loggie24 Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 (endret) Dekkmann sine priser Person- og varebil t.o.m. 14" kr 1181,- kr 898,- Person- og varebil 15"-17" kr 1250,- kr 950,- Person- og varebil f.o.m. 18" (inkl. alle SUV) kr 1484,- kr 1125,- Edit: Dette er dog dekkhotell, med lagring osv! Ripoff, bruker 30 min og bytte dekka sjøl og har ikke peiling på bil, eneste man trenger er jekk og hjulvinne. oops, trodde det var dekkskift det var snakk om ikke dekkhotel Endret 7. april 2016 av loggie24 Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 Siden folk ikke gidder å gjøre en dritt selv kan man egentlig ta den prisen man vil. Jeg har tatt 1000 spenn for å bytte hjul før og det var helt greit for kunden. Dette er også lenge siden. Gjør det der det er billigst fordi da slipper jeg å gjøre det. Har ingen problemer med å prise bort disse jobben. Selv hadde jeg lagt meg på 500 og folk ville nok sagt ja fortsatt. Eller kanskje 200, men 300 spenn for å kode inn dekktrykksensorene. Hos oss driver vi for tiden med hjulskift kampanje(alle ny/bruktbil kunder har gratis hjulskift i 3år). Det er mange biler som skal inn og vi freser vel unna litt over 80 om dagen, totalt med kveldskiftet. Fra klokka 1600-2000 har vi ansatt skolegutter til å gjøre jobben. 13 stk er hos oss nå. De får 140 spenn i timen og totalt blir det 60 timer pr mann. De får også mat hver dag(hva dem vil bare bestill) og det koster butikken ganske mye å få unna disse hjulskiftene. Samtidig går det 2 fagerbeidere å passer på/hjelper til, og slakter. Dette er også et steg inn i bedriften. Det er ofte her vi velger læregutter. Hjulene har blitt større å tyngre. I gamle dager når man sto å slang over 13/14 tommere var veldig det enkelt. Når man løfter et 14" hjul i dag er det nesten som å løfte en tom melkekartong man tror er full. Hjulene flyr nesten i taket. Ekstremt kurant og med 1 hånd. Å bytte hjul er en hat-jobb ingen fagarbeidere vil ha nå i dag. I går var det en skolegutt som tok ryggen så i dag måtte vi finne back-up. Ellers har vi 2 fagarbeidere som også er slått ut pga rygg, men noen back-up på dem har vi ikke. Disse helvettes hjula.. Dere aner ikke hvor mye jeg HATER å skru hjul av/på etter 18 år på verkstedgulvet. Landcruisere, Q7, x5 Land rovere og de store. Du trenger ofte 2 mann for å løfte et hjul/klare å entre en bolt. Spesielt uorginale felger uten senter-ring er irriterende. Jeg elsker japser fordi dem har pinnebolt og hjulmutter. Bare å få hektet hjulet på så henger det. Det gjør jobben veldig mye lettere. Hjulskift hos oss går ofte så fort at kunden ikke tror på det. Du får tilbake nøkkelen etter 3-5 minutter. Det er en hel gjeng som angriper bilen din så fort den kommer inn porten. I år har vi også et sjeldent godt lag. I gamle dager når alu felger kom på markedet måtte man ettertrekke med latmann og ettertrekke etter 3000 km. Sånn gir man fullstendig faen i nå i dag, og det har enda ikke falt av et eneste hjul enda etter min erfaring. Denne regelen gjelder ikke lenger. Dra til med 120nm å kjør det ut. Full garanti. 2 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 7. april 2016 Del Skrevet 7. april 2016 (endret) Disse helvettes hjula.. Dere aner ikke hvor mye jeg HATER å skru hjul av/på etter 18 år på verkstedgulvet. Landcruisere, Q7, x5 Land rovere og de store. Du trenger ofte 2 mann for å løfte et hjul/klare å entre en bolt. Spesielt uorginale felger uten senter-ring er irriterende. Høres ut som du har behov for en slik: (forøvrig, så trenger du ikke løfte hjulet på plass; prøv heller å senke bilen til rett nivå. Et sånt triks man lærer når man jobber alene (og uten hjulmonteringsvogna) med 10 ganger så tunge dekk som de du klager over å måtte bruke to mann på... ) Forøvrig, så er det (altså, traktorhjul) det eneste jeg overhodet ville vurdert å betale 600kr (kanskje til og med pluss moms) for å legge om. Med rette utstyret (altså en slik vogn, 3/4" muttertrekker og en skikkelig (gjerne lufthydraulisk) jekk) bør en mann uten problemer klare alle fire på en halvtime, som gir verkstedet en høyst akseptabel timepris på 1200kr... Endret 7. april 2016 av Inge Rognmo Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Kjenner en som jobber fast som dekkselger. Han bidrar også til selve omleggingen, og har bare 155 kr i timen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå