The7thSense Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 Hei alle sammen: Nå har det oppstått et problem som jeg ikke har vært borti før. Jeg er usikker, men tror det kan være feil på PSU (strømforsyningen). Det har seg slik at jeg hadde ett gammelt oppsett med hardware. Da begynte problemet. Jeg har i ettertid skiftet ut ALT av deler. Jeg hadde 2011 socket system, men gikk over til 2011-3. Dermed måtte jeg bytte ut CPU (prosessor), HK (hovedkort), RAM (minne). I tillegg så solgte jeg begge mine skjermkort, så de er også nye. Men problemet er fortsatt der. SÅ, jeg har IKKE byttet ut PSU'en og det er 1stk. Corsair AX 1200 som er fra året 2011, altså 5-6 år gammel. Å starte et spill med et skjermkort går fint, men dersom jeg setter i 2, så skjer dette problemet mitt. Jeg har prøvd forskjellige drivere til skjermkortene og resultatene er det samme. Så jeg begynner å lure på om min PSU' rett og slett er blitt for svak siden den er så gammel. 1200W høres nok ut om den er ny, men over tid vil vel alt av innhold bli svakere og kunne gi ut mindre effekt enn da den var ny. Tenker da på transistorer og slikt. Alt av temperaturer er normalt. Ingenting er overklokket. Jeg ser i BIOS at 3.3v og 12v er som de skal og holder seg der. Jeg kan surfe, bruke nettleser, se film og slikt uten at noe feil skjer. HK: MSI X99A SLi PLUS RAM: 16GB Skill Ripjaw 2166mhz CPU: i7 5820k @ 3.3GHz PSU: Corsair AX1200 ikke AX 1200i Monitor: Acer XB270HU Håper noen har innspill om hva det kan være eller bekrefte at det faktisk kan være min PSU som blir for svak når systemet blir belastet. mvh. Kai Anders Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 En banal årsak er at oppløsningen spillet settes til ikke er støttet av monitoren. Den klarer ikke å vise den og slår seg like godt av. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 (endret) psuen din er nok overkill så det holder, oppsettet mitt (i profil) trekker en ca 550 watt på full load. tror nok det er noe annet som er feil. sjekk skjerminnstillinger, slå på sli/crossfire, sjekk oppløsning som nevnt at Emancipate og slike ting. effekten på psuen er nok like bra som den engang var. dersom den har svekka seg så er det i så fall første gang jeg har hørt noe slikt. de er vanligvis enten fungerende eller ikke fungerende. Endret 6. april 2016 av Spirre Lenke til kommentar
The7thSense Skrevet 6. april 2016 Forfatter Del Skrevet 6. april 2016 Takk for innspill gutter men ALT av spill fungerte før og jeg har ikke gjort noen endringer. Skjermen og spillene er begge i 2560x1440. Så monitoren støtter den oppløsningen. Som sagt før, når jeg bare har 1 skjermkort i så fungere alt som det skal. Men med en gang jeg skal spille med 2 skjermkort, så går monitoren i dvale. Jeg har sjekket begge skjermkortene og de fungerer begge to når jeg prøver dem en og en. Samme om jeg skifter PCI-E spor, så virker de en og en men ikke to. Chipset driveren til hovedkortet er også oppdatert og hovedkortets BIOS er oppdatert. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 (endret) da må du nesten prøve med en annen psu da, om du har mulighet. siden det er det du tror er problemet, så er jo det lurest å prøve først. Endret 6. april 2016 av Spirre Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 Kanskje du har feilinnstillit output så signalet ikke går til skjermen. Hva skjer hvis du presser Alt+Tab når dette skjer? Lenke til kommentar
The7thSense Skrevet 6. april 2016 Forfatter Del Skrevet 6. april 2016 da må du nesten prøve med en annen psu da, om du har mulighet. siden det er det du tror er problemet, så er jo det lurest å prøve først. Ja, tenkte det men vil bare sjekke om noen andre hadde hørt/vært/opplevd dette før. Så om det er andre ting jeg kan prøve. Har ikke en annen PSU for å sjekke desverre. Kanskje du har feilinnstillit output så signalet ikke går til skjermen. Hva skjer hvis du presser Alt+Tab når dette skjer? Skal prøve å se hva som skjer ikke prøvd det. Lenke til kommentar
The7thSense Skrevet 7. april 2016 Forfatter Del Skrevet 7. april 2016 Da har jeg testet og det skjer ingenting når jeg trykker ALT+TAB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå