NetFinity Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Overklokker stadig selv, bare for å eksperimentere hva hardwaren takler :smile: Noe jeg kansje angrer bittelitt på akkurat nå, ettersom jeg sitter med min tredje AMD cpu på et halvår.. hehe.. Min første AMD var en athlon t-bird 1200 som jeg fikk opp i 1450 omtrent med dårlig kjøling og sånn, den røyk pga. at festet på vifta hadde "gleppt" av kroken den hang i og dermed lukta deg godt å svidd på hele rommet :sad: Min andre var en ganske utrolig 1600+ cpu, den fikk jeg klokka til 1736mhz fra 1400 helt stabilt og med en utrolig lav varmeutvikling (kjørte den høye hastigheten med 1,65 volt)og jeg prøvde å klokke den enda mer opp, helt til 1790-ettellerannet men denne begynte å oppføre seg rart i forrige uke(spontan restart, vanskelig å få til å starte opp og masse greier) og helt plutselig var det ikke noe liv i den lenger :sad: Skitt au, ny 1700+ cpu nå, har ikke multiplier unlocka denne enda, så jeg kjører ikke mer en 1900+ men jeg får se om jeg gidder å stresse lenger. Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Kjører Duron 750@1000, fordi det funker :smile: Har ikke OC på grafikkortet for øyeblikket, fordi det har en tendens til å klikke når klokka blir justert (ned også). Kjører kjølepatch (WCPRSET), ligger på et par grader over casetemp ved idle, 45-50 ved full guff med kjølermester-hsf (bråk!) Lenke til kommentar
SkyFish Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Jeg overklokker egentlig fordi jeg er nyskjerrig hvor høyt jeg kan få den, spess nå i vinterkulda. Har vannkjølings sett fra 3dfxcool kjører en Athlon 900@1200mhz og ligger på 13 grader idle temp. Overklokking er morsomt og langt ifra så farlig som mange vil ha det til. Lenke til kommentar
Samot Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Har overklokket alle mine PC'er. Startet i 1990 med en 386 hvor jeg mått lodde ut gammel klokkekrystall og erstatte med en ny og raskere. Dette ga en formidabel hastighetsøkning fra 16 til 20 MHz!!! Sitter i dag med en Thunderbird 1000@1133 på et KT7, og en gammel PII 266@300. Har aldri hatt problemer med noen av maskinene, men har har heller aldri overklokket ekstremt. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Quote: On 2002-02-25 18:53, lodott skrev:Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk ikke overklokker. Hvertfall så lenge alt holder seg stabilt (ellers er jo vitsen omtrent borte)... Det er ikke alle som liker å ha et lite jetfly ståenede ved siden av seg når man jobber på maskinen... Lenke til kommentar
ponke Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 OK! Jeg vil klare opp noen saker, det er verkens NOENS "supre" hovedkort som gjør at de kan kjøre sine Athlon 1200 mhz og oppover uten å gjøre noe, alle Athlons, utenom xp og mp da, de gamle snakker jeg om, er ulåse, men dette gjelder de med 1200mhz eller mer, så, nå vet dere det. Og om dere sjekker selve prossessoren ser dere at L1 bruene er koblet sammen, akkurat slik som på min, de er koblet sammen ifra fabrikken :smile: Mvh kjello2 Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 PC'en min, som snart skal skiftes ut nå, har kjørt overklokka i 3 år nå, helt uten problemer. Det er en boxed Celeron 300A på et Abit BH6-hovedkort. Kjører på 450MHz (4,5*100 istedenfor 4,5*66). :smile: Lenke til kommentar
jallajalla Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Har samme sak som lysbryter. Får ikke mer en 450,må nok oppdatere biosen. Lenke til kommentar
magfa Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 ikke riktig det. min tbird1.4 er låst...å jeg ba om det...... om du bruker kt7 hk så må cpu være låst for å kunne kjøre tbrd1.4! (max) så de kommer både låst og ulåst. Quote: On 2002-02-26 17:53, kjello2 skrev:OK! Jeg vil klare opp noen saker, det er verkens NOENS "supre" hovedkort som gjør at de kan kjøre sine Athlon 1200 mhz og oppover uten å gjøre noe, alle Athlons, utenom xp og mp da, de gamle snakker jeg om, er ulåse, men dette gjelder de med 1200mhz eller mer, så, nå vet dere det.Og om dere sjekker selve prossessoren ser dere at L1 bruene er koblet sammen, akkurat slik som på min, de er koblet sammen ifra fabrikken :smile:Mvhkjello2 Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 ..ja, hvorfor betale for noe man kan få gratis!! Med enkle grep og triks kan man jo mye mer ut av den hardwaren en allerede har! Har alltid overklokket, mest pga spenningen, og fordi det er morsomt. Syns nå at det er morsommere å studere hardware og overklokking enn å sitte å spille/jobbe med pc'n! Har nå investert i vannavkjøling (AMD Pro Water Kit), som er under montering. Kjøpte noen ting og tang som jeg skal bruke til å åpne xp-prosessoren min oxo! Blir da ihvertfall 1460@1680 med full load temp på 33c og helt støyfritt :smile: :smile: :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå