Gå til innhold

The Actress II

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, Lassern.

Hodestilling, kameraplassering, lys og skygger bidrar til å framheve former og strukturer i modellens vakre ansikt, - som f. eks. øyne, kinnbein og munn !

Helene har bemerket at venstre øre kanskje har blitt belyst litt vel kraftig, men portrettet er uansett svært bra, etter min oppfatning, og detaljer som "catchlight" i øynene mer enn antyder at fotografen har meget god kontroll når det gjelder verktøy og virkemidler !

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

Flott portrett dette med ene siden av ansiktet i skygge slik jeg sjøl liker å ha det når jeg en svært sjelden gang tar portrett.

Foreslår grå bakgrunn som beste presentasjon her for hvit blir litt skarp i øynene og sort uten ramme der glir bildets mørke deler ut i bakgrunnen.

Roar

Lenke til kommentar

Det er no bærre lækkert! Om jeg skal reagere på noe så må det være at jeg synes øret hennes fikk litt for mye lys. Det går kanskje å mørkne det litt?

Tusen takk, Helene :) Ja, øret trekker ned. Får se om jeg kan pynte litt på det :)

Lenke til kommentar

Hei, Lassern.

Hodestilling, kameraplassering, lys og skygger bidrar til å framheve former og strukturer i modellens vakre ansikt, - som f. eks. øyne, kinnbein og munn !

Helene har bemerket at venstre øre kanskje har blitt belyst litt vel kraftig, men portrettet er uansett svært bra, etter min oppfatning, og detaljer som "catchlight" i øynene mer enn antyder at fotografen har meget god kontroll når det gjelder verktøy og virkemidler !

M v h

Albert.

Takk skal du ha, Albert :)

Lenke til kommentar

Flott portrett dette med ene siden av ansiktet i skygge slik jeg sjøl liker å ha det når jeg en svært sjelden gang tar portrett.

Foreslår grå bakgrunn som beste presentasjon her for hvit blir litt skarp i øynene og sort uten ramme der glir bildets mørke deler ut i bakgrunnen.

Roar

Takk for fin kommentar, Roar :) Enig med bakgrunnsfarge. Har endret nå. Jeg har lett for å glemme det når jeg legger inn bilde. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...