Gå til innhold

Dgens gladnyhet - KrF og Venstre under sperregrensa iflg. Gallup

Anbefalte innlegg

Jeg ser ikke gleden i dette når både AP, SV og FrP vokser. Hva er alternativet her? Ville heller hatt KrF i koalisjon med paven fremfor enda en rød-grønn regjering.

Also: Sponheim? Hvilket år er dette?

Hva som helst, HVA SOM HELST, ville være bedre enn Krf og Vatikanet! Selv et flertall av Rødt og SV.

Sponheim.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser ikke gleden i dette når både AP, SV og FrP vokser. Hva er alternativet her? Ville heller hatt KrF i koalisjon med paven fremfor enda en rød-grønn regjering.

Hva som helst, HVA SOM HELST, ville være bedre enn Krf og Vatikanet! Selv et flertall av Rødt og SV.

Sponheim.

Det var selvsagt bare en overdrivelse.

Ja? Hva med Sponheim? Sponheim har ikke vært relevant siden 14. september 2009.

Lenke til kommentar

Sponheim.

Det var selvsagt bare en overdrivelse.

Ja? Hva med Sponheim? Sponheim har ikke vært relevant siden 14. september 2009.

Jeg brukte Sponheim som eksempel. De fleste, på min alder - husker ham.

Venstre har forresten ikke vært relevant siden 1940!

Lenke til kommentar

At Venstre hadde flere ministre enn stortingsrepresentanter sier også om hvor tullete sperregrensen egentlig er. Gitt at de fikk flere statsråder enn de burde hatt gikk det nok opp i opp. Fjern heller grensen.

Forøvrig er det ingen tvang når det gjelder å samarbeide med småpartier - Høyre kan fint skrote FrP/V/KrF om de ønsker det, og samarbeide med AP - dersom begge ønsker det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er bare et dårlig eksempel, og det er en grunn til at han flere ganger ble prøvd å bli fjernet. Dra frem Sponheim er ingenting annet enn sleip sverting. Jeg vil dessuten påstå at Sponheim sine uttalelser den gangen bare var barnemat i forhold til det sirkuset vi har i dag, noe du på din alder kanskje bør si seg enig i.

Si hva du vil om Venstre, men med tanke på at de knapt lå over sperregrensen i forrige stortingsvalgvalg så er det ingen som har hatt like stor relativ innflytelse på dagens regjering. Irrelevant er det siste jeg vil kalle Venstre. Jeg vil heller si at Venstre har vært for relevant.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

At Venstre hadde flere ministre enn stortingsrepresentanter sier også om hvor tullete sperregrensen egentlig er. Gitt at de fikk flere statsråder enn de burde hatt gikk det nok opp i opp. Fjern heller grensen.

Forøvrig er det ingen tvang når det gjelder å samarbeide med småpartier - Høyre kan fint skrote FrP/V/KrF om de ønsker det, og samarbeide med AP - dersom begge ønsker det.

Mot egen overbevisning og til min forbauselse, så er jeg enig???

Lenke til kommentar

Det er bare et dårlig eksempel, og det er en grunn til at han flere ganger ble prøvd å bli fjernet. Dra frem Sponheim er ingenting annet enn sleip sverting. Jeg vil dessuten påstå at Sponheim sine uttalelser den gangen bare var barnemat i forhold til det sirkuset vi har i dag, noe du på din alder kanskje bør si seg enig i.

Si hva du vil om Venstre, men med tanke på at de knapt lå over sperregrensen i forrige stortingsvalgvalg så er det ingen som har hatt like stor relativ innflytelse på dagens regjering. Irrelevant er det siste jeg vil kalle Venstre. Jeg vil heller si at Venstre har vært for relevant.

Ikke enig. Det er en sannhet som gjelder like mye i dag som dengang - faktisk helt siden den greske storhetstid i antikken. De var klar over demokratiets svakhet den gang også. Faktisk var de først til å kalle hemmoroidepartier for "Demokratiets svøpe"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...