Emancipate Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 Ja, det kan vi jo, for borgere.Og hva hvis nå en borger mistas for å være en av disse som skal utvises uten rettsak? Rettsikkerhet er det viktigste man kan ha i et samfunn. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 7. april 2016 Forfatter Del Skrevet 7. april 2016 (endret) Rettsikkerheten som i at alle har rett på en rettferdig rettsak er jo greit nok. Hva med de som blir stoppet på grensen da, har de fått en rettferdig sak? Nei, det ble gjort som en ren formalitet. Det kan vi også gjøre ved å sende hjem folk som ikke innretter seg etter samfunnet og som ikke er borgere her. Det er samme prinsipp, fordi de ikke er borgere og som så egentlig ikke har noe rett her. Ja, det kan vi jo, for borgere.Og hva hvis nå en borger mistas for å være en av disse som skal utvises uten rettsak? Rettsikkerhet er det viktigste man kan ha i et samfunn. Det skal jo mye til. Borgere snakker som regel språket, har personnummer, har riktig ID og slike ting.. Endret 7. april 2016 av zeebra Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 fordi de ikke er borgereFor å stadfeste dette sikkert bør det innom retten, se over. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 7. april 2016 Forfatter Del Skrevet 7. april 2016 fordi de ikke er borgereFor å stadfeste dette sikkert bør det innom retten, se over. Jeg er uenig i at rettsak trengs for å stadfeste folks identifikasjon. Slikt gjøres hver eneste dag i vårt samfunn, uten rettsak. Men jeg forstår godt poenget ditt med rettsikkerhet, og at du synes alle (også ikke-borgere) skal ha rett til det. Prinsipielt støtter jeg jo det. Men vi finner oss selv i en ekstraordinær tid og en ekstraordinær situasjon, og da synes jeg ikke det er spesielt dramatisk eller ekstraordinært å skille mellom borgere og ikke borgere. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Jeg mener at et slikt skille må gjøres i lovverket, og lovverket må håndheves i retten når det er snakk om saker som får store konsekvenser for enkeltindivider. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 7. april 2016 Forfatter Del Skrevet 7. april 2016 Jeg mener at et slikt skille må gjøres i lovverket, og lovverket må håndheves i retten når det er snakk om saker som får store konsekvenser for enkeltindivider. Mener du at alle som blir avvist på grensene i Europa, at de burde ha rett til rettshjelp i et område de ikke tilhører? Det er et fair spørsmål, for disse personene blir avvist som ren formalitet, uten rettsak, også det med store konsekvenser for enkeltindivider. Det betyr ikke at dette ligger utenfor rettsystemet, for det er rettsystemet som har "forhåndsdømt" disse menneskene, og derav den resulterende formaliteten slik behandling er, med hjemmel i tidligere rettsavgjørelse. 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 7. april 2016 Forfatter Del Skrevet 7. april 2016 (endret) Det var ment som et stikk mot de som er redde for at muslimsk innvandring er en trussel mot våre verdier. "Vestlige verdier" er ikke nødvendigvis gode i seg selv, men rettssikkerheten er en av verdiene jeg synes vi skal ta vare på. Rettsikkerhet har vi hvis det dømmes og blir politisk bestemt at alle ikke-borgere som begår lovbrudd i sitt nye land sendes hjem uten rettsak. Samme gjelder også for de som uttaler seg mot eget land, driver trusler, oppfører seg fiendlig mot landets borgere, eller driver propaganda/aktiviter på vegne av fremmede makter eller kulturer. For borgere fra fremmede ikke-Europeiske regioner bør vi frata alle borgerskapet og gi de status som midlertidig boende (midlertidig oppholdstillatelse). Unntak kan gjøres for de som er gift med Europeiske borgere, eller som har bodd her lenge og beviselig har en livsførsel og livsstil som samsvarer med et behov for å beholde de her, og statsborgerskap bør være mulig for fremmede follk som har vært yrkesaktive i Norge i mer enn 20 år. Alle andre ikke-Europeiske innvandrere bør bli fratatt stasborgerskap og bli omgjort til midlertidig boende med de betingelser det innebærer og de ekstra særskilte integreringsforpliktelsene det innebærer for ikke å bli returnert til sitt hjemland. Ingen nyankomster må få statsborgerskap med mindre de er 100% integrert og har en livsførsel og livsstil som samsvarer med et ønske eller behov for å tilby de statsborgerskap. Et annet minstekrav må være et de har vært midlertidig boende i f.eks minst 20 år. Endret 7. april 2016 av zeebra Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Rettsikkerhet har vi hvis det dømmes og blir politisk bestemt at alle ikke-borgere som begår lovbrudd i sitt nye land sendes hjem uten rettsak. Nei, om noen kan dømmes uten rettssak er ikke sikkerheten ivaretatt. Jeg tror også at vi beveger oss i feil retning om vi tillater at folk skal bli dømt ut ifra hvilket land de kommer fra. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 (endret) Jeg mener at et slikt skille må gjøres i lovverket, og lovverket må håndheves i retten når det er snakk om saker som får store konsekvenser for enkeltindivider. Mener du at alle som blir avvist på grensene i Europa, at de burde ha rett til rettshjelp i et område de ikke tilhører? Nei, det skal gjelde for personer som allerede er inne i landet. Personer som er avvist på grensen er inne i et annet land og er underlagt lov og rett der. Dessuten er det ikke snakk om rettshjelp. Endret 7. april 2016 av Emancipate Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 7. april 2016 Forfatter Del Skrevet 7. april 2016 Rettsikkerhet har vi hvis det dømmes og blir politisk bestemt at alle ikke-borgere som begår lovbrudd i sitt nye land sendes hjem uten rettsak. Nei, om noen kan dømmes uten rettssak er ikke sikkerheten ivaretatt. Jeg tror også at vi beveger oss i feil retning om vi tillater at folk skal bli dømt ut ifra hvilket land de kommer fra. Folk blir dømt på grensene til Europa hver eneste dag uten rettsak. Det er en formalitet som er lovfestet. Selv en hel del mennesker som faktisk har kommet seg til Europa blir dømt uten rettsak, som en lovfestet formalitet. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Folk blir dømt på grensene til Europa hver eneste dag uten rettsak. Hva er det de blir dømt for/til, da? Jeg trodde vi snakket om lovbrudd(?). Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 7. april 2016 Forfatter Del Skrevet 7. april 2016 Nei, det blir jo dømt at de ikke får komme til Europa og må dra tilbake dit de kom fra. Joda, opprinnelig er det snakk om folk som bor i Europa som er ikke-Europeiske og begår lovbrudd, at disse kan sendes tilbake uten rettsak. Men så sier noen at det ikke er rettferdig, men så sier jeg at det skjer hele veien og at det har hjemmel i lov og rettsprinsipper med en formalitet eller "automatisert prosedyre". Så jeg ser ikke noe forskjell på å sende ikke-borgere hjem om de bryter mot prinsippene til landet de har fått midlertidig opphold i, og henviser til at det ikke er ulikt folkene vi stopper på grensen, eller sender hjem etter at de har passert grensen, uten rettsak. Men, som jeg sier, så er de jo ikke borgere, og har ikke samme rett her som borgere har. 1 Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Hvorfor skal vi ta inn utlendinger til å begynne med ? Problem løst. Nei, problemet er ikke løst. Vi har jo fremdeles masse ikke Europeiske utlendinger i Europa. Disse må vi på en eller annen måte redusere og sende hjem. En god start er jo automatikk i å sende hjem alle som uttaler seg mot våre samfunn eller utrykker at de vil bryte loven, eller endre lovene eller slike ting. Når nok folk har begynt å bruke hodet sitt så skal vi nok klare å få ut de som ikke hører hjemme her. Om det er frivillig eller ufrivillig har fint lite å si når europeerne har fått nok. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 8. april 2016 Forfatter Del Skrevet 8. april 2016 (endret) Hvorfor skal vi ta inn utlendinger til å begynne med ? Problem løst. Nei, problemet er ikke løst. Vi har jo fremdeles masse ikke Europeiske utlendinger i Europa. Disse må vi på en eller annen måte redusere og sende hjem. En god start er jo automatikk i å sende hjem alle som uttaler seg mot våre samfunn eller utrykker at de vil bryte loven, eller endre lovene eller slike ting. Når nok folk har begynt å bruke hodet sitt så skal vi nok klare å få ut de som ikke hører hjemme her. Om det er frivillig eller ufrivillig har fint lite å si når europeerne har fått nok. Jo, det har jo noe å si. Det er bedre at det skjer før ting går brutalt for seg. Men jeg tror faktisk Europeere flest har fått nok. Det snakkes om borgerkrig blant vanlige folk i Tyskland og Frankrike f.eks som noe som er høyst mulig innen få år. Det er mange som er enda mer pessimistisk enn meg faktisk. Jeg tenker alltid, tja, kanskje 5-10 år. Men det er jo bedre å begynne å kvitte seg med problemene nå, før noen dukker opp med dårlige løsninger som fører til massedød. F.eks interne korstog i Europa eller noe slikt, eller en Hitler 2.0. Men om ting ikke endrer seg, ser jeg jo at noe slikt kommer til å skje på et eller annet tidspunkt, og det bør vi jo få til å unngå. Da er det bedre å ta dem hardt i armen og sende dem hjem til egne land snartest mulig, og med bredest mulig rettsgrunnlag. Ergo, vi kan begynne med utlendiger som ikke innretter seg etter samfunnet, uttaler seg fiendlig mot samfunnet eller samfunnets borgere osv. De kan sendes hjem uten rettsak. Endret 8. april 2016 av zeebra 2 Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Når nok folk har begynt å bruke hodet sitt så skal vi nok klare å få ut de som ikke hører hjemme her. Om det er frivillig eller ufrivillig har fint lite å si når europeerne har fått nok. Jo, det har jo noe å si. Det er bedre at det skjer før ting går brutalt for seg. Men jeg tror faktisk Europeere flest har fått nok. Det snakkes om borgerkrig blant vanlige folk i Tyskland og Frankrike f.eks som noe som er høyst mulig innen få år. Det er mange som er enda mer pessimistisk enn meg faktisk. Jeg tenker alltid, tja, kanskje 5-10 år. Men det er jo bedre å begynne å kvitte seg med problemene nå, før noen dukker opp med dårlige løsninger som fører til massedød. F.eks interne korstog i Europa eller noe slikt, eller en Hitler 2.0. Men om ting ikke endrer seg, ser jeg jo at noe slikt kommer til å skje på et eller annet tidspunkt, og det bør vi jo få til å unngå. Da er det bedre å ta dem hardt i armen og sende dem hjem til egne land snartest mulig, og med bredest mulig rettsgrunnlag. Ergo, vi kan begynne med utlendiger som ikke innretter seg etter samfunnet, uttaler seg fiendlig mot samfunnet eller samfunnets borgere osv. De kan sendes hjem uten rettsak. Jeg tror du vil bli overasket over hva europeere vil finne seg i før dem har fått nok. Du kan bare kvitte deg med tanker om at problemer blir å forsvinne i nyere tid, dette vil ta noen år før folk flest har forandret mening når det gjelder migranter og snyltere. Hitler 2.0 er bare å forvente så lenge dette politiske galleriet får drive på som dem vil, til slutt vil nok folk komme fram til en konklusjon om at dem ikke betyr noe for våre "folkevalgte politikere", og da kommer den virkelige ekstreme høyresiden til å få makt. Dette er selvfølgelig en uheldig reaksjon men ikke uventet da liberale politkere har forsøpplet den europeiske framtid men sin flerkulturelle ideologi. Men man høster som man sår, og neste gang det smeller må man bare sørge for at ikke multikultur-folk får komme til makten igjen. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 8. april 2016 Forfatter Del Skrevet 8. april 2016 Når nok folk har begynt å bruke hodet sitt så skal vi nok klare å få ut de som ikke hører hjemme her. Om det er frivillig eller ufrivillig har fint lite å si når europeerne har fått nok. Jo, det har jo noe å si. Det er bedre at det skjer før ting går brutalt for seg. Men jeg tror faktisk Europeere flest har fått nok. Det snakkes om borgerkrig blant vanlige folk i Tyskland og Frankrike f.eks som noe som er høyst mulig innen få år. Det er mange som er enda mer pessimistisk enn meg faktisk. Jeg tenker alltid, tja, kanskje 5-10 år. Men det er jo bedre å begynne å kvitte seg med problemene nå, før noen dukker opp med dårlige løsninger som fører til massedød. F.eks interne korstog i Europa eller noe slikt, eller en Hitler 2.0. Men om ting ikke endrer seg, ser jeg jo at noe slikt kommer til å skje på et eller annet tidspunkt, og det bør vi jo få til å unngå. Da er det bedre å ta dem hardt i armen og sende dem hjem til egne land snartest mulig, og med bredest mulig rettsgrunnlag. Ergo, vi kan begynne med utlendiger som ikke innretter seg etter samfunnet, uttaler seg fiendlig mot samfunnet eller samfunnets borgere osv. De kan sendes hjem uten rettsak. Jeg tror du vil bli overasket over hva europeere vil finne seg i før dem har fått nok. Du kan bare kvitte deg med tanker om at problemer blir å forsvinne i nyere tid, dette vil ta noen år før folk flest har forandret mening når det gjelder migranter og snyltere. Hitler 2.0 er bare å forvente så lenge dette politiske galleriet får drive på som dem vil, til slutt vil nok folk komme fram til en konklusjon om at dem ikke betyr noe for våre "folkevalgte politikere", og da kommer den virkelige ekstreme høyresiden til å få makt. Dette er selvfølgelig en uheldig reaksjon men ikke uventet da liberale politkere har forsøpplet den europeiske framtid men sin flerkulturelle ideologi. Men man høster som man sår, og neste gang det smeller må man bare sørge for at ikke multikultur-folk får komme til makten igjen. Ja, og jeg tror du vil bli overrasket over hvor radikalt og fort meninger har begynt å endre seg i Europa nå. De som støtter multikultur er nå i mindretall i folks tanker og hoder. Mange er klare for endring og noen er klare til krig. Folk ser på sine egne land med dyp frustrasjon, selv i venstreradikale land som Tyskland. I Sverige kjemper de for sine liv og landets fremtid og Sverigedemokratene vil snart ha flertall. Som en Franskmann fortalte meg forleden kveld: "alle kan føle hva som er i ferd med å skje, og alle kan føle at ting er i ferd med å endre seg". Det er ikke lenger en hemmelighet eller et tabu. "It has reached a critical mass", som ordtaket sier. Hva har vi å forsvare? Svake land med svake sinn og mange avhengigheter og et system som ikke kan fungere i lengden og delvis et slags diktatur utenifra. Folk begynner til og med å våkne opp til realiteten at vi ikke virkelig har demokrati og at politikeravskummet voldtar samfunnet i rassen. For bare 5-10 år siden var en slik vekkelse helt usannsynlig, idag er det en realitet, og om 5-10 år vil noe ha skjedd. Så jeg tror ikke du må undervurdere folk. Jeg tror godt det kan hende vi får en større revolusjon eller et hav av mindre revolusjoner i forskjellige land som vil knuse dagens korrupte system og straffe de onde som har ført oss til skyggenes dal. Men, det er viktig at det skjer før systemet kollapser av seg selv, heller enn etter. Jeg tror vi må slutte å snakke om høyre og venstre og heller snakke om de riktige løsningene på riktig tidspunkt, slik at vi unngår de uheldige løsningene som kommer som motreaksjon til andre uheldige løsninger i et samfunn fullt av polarisering. Jeg vil ikke ha noe Hitler 2.0 eller omfattende borgerkrig eller liknende, og jeg tror fremdeles det er mulig å unngå, men da må nok folk handle idag og snakke om og begynne implementering av de riktige løsningene før det er for sent. Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Jeg tror du vil bli overasket over hva europeere vil finne seg i før dem har fått nok. Du kan bare kvitte deg med tanker om at problemer blir å forsvinne i nyere tid, dette vil ta noen år før folk flest har forandret mening når det gjelder migranter og snyltere. Hitler 2.0 er bare å forvente så lenge dette politiske galleriet får drive på som dem vil, til slutt vil nok folk komme fram til en konklusjon om at dem ikke betyr noe for våre "folkevalgte politikere", og da kommer den virkelige ekstreme høyresiden til å få makt. Dette er selvfølgelig en uheldig reaksjon men ikke uventet da liberale politkere har forsøpplet den europeiske framtid men sin flerkulturelle ideologi. Men man høster som man sår, og neste gang det smeller må man bare sørge for at ikke multikultur-folk får komme til makten igjen. Ja, og jeg tror du vil bli overrasket over hvor radikalt og fort meninger har begynt å endre seg i Europa nå. De som støtter multikultur er nå i mindretall i folks tanker og hoder. Mange er klare for endring og noen er klare til krig. Folk ser på sine egne land med dyp frustrasjon, selv i venstreradikale land som Tyskland. I Sverige kjemper de for sine liv og landets fremtid og Sverigedemokratene vil snart ha flertall. Som en Franskmann fortalte meg forleden kveld: "alle kan føle hva som er i ferd med å skje, og alle kan føle at ting er i ferd med å endre seg". Det er ikke lenger en hemmelighet eller et tabu. "It has reached a critical mass", som ordtaket sier. Hva har vi å forsvare? Svake land med svake sinn og mange avhengigheter og et system som ikke kan fungere i lengden og delvis et slags diktatur utenifra. Folk begynner til og med å våkne opp til realiteten at vi ikke virkelig har demokrati og at politikeravskummet voldtar samfunnet i rassen. For bare 5-10 år siden var en slik vekkelse helt usannsynlig, idag er det en realitet, og om 5-10 år vil noe ha skjedd. Så jeg tror ikke du må undervurdere folk. Jeg tror godt det kan hende vi får en større revolusjon eller et hav av mindre revolusjoner i forskjellige land som vil knuse dagens korrupte system og straffe de onde som har ført oss til skyggenes dal. Men, det er viktig at det skjer før systemet kollapser av seg selv, heller enn etter. Jeg tror vi må slutte å snakke om høyre og venstre og heller snakke om de riktige løsningene på riktig tidspunkt, slik at vi unngår de uheldige løsningene som kommer som motreaksjon til andre uheldige løsninger i et samfunn fullt av polarisering. Jeg vil ikke ha noe Hitler 2.0 eller omfattende borgerkrig eller liknende, og jeg tror fremdeles det er mulig å unngå, men da må nok folk handle idag og snakke om og begynne implementering av de riktige løsningene før det er for sent. Problemet er at ikke nok folk klarer å åpne øynene for hva som skjer. Tyskland og Sverige vil ikke overleve 10-20 år til med det løpet de kjører nå. For alle oss andre så er kansje 10 år for lenge å vente før det er for sent å gjøre noe som helst, 15-20 år fram i tid er det over før det har begynt. Det vil bare bli et stort slakteri av ikke-muslimer eller "ikke-troende". Det handler ikke om "høyre" eller "venstre", begge er feller lagt for populasjonen så dem skal ha tro på at systemet funker når realiteten er at systemet ikke har fungert på flere tiår. Vi trenger en "tredje" -løsning, noe som ikke lar seg fange av den giftige politiske diskusjonen vi har i dag, det politiske systemet vi har i dag er ikke annet enn en mur ment for å stenge ute populasjonen fra de viktige avgjørelsene. 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Nei, det blir jo dømt at de ikke får komme til Europa og må dra tilbake dit de kom fra. En asylsøknad har ikke noe med strafferett å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå