DJViking Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 (endret) Fant et oppsett på nettet omtrent slik jeg planlegger å bygge min nye GamerPC. Da vet jeg i alle fall at kablene fra skjermkortet rekker fram til front av kabinettet. Fractal Design Define S 2x EVGA 980Ti Hybrid vannkjøling Det vil bli litt annerledes på mitt oppsett hvor jeg planlegger en Fractal Design Kelvin S36 320mm radiator i top. Endret 6. april 2016 av Hårek Moderator har flyttet disse innleggene ut fra tråden "Deres kabinetter her!" Lenke til kommentar
Dudz0r Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Skal ikke ha vannblokk som kjøler hele kortet mtp vrm å det hele da ? Ek og sikkert flere andre som har. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 31. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2016 Skal ikke ha vannblokk som kjøler hele kortet mtp vrm å det hele da ? Ek og sikkert flere andre som har. Dette blir mitt første møte med vannkjøling og jeg tenkte dermed å gå for en all-in-one løsning for både CPU og GPU. Lenke til kommentar
Dudz0r Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 (endret) Ok, blir sikkert bra Endret 31. mars 2016 av Thobjo Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 31. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2016 (endret) Ok, blir sikkert bra EVGA 980 Ti Hybrid har hver en radiator på 120mm. http://www.evga.com/Products/Specs/GPU.aspx?pn=16ADD31D-8463-430A-A2A3-F9F1FD49E9A6 I tillegg skal jeg ha en 320mm radiator for kjøling av CPU. https://prisguiden.no/produkt/fractal-design-kelvin-s36-210346 Disse begge er lukket all-in-one vannkjølingsystemer. Endret 31. mars 2016 av DJViking Lenke til kommentar
Dudz0r Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 (endret) Du får ett oppsett med 3 radiatorer og 3 "pumper" men ingen redundans iogmed alle er på egen sløyfe. Du kunne jo satt opp hva "custom loop" koster mot ekstrakostnad på AIO og tatt en vurdering. Har du sett på swiftech sin 240 og 280 f.eks ? Det er AIO med "custom" deler og kan utvides. En radiator i tilegg til swiftech sin aio og du har dekt dine behov samt det kan vedlikeholdes på en helt annen måte, lengre levetid. Med 3 vanlige aio i ett system hadde jeg hele tiden frykta noe lite skulle ryke over tid Endret 1. april 2016 av Thobjo Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 1. april 2016 Forfatter Del Skrevet 1. april 2016 (endret) Du får ett oppsett med 3 radiatorer og 3 "pumper" men ingen redundans iogmed alle er på egen sløyfe. Du konne jo satt opp hva "custom loop" koster mot ekstrakostnad på AIO og tatt en vurdering. Har du sett på swiftech sin 240 og 280 f.eks ? Det er AIO med "custom" deler og kan utvides. En radiator i tilegg til swiftech sin aio og du har dekt dine behov samt det kan vedlikeholdes på en helt annen måte, lengre levetid. Med 3 vanlige aio i ett system hadde jeg hele tiden frykta noe lite skulle ryke over tid De er ikke på samme sløye vel. Det er 3 selvstendige vannkjølere. 1 for CPU og 1 for hver GPU. Skjermkortet til EVGA til bruk med custom vannkjøling koster mer enn den AIO Hybrid. EVGA GeForce GTX 980 Ti Hydro Copper EVGA GeForce GTX 980 Ti Hybrid 6GB Endret 1. april 2016 av DJViking Lenke til kommentar
Dudz0r Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 (endret) Ok men du må og ta med i vurderingen att ett evga hybrid er ett referansekort med en liten asetek aio og dekselbling. Ett strix + EK vannblokk gir vannkjøling til hele kortet, ikke bare gpukjerne. Dette er kort med bedre layout på printkort, mere påkostet strømtilførsel, noen er av bedre sortering på minne og komponenter generelt om du har planer om overklokking. Endret 1. april 2016 av Thobjo Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 1. april 2016 Forfatter Del Skrevet 1. april 2016 (endret) Ok men du må og ta med i vurderingen att ett evga hybrid er ett referansekort med en liten asetek aio og dekselbling. Ett strix + EK vannblokk gir vannkjøling til hele kortet, ikke bare gpukjerne. Dette er kort med bedre layout på printkort, mere påkostet strømtilførsel, noen er av bedre sortering på minne og komponenter generelt om du har planer om overklokking. Referansekort. Hva mener du med det? Dette er jo 980 Ti og ikke vanlig 980 referansekort. Edit: Så på EVGA sine sider hvor de selv kaller det et referance 980 Ti. Usikker da hva forskjellen er mellom reference 980Ti og ellers 980 Ti. EVGA GeForce GTX 980 TI 6GB EVGA GeForce GTX 980 Ti ACX 2+ 6GB EVGA GeForce GTX 980 TI 6GB Superclocked EVGA GeForce GTX 980 Ti Hybrid 6GB Uansett.. Dette sporet kanskje litt for mye utover kabinett-tråden. Endret 1. april 2016 av DJViking Lenke til kommentar
Dudz0r Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Ja, moderator må gjerne slette om det blir for unødig men om du studerer 980ti strix eller evga kingpin ser du fort forskjell på referanse nvidia printkort/tilslutninger og plassering kontra egen custom pcb Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 (endret) http://digitalimpuls.no/PC-komponenter/Vannkj%C3%B8ling/Sett/EK/EK-XLC-Predator-360-incl-QDC-R11-360mm-radiator-skikkelig-vannblokk136258-p0000127619 + http://digitalimpuls.no/PC-komponenter/Vannkj%C3%B8ling/GPU/EK/EK-FC-Titan-X-980TI-Nickel-nVidia-Titan-X-and-980-Ti134224-p0000114472 eller eventuelt for simplicity; så kommer disse blokkene også ferdigfyllt for integrering med predator med hurtigkoblinger og slanger allerede montert. DI kan sikkert montere slike fittings på blokken over. Custom loop ytelse med enkelheten fra AIO. Endret 1. april 2016 av AveMORphine 1 Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Tileggsinfo til dere begge, er jo endel som har skaffa seg hybrid kortet, og det er ingen som har rapportert at dette kortet har gått over 50 grader etter hva jeg har lest, selv ved tung last osv. Lenke til kommentar
mna Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Tileggsinfo til dere begge, er jo endel som har skaffa seg hybrid kortet, og det er ingen som har rapportert at dette kortet har gått over 50 grader etter hva jeg har lest, selv ved tung last osv. Ligger ofte opp mot 60° på mitt under folding. Rad i front Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Tileggsinfo til dere begge, er jo endel som har skaffa seg hybrid kortet, og det er ingen som har rapportert at dette kortet har gått over 50 grader etter hva jeg har lest, selv ved tung last osv. Ligger ofte opp mot 60° på mitt under folding. Rad i front Aka under spilling er det skjerldent over 55 grader ville jeg tro. Lenke til kommentar
mna Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Mye mulig har ikke fådt gleden av å spilt på det enda :-( Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 60¤C? Var veldig høyt synes jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå