Brexter Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 Hei, jeg har en 1996 Audi A4 sedan.Pr dags dato har jeg framme i dørene Pioneer TS-G1032i 4" koaksiale høyttalere med 30 watt nominell effekt og maksimal effekt på 200 watt. Har også 1" tweeter med følgende spesifikasjoner: 50 watt rms og 100 watt max.Ingen høyttalere i bakdører.Bak i hattehyllen har jeg Focal K2 Power 165KR 6,5" komponentsett. Maks effekt: 160WRMS effekt: 80WIngenting i bagasjerom.Hovedenheten er fra biltema, den er gammel og jeg usikker på spesifikasjoner, men den blir uansett byttet i Pioneer spiller.Dette har på ett tidspunkt blitt drevet av en 4 kanals biltema forsterker, men to kanaler er visst kortsluttet, og i dag drives kun Focal høyttalerne av denne, jeg er dog usikker på hvor godt de fungerende kanalene egentlig fungerer.Så mitt spørsmål er, vil en ny hovedenhet (mos-fet 4x50w) kunne drive dette?Hvis jeg trenger ny forsterker, hvilke spesifikasjoner bør den ha?Bonus spørsmål; Så denne på jula: https://www.jula.no/catalog/bil-og-g...rplate-629375/ går dette an å ha i bildøren, eller bør jeg ha noen form for asfalt matter i stedet? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 Du bør ikke ha slike skumplater i dørene. De samler fukt og forårsaker rust og drit. 4x50 MOSFET-watt tilsvarer omtrent 4x10 til 4x15 vanlige watt. Det er bare skryt. Selv en billig Biltema-forsterker vil spille høyere enn forsterkerene som er innebygd i spillere. Lenke til kommentar
Brexter Skrevet 6. april 2016 Forfatter Del Skrevet 6. april 2016 (endret) Men da kjøper jeg ny forsterker (ikke biltema), trenger jeg 4x50w, 4x100w eller 4x150w med høyttalerne jeg har nå? Hvilke tall bør jeg forresten se på rms eller max? Endret 6. april 2016 av Brexter Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 Tror jeg ville sett på noe rundt 4x70W og oppover. Kommer mye an på kvaliteten på forsterkeren. Skader uansett ikke med for kraftig forsterker. Lenke til kommentar
satyrian Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 http://www.dynabel.no/bilstereo/forsterkere/4-kanaler/gladen-m-line-954-4-kanals-forsterker denne tror jeg blir kurrant til ditt bruk =) Lenke til kommentar
Brexter Skrevet 6. april 2016 Forfatter Del Skrevet 6. april 2016 Den så fin ut, men jeg blir nok å kjøpe brukt og lokalt. Vil en Harman Kardon CA470 (4 x 85w RMS @ 4 Ohms - 4 x 135w RMS @ 2 Ohms) passe mitt oppsett? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Harman Kardon er en ganske så anerkjent produsent og det ser ut som en kapabel forsterker av det jeg kunne finne med et kjapt google søk. Den burde klare jobben bra. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 8. april 2016 Del Skrevet 8. april 2016 Den vil nok fungere greit den ja. Men ville ha prioritert ny spiller først om jeg var deg Lenke til kommentar
Brexter Skrevet 11. april 2016 Forfatter Del Skrevet 11. april 2016 (endret) Jeg som bare skulle skifte fjær til dørhåndtaket, men som byttet høyttalere mens jeg nå først hadde av dørsidene. Både spiller og forsterker er kjøpt og montert, men er nå misfornøyd med framhøyttalerne, 4" blir for lite, og tweeterne var dårlige. Blir å oppgradere framhøyttalerne til et 5,25" komponentsett fra Focal, og håper det stopper der. Endret 11. april 2016 av Brexter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå