. Universell app Quantum Break er og klart bedre enn ingen i det hele tatt. Altså Xbox exclusive. Eller en dårlig konsoll-port. Det har nok utvilsomt gjort utvikling lettere på tvers av OS at det er laget som en universell app. Det ligger jo i navnet egentlig. Universell Windows app, som kan kjøres på PC og Xbox. Igjen, dette er MS som bekjemper eksklusivitet og fjerner det fra Xbox, ikke MS som skaper eksklusivitet. Jeg vil heller spille Quantum Break uten vsync (bruker aldri vsync uansett da ) enn å ikke spille det i det hele tatt. Spesielt siden den gode delen av spillet et cut-scenene og film-klippene . Egentlig så utrydder jo MS xbox med dette. Hvorfor kjøpe den, om det ikke er noen spesielle spill til den? Tror ikke det er lenge til Windows Store essensielt er Xbox. MYYYYYYYEEEE Bedre enn Sony PS4 eller Nintendo Wii U. Det er eksklusivitet uten ende. Klart man skal klage når MS legger føring for at spilla bare kan komme på w10. Spesiellt når w10 er såpass forbrukerfiendtlig. Verken w10 eller UWP er laga for spill og MS pisser på PC-spillere med sitt nye opplegg om å utelukke w7 og w8,1. DX12 kunne sikkert med letthet fungert på w7 og w8,1 om MS ville. QB er og eit godt døme på kva som skjer med konsoll-spill som med letthet kan portast via UWP til w10-PC. Ganske så rævva resultat og lite å kaste penger etter. MS utrydder sin egen eksistens som aktuellt spill-medie. Tek bare litt lenger tid for nokre å skjønne dette. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Hvis man ikkje liker spilla, eller OS'et, så lar man være å bruke det. Evig enkelt. Jeg bruker win 10 og Ubuntu for det meste, og klarer meg fint. I fjor var det både win 8.1 og win 10 pga litt småproblemer med sli etc i noen spill med win 10. Nå har jeg faset ut 8.1 på hovedpc. Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Klart man skal klage når MS legger føring for at spilla bare kan komme på w10. Spesiellt når w10 er såpass forbrukerfiendtlig. Verken w10 eller UWP er laga for spill og MS pisser på PC-spillere med sitt nye opplegg om å utelukke w7 og w8,1. DX12 kunne sikkert med letthet fungert på w7 og w8,1 om MS ville. QB er og eit godt døme på kva som skjer med konsoll-spill som med letthet kan portast via UWP til w10-PC. Ganske så rævva resultat og lite å kaste penger etter. MS utrydder sin egen eksistens som aktuellt spill-medie. Tek bare litt lenger tid for nokre å skjønne dette. Når ble et gratis OS, med gratis oppdateringer forbrukerfiendtlig? Når de faktisk hørte på folk og hva de ville ha når de lagde det? Hvilket grunnlag har du for at Windows 10 ikke er laget for spill? Hva er annerledes i windows 10 kontra windows 7 som angår spill? Ah, nå kom jeg på, windows 10 har ting som innebygget game capture. Helt klart ikke laget med spill i tankene nei. /s MS støtter ikke et 7 år gammelt OS. Jeg synes ingen har rett i å klage over det. Det blir utrolig mye legacy om MS skal ta vare på alle dinosaurene sine. De har mer enn nok med å oppdatere og holde på med nyere programvare. 7 år er jo ekstremt lenge. Hvordan mener du resultatet er dårlig? MS flytter alt spill relatert over på PC. Kan det være de svekkes på spillfronten, fordi de taper på xbox med dette? Mye mulig, men for oss forbrukere er det bra. Nå trenger vi kun PC, Nintendo, og Playstation for å spille spill. En boks mindre. Nå er det bare Sony og Nintendo sin tur. Kongene innen forbrukerfiendtlighet innen spillindustrien. Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Hvis man ikkje liker spilla, eller OS'et, så lar man være å bruke det. Evig enkelt. Jeg bruker win 10 og Ubuntu for det meste, og klarer meg fint. I fjor var det både win 8.1 og win 10 pga litt småproblemer med sli etc i noen spill med win 10. Nå har jeg faset ut 8.1 på hovedpc. Helt enig med deg der Jeg har ikke noe imot at folk ikke liker Windows 10. Folk kan like eller hate det så mye de vil for min del. Det jeg har et problem med er at folk klager over at et nytt spill kommer på nyeste versjon Windows, og ikke en 7 år gammel versjon, som de kunne oppgradert for lenge siden. Hvis folk vil ha Windows 7, så er nettopp det at spill og annet ikke støtter Windows 7 nå som det er så gammelt en del av valget. Slik er det å sitte på eldre OS, enkelt og greit. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Uansett: Quantum Broken on PC! Faens dritt. Sli funker ikkje, og spillet bruker knapt cpu. Drittspill! Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Spillet er tilgjengelig på en plattform som man kan oppgradere gratis til. Jeg skjønner ikke problemet. Det eneste problemet jeg har med QB er at det koster 650 kroner, men man kan jo bare vente til det kommer på tilbud. Ironien her er at færre hadde klaget hvis det kun kom på XOne. 2 Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 10. april 2016 Del Skrevet 10. april 2016 Klart man skal klage når MS legger føring for at spilla bare kan komme på w10. Spesiellt når w10 er såpass forbrukerfiendtlig. Verken w10 eller UWP er laga for spill og MS pisser på PC-spillere med sitt nye opplegg om å utelukke w7 og w8,1. DX12 kunne sikkert med letthet fungert på w7 og w8,1 om MS ville. QB er og eit godt døme på kva som skjer med konsoll-spill som med letthet kan portast via UWP til w10-PC. Ganske så rævva resultat og lite å kaste penger etter. MS utrydder sin egen eksistens som aktuellt spill-medie. Tek bare litt lenger tid for nokre å skjønne dette. Når ble et gratis OS, med gratis oppdateringer forbrukerfiendtlig? Når de faktisk hørte på folk og hva de ville ha når de lagde det? Hvilket grunnlag har du for at Windows 10 ikke er laget for spill? Hva er annerledes i windows 10 kontra windows 7 som angår spill? Ah, nå kom jeg på, windows 10 har ting som innebygget game capture. Helt klart ikke laget med spill i tankene nei. /s MS støtter ikke et 7 år gammelt OS. Jeg synes ingen har rett i å klage over det. Det blir utrolig mye legacy om MS skal ta vare på alle dinosaurene sine. De har mer enn nok med å oppdatere og holde på med nyere programvare. 7 år er jo ekstremt lenge. Hvordan mener du resultatet er dårlig? MS flytter alt spill relatert over på PC. Kan det være de svekkes på spillfronten, fordi de taper på xbox med dette? Mye mulig, men for oss forbrukere er det bra. Nå trenger vi kun PC, Nintendo, og Playstation for å spille spill. En boks mindre. Nå er det bare Sony og Nintendo sin tur. Kongene innen forbrukerfiendtlighet innen spillindustrien. w10 er forbrukerfiendtlig uannsett kor gratis MS lot det være nå i byrjinga. w8/w8,1 fadesen er grunnen til at w10 ble gratis, så det blir ganske så feil å påstå at det var noko folket ville ha. Alternativet for MS hadde vore å forsette å lappe på w8,x. Samtidig såg MS muligheten for å dra på med enda meir bakdører og overstyring samt korleis grunngje dette som nødvendig. Svært mange har latt seg lure og er med på å legge til rette for at det skal være ok at OS eller program henter ut info/overstyrer innstillinger utan at forbruker kan gjere noko med det. Spyware vart slikt kalla før, men nå i desse terror-tider er det greit liksom. Gratis oppdateringer har man alltid fått med win, men det er første gang MS påtvinger oppdateringane samt har mulighet til å overkjøre/forandre forbrukerens innstillinger ved kvar oppdatering. Dette er neppe noko folket ville ha sjølv om du muligens trur det. w10 og UWP er laga for apper samt for at MS skal kunne hente ut enda meir privat info samt overstyre innstillinger etter behov. Spillsatsinga til MS er i ferd med å utvikle seg til å bli like rævva som XO framsto ved E3 i 2013. Verken w10 eller UWP er noko anna enn ein nedtur når det kommer til spill. Begrensningane er såpass store at man må være bra fanboy for å ikkje sjå di. Syns oppriktig synd på Remedy som vart pålagt å lage til ein PC-utgave av QB basert på w10 og UWP. Tipper ein dx11,x versjon hadde gitt spillerene eit mykje betre spill, men den satsinga vil ikkje MS drive vidare da det vil vise for all verden kor lite vits det er i å gå for w10 og UWP når det gjelder spill. Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 10. april 2016 Del Skrevet 10. april 2016 Hvordan er det forbrukerfiendtlig? Jeg kan umulig lese tankene dine. Hvor har du det fra at Windows 10 ble gratis pga windows 8? Kilde, eller bare spekulasjoner? De endret Windows 10 basert på feedback fra Windows 7/8, og fikk et resultat som tok med veldig mye folk ville ha fra begge OSene. Se reviews, Windows 10 er lagd veldig bra. Fortsatt litt å fikse, f.eks innstillinger, men Windows 10 er helt klart et OS som går i retningen folk vil, basert på feedback. Det å hente ut info er noe som er vanlig i moderne OS og programmer. Se f.eks Google Now. Den kan gi deg veldig god info om flyreisene dine. Utrolig praktisk. Hvordan får den denne infoen? Den henter det fra mail/kalender. Det betyr ikke at de spionerer, de henter inn info for å tilpasse og gi deg en bedre opplevelse, og det fungerer bra. Hvilke innstillinger er det de endrer med tvang? Lite kilder her. Hvis du er redd for å spionert på, så er windows 10 bedre enn windows 7. Bedre sikkerhet med nye OS, slik er det alltid. Hold alt oppdatert. Er du redd for at noen skal bruke en bakdør MS har lagt ut, eller noen skal ta info fra MS? Tror du noen som får MS til å gi dem info (NSA), eller kan hacke MS, ikke kan klare å hacke din stakkarslige Windows 7 PC? Hvis noen slike folk vil ha infoen din kan du bare droppe Windows helt. Helst koble av nettet, eller finne en superkryptert Linux distro med VPN. Selv om det heller ikke hjelper. Windows og Store er mer sikkert enn Windows 7, Sony sin PS4 og Steam. Steam og PS har begge hatt datainnbrudd. Det har ikke MS eller Store. Windows 10 gir deg best beskyttelse, det er derfor de gir deg oppdateringer som du ikke kan si nei til også. For å sørge for å holde systemet ditt sikkert. Og Windows 10 sin oppdateringmodell er annerledes enn Windows 7. Merkelig å kritisere et OS som du ikke har satt deg inn i og vet hvordan er engang. Virker som om du bare har lest klagetråder på nett om Windows 10. Slik vil det alltid være. Mange som ikke liker at det kommer noe nytt. Så du sier at DX12 er dårligere enn DX11? Interessant, har du noen begrunnelse på hvorfor DX 12 er dårligere enn DX11. Eller hvorfor spillet ville vært bedre som DX11? Det at det er lagd som UWP har ingenting med at det er Windows 10 å gjøre. Gjett hva? Hele Steam-katalogen kan spiller på Windows 10 og. Og gjett hva? De åpnes som helt vanlige programmer, akkurat som i Windows 7. Ingen forskjell. Det å kritisere det for å være en universal app er greit. Aldri vært uenig der. Aldri sagt spillet teknisk sett er bra. Jeg har bare kommentert rundt Windows 10. Ingen av de tekniske problemene med QB er relatert til Windows 10. Hvis folk ikke liker Windows 10, ok. Hvis folk føler de blir overvåket ok. Jeg ser ikke hvordan det hjelper å bruke windows 7, men jeg ser at det finnes noen folk som tar stor avstand med en gang de finner noe om informasjonssamling. Uten at jeg helt hvor mye det hjelper da, så lenge folk bruker PC, mobil osv uansett. Men greit nok. Likevel, det er andre problemer. Det er valg fra folk som ønsker det, og det er jo helt lov det, og jeg kan respektere slike valg på slike grunnlag. En del av det valget derimot er at dere ikke kommer til å få støtte fra alt mulig, det er mye som ikke kan brukes ol. Slik er det, og da må det aksepteres som en konsekvens av valget. Ikke noe grunnlag for å klage på MS for dette. Ditt valg, ikke MS sin feil. Du kan være misfornøyd med MS sin spillsatsing og universal apps, men igjen, det er urelatert til OSet. Og som et siste tips: Dra til en hytte langt ute i villmarken, ta med deg en gammel XP maskin og et par gamle konsoller og spill der uten nett. Bør helst dyrke mat osv slikt der og, og hvis du skal ha noe, må du bruke kontanter og unngå kamera. Det å unngå overvåkning i dagens samfunn er noe som krever ekstreme tiltak. Blir du overvåket på Windows 10? Fult mulig, men hvor blir du da ikke overvåket? Hva er det du spiller på? Hvor ser du videoer? Jeg tror kanskje du skjønner poenget. Det å klage på windows 10 for overvåkning, når alt elektrisk utstyr kan bli overvåket, og vi egentlig ikke har noe fast bevis for noe av det blir meningsløst. Så blir jo det en diskusjon angående dette selvfølgelig, men den diskusjonen hører ikke til her, så hvorfor ta den her? Jeg ville egentlig sagt dette er off-topic. Lenke til kommentar
BizzyX78 Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Ja, ekte gamere elsker å vente i windows startup screen. Jeg derimot trykker på på-knappen og PC'en er allerede på. Mens du ser på Windows-logoen, er jeg allerede inni spillet og begynt å spille. Ha det gøy med ditt "gode" OS. Ingen bruker Win 10 pga ytelse. - Ohh..., what sweet irony... En C64 boot'et kjapt..., men load'et spill sakte. I målestokk... En PC boot'er sakte..., men load'er spill kjapt. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Det er bare brukerene som blir treigere... 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 (endret) Remedy admits it can't completely fix Quantum Break Remedy confirms that many of Quantum Break's performance hiccups are baked into the game's engine and can't be fixed The graphical ghosting issue can't be fixed, either: "Ghosting is just a result of the temporal reconstruction. Just the way we render things," Read more: http://www.tweaktown.com/news/51538/remedy-admits-completely-fix-quantum-break/index.html Endret 11. april 2016 av Nizzen Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Fra samme artikkel: We know that Remedy can't do anything about the problems caused by Microsoft's Windows 10 UWP platform (no FPS-tracking overlays, no FreeSync or toggling VSync) Kjempemessige greier dette UWP-opplegget. AtW Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Ja, ekte gamere elsker å vente i windows startup screen. Jeg derimot trykker på på-knappen og PC'en er allerede på. Mens du ser på Windows-logoen, er jeg allerede inni spillet og begynt å spille. Ha det gøy med ditt "gode" OS. Ingen bruker Win 10 pga ytelse. - Ohh..., what sweet irony... En C64 boot'et kjapt..., men load'et spill sakte. I målestokk... En PC boot'er sakte..., men load'er spill kjapt. Prøv Windows 10 sammen med en helt grei SSD og CPU. Vi snakker ikke om 30K PC her. En 850 EVO og i3 kan holde fint det. En vanlig skjerm vil bruke lengre tid på å starte opp en det PCen gjør. Lang boot time? Ikke i Microsofts nydelige nye OS med massevis av forbedringer som folk ignorerer da de bare er opptatt av å være sinte pga "spionering". Prøv å søke i Windows 10 kontra Windows 7 og. Windows 10 har et søk som faktisk fungerer ganske greit. Det har ikke windows 7. Tror fortsatt det er problemer med at den ikke finner filer på områder og slikt. Litt usikker, men konkurransen er uansett Windwos 7, og da er seieren lett. Windows 10 med SSD booter ekstremt raskt, raskere er det nesten ikke mulig å få det. Du må tross alt få på skjermene dine også. Spill laster jo og som du sier veldig raskt. I spill som er ute til konsoll også forsvinner loading screen tips før du har rukket å begynne å lese dem engang. Mtp venting er Windwos 10 + SSD en drøm å bruke. Noe Windows 7 eiere kan se lenge etter. Ingen SSD kan redde windows 7 sin oppstartstid. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 http://www.zdnet.com/article/when-it-comes-to-windows-10-privacy-dont-trust-amateur-analysts/ Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Ja, ekte gamere elsker å vente i windows startup screen. Jeg derimot trykker på på-knappen og PC'en er allerede på. Mens du ser på Windows-logoen, er jeg allerede inni spillet og begynt å spille. Ha det gøy med ditt "gode" OS. Ingen bruker Win 10 pga ytelse. - Ohh..., what sweet irony... En C64 boot'et kjapt..., men load'et spill sakte. I målestokk... En PC boot'er sakte..., men load'er spill kjapt. Prøv Windows 10 sammen med en helt grei SSD og CPU. Vi snakker ikke om 30K PC her. En 850 EVO og i3 kan holde fint det. En vanlig skjerm vil bruke lengre tid på å starte opp en det PCen gjør. Lang boot time? Ikke i Microsofts nydelige nye OS med massevis av forbedringer som folk ignorerer da de bare er opptatt av å være sinte pga "spionering". Prøv å søke i Windows 10 kontra Windows 7 og. Windows 10 har et søk som faktisk fungerer ganske greit. Det har ikke windows 7. Tror fortsatt det er problemer med at den ikke finner filer på områder og slikt. Litt usikker, men konkurransen er uansett Windwos 7, og da er seieren lett. Windows 10 med SSD booter ekstremt raskt, raskere er det nesten ikke mulig å få det. Du må tross alt få på skjermene dine også. Spill laster jo og som du sier veldig raskt. I spill som er ute til konsoll også forsvinner loading screen tips før du har rukket å begynne å lese dem engang. Mtp venting er Windwos 10 + SSD en drøm å bruke. Noe Windows 7 eiere kan se lenge etter. Ingen SSD kan redde windows 7 sin oppstartstid. Burde ikkje, men her var det mykje svada fra deg. Har du tall på boot tid til w7 og w10 der begge blir satt opp med ssd? Sist eg sjekka var w7 1-2 sekund raskere enn w10. Snakker her om boot tid fra heilt avslått PC. Slik eg ser det er w7 ein drøm å bruke i forhold til w10. Og det beste av alt er at man kan kutte navlestrengen til MS nett som man kunne med w2000. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå