Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Et ligg på byen kjæresteemne?

Anbefalte innlegg

Man kan ønske det, men da stiller man altså høyere forventninger til et kjæresteemne enn man klarer å oppfylle selv.

Ja, og det er lov å ønske seg noe annet i en kjæreste enn det man selv kan tilby. Jeg kan for eksempel ha droppet all skolegang etter ungdomsskolen (det er ikke tilfelle) og ønske meg en dame med doktorgrad.

En korrekt sammenlikning ville vært at du selv ikke hadde noe skolegang, men utelukker folk som kjæresteemne hvis de ikke har doktorgrad.

Likevel er det mer rimelig å ønske at et kjæresteemne har ressurser til å være selvstendig enn å ønske at de har et annet begjør enn seg selv eller velger å undertrykke det.

Uansett ser jeg ikke hvorfor en person som har tillatt seg å ha flere sexpartnere skulle vært interessert i en kjæreste som den fyren trådstarter nevner eller hvorfor en person med doktorgrad skulle vært interessert i en kjæreste som kun har fullført grunnskolen.

Det var det jeg skrev, bare med andre ord.

Hvis du mener at en person med doktorgrad ikke kan/burde være interessert i en person som kun har grunnskolen å vise til, så er det en helt hårreisende holdning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt klart uvanlig at en med doktorgrad er kjæreste med en person som kun har gått grunnskolen, men det er ingen automatikk i at den personen som har doktorgrad blir ansett som mest attraktiv. Utdanning har egentlig ikke så stor betydning, men det vil naturligvis alltid være mennesker der ute som først og fremst er opptatt av status og materielle verdier.

Lenke til kommentar

Mennesker med høy utdannelser finner ofte hverandre, samtidig som mennesker med lav utdannelse har lett for å finne hverandre. Altså er høy utdannelse attraktivt blant mennesker med høy utdannelse.

Å søke en kjæreste som er omtrent på samme nivå som en selv med tanke på utdannelse, inntekt og liknende er helt greit. Å søke en kjæreste med et annet nivå utdannelse, inntekt og liknende, er også helt greit. Men hvis man søker kjæresteemner som har hatt minimalt med sexpartnere samtidig som man tillater seg selv å prøve mange sexpartnere over en lav terskel, er man en hykler og bør være lite attraktiv i deres øyne.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Trenger ikke å være en hykler, for man mener ikke nødvendigvis at det er noe galt (som moralsk galt) i å ha hatt mange ONS. Man synes bare at det er turn off og utelukker disse som kjæreste, samtidig som man selv gjerne har ONS hver gang sjansen byr seg. Det kan virke litt rart, men enkelte mennesker tenker slik, uten at man dermed sagt er en hykler.

Er heller ingen automatikk i at høy utdanning er attraktivt for mennesker med høy utdanning. Jeg har tatt høyere utdanning, men en kjæreste kan helt fint bare ha vgs, for utdanningsnivå er veldig lite beskrivende for hvordan en person er. Det er mange med høy utdanning som ikke virker så skarpe, og så er det mange med lav utdanning som er ganske reflekterte og oppegående.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Er en dame (eller gutt for den saks skyld) du blir med hjem fra byen et kjæresteemne, eller er hun bare et ligg og litt for løs til å skulle vurdere noe seriøst?

Et ligg er et ligg. Det som betyr noe er om hun vil bli en god mor (den fasen har jeg passert), hvordan omtaler hun sine venner, liker de som er hennes venner henne, snakker hun positivt om kollegaer, er hun på jakt etter løsninger, eller ser hun bare problemer. Sånne ting, det avgjør om hun er kjæresteemne. Hvilke holdninger har hun til vanskeligstilte? Evner hun å reflektere over seg selv og andre? Velger hun PH eller Through The Wormhole? Sånne ting avgjør om hun er noe å samle på.

Menn som puler alt de kommer over, men som ikke vil være sammen med de som de får til sengs første kvelden ville jeg styrt langt unna. De mangler flere av egenskapene jeg listet opp over her.

Edit: Og så er det en betydelig fordel om hun faktisk forstår at det ligger mye kjærlighet i et godt knull.

Endret av Bruker-245639
Lenke til kommentar

Er en dame (eller gutt for den saks skyld) du blir med hjem fra byen et kjæresteemne, eller er hun bare et ligg og litt for løs til å skulle vurdere noe seriøst?

Et ligg er et ligg. Det som betyr noe er om hun vil bli en god mor (den fasen har jeg passert), hvordan omtaler hun sine venner, liker de som er hennes venner henne, snakker hun positivt om kollegaer, er hun på jakt etter løsninger, eller ser hun bare problemer. Sånne ting, det avgjør om hun er kjæresteemne. Hvilke holdninger har hun til vanskeligstilte? Evner hun å reflektere over seg selv og andre? Velger hun PH eller Through The Wormhole? Sånne ting avgjør om hun er noe å samle på.

Menn som puler alt de kommer over, men som ikke vil være sammen med de som de får til sengs første kvelden ville jeg styrt langt unna. De mangler flere av egenskapene jeg listet opp over her.

Edit: Og så er det en betydelig fordel om hun faktisk forstår at det ligger mye kjærlighet i et godt knull.

Det er egentlig veldig mye av det samme jeg ville sett etter hos en mann. Hvor finner jeg de? :)

Vet forresten ikke hva PH er, men har favorittepisodene av Through the Wormhole liggende på harddisken   :roll:

Lenke til kommentar

Det er egentlig veldig mye av det samme jeg ville sett etter hos en mann. Hvor finner jeg de? :)

Det er flust av dem, men de er ofte ikke blant gutta som roper høyest, akkurat som deg selv. Det blir ikke lettere å gi seg til kjenne av at deres gode verdier blir fordømt av promiskuøse middelhavsfarere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Vet forresten ikke hva PH er, men har favorittepisodene av Through the Wormhole liggende på harddisken   :roll:

Over alt, men da må du slutte å bruke tid på brautne beilere og heller se etter de gutta som er i bakgrunnen og oppfører seg sivilisert.

Lenke til kommentar

Ingen har snakket om moral her,

Moralisering har du kommet med, når du dømmer ("ikke verdige") de som like å ha sex.

inntil en ateist kommer busende inn i diskusjonen med sin harmdirrende pekefinger.

Hva har det at jeg ikke tror på en gud med dette å gjøre, mon tro? Det må være fordi det passer godt inn i dine håpløse oppfatninger av ateisme (som du vel aldri kommer til å forsøke å forsvare).

Det er vår moral han er så forarget over.

Jeg er irritert på folk som dømmer andre for å ha et levende sexliv når det ikke skader andre, ja.

At andres moralske standarder er annerledes enn hans.

Er jeg hva, forarget over at andre har moralske standarder? Nei. Jeg er irritert på de som har moralske standarder som er idiotiske, ja. Det betyr ikke at jeg ikke skal fortelle dem at de tar feil - og gjerne hvorfor. Hva av det jeg skrev er det egentlig du legger til grunn for denne setningen?

Alle sanser er lukket for erkjennelsen av at andre også har den samme rett til å danne sine ideer om moral som han selv.

Wow, fin stråmann. For å sitere min egen signatur: "If you want me to treat your ideas with more respect, get some better ideas." Men du kan ha de ideene du vil ha, men ikke forvent at jeg ikke kritiserer dem når de er idiotiske. Noe dine meninger er ganske ofte.

Med den største selvfølge blander han seg inn i folks mest intime sfære,

...på et offentlig diskusjonsforum? Er du klar over hvor du er? Ikke? Nei, trodde ikke det.

når han kritiserer folk for å ønske en make som deler grunnleggende verdier.

Teknisk sett så kritiserte jeg folk som ønsker en make som ikke deler verdier, f.eks. når det gjelder fri sex. Les det jeg skriver da gutt!

Et noenlunde felles verdigrunnlag er en forutsetning for at et forhold skal vare ved.

If you say so.

Man skulle nesten tro ateisten ikke ønsker at folk skal holde sammen.

Okay, nå bare drar du bullshit rett ut av rævva.

Gjør som du vil, sier han, underforstått at du har deg med så mange som mulig.

Ikke en implikasjon av det jeg skrev, annet enn i ditt artige hode.

Det er utelukket i hans verden at "gjør som du vil" kan bety det motsatte.

Som igjen er noe du bare trekker ut av rævva di, og tillegger meg basert på, gosh, hvem vet.

Så patetisk.

Patetisk og patetisk, fru blom...

Mennesker med høy utdannelser finner ofte hverandre, samtidig som mennesker med lav utdannelse har lett for å finne hverandre. Altså er høy utdannelse attraktivt blant mennesker med høy utdannelse.

Husk også at man gjerne møter folk under, du vet, utdanninga si. Så da er det ikke så rart at f.eks. leger (legestudenter) blir sammen med hverandre (før mannen kjem i midtlivskrisa og finner seg ei 25 år gammel sykepleier).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det derfor at jeg er ensom i natten? Fordi jeg har en mastergrad i en alder av 23 år, eller kan det ha en sammenheng med at jeg skryter av utdanningen min? Hvem vet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...