Gå til innhold

Aprilfest 2016 - iStereo - Whatever floats my boat

Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

Hadde helt glemt festen. Så det blir pingle på meg denne gangen. 

Utstyr: Alt jeg besitter i Fujifilm verdenen. Og hvilket utstyr det er snakk om kan dere enkelt se i signaturen min. 

Utfordring: Sørge for at jeg får inn noen bilder i denne tråden. Har vært aktiv med kameraet i de siste dagene så jeg har en liten pool av bilder som jeg kan bruke frem til dagens dato!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

2. april - vase. (Pga av en ukjent feil i kameraet så står det 31.mars i exif filen. Riktig dato er 2. april. Det samme gjelder også filer som er tatt i fra 1. april. Sikkert en bug i softvaren at kameraet ikke skiftet måned slik det skulle).

post-44035-0-25145200-1459889083_thumb.jpg

X-Pro2 :: Fujinon 50-140 m. XF 1,4 TC@294mm :: 1/125 sek :: f/4 :: ISO 200

3. april - Schwarze Katze.

post-44035-0-10904200-1459889084_thumb.jpg

X-Pro2 :: Fujinon 35mm :: 1/1000 sek :: F2 :: ISO 800

4. april - vår.

post-44035-0-88949700-1459889084_thumb.jpg

X-Pro2 :: Fujinon 100-400@560mm :: f/8 :: 1/80 :: ISO 200

5 april - portrett.

post-44035-0-75691200-1459889085_thumb.jpg

X-Pro2 :: Fujinon 35mm :: f/2 :: 1/50 sek :: ISO 200

Alle bilder JPG rett ut av kameraet. Acros filmsimulering. 

Endret av Slettet+3124
La til informasjon
Lenke til kommentar

Likte femer'n, litt eller kanskje vi heller skal si mye fy-fy :) i bildet angående komposisjon, men luen gir en fin ramme som gjør bildet, samt linjene/fargeskillet i jakka og den rotete bakgrunnen gir en litt merkelig form for komposisjon som fungerer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Så det blir bare sort/hvitt denne måneden? Enig i at portrettet ble bra.

Eh.. nei.. Tror da ikke det! Liker godt den Acros filmsimuleringen i X-Pro2. Og JPG-filene til dette kameraet er bare råe. Men det kommer nok noen fargebilder også, og noen som skutt i RAW og etterprosessert i LR/PS. :) Men inntil videre så ser det ut som Acros og JPG rett utav kameraet er virkemåten akkurat nuh.. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Fin bukett, de første fem.  Den Katzen likte jeg best, hittil... ;)

Takk for svar! Flott at du likte bildene! :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Hei Tom!

Nå har jeg aldri vært noen fan av jpg-filer rett utav kameraet, men Acros simuleringen til X-Pro2 er bare helt rå! Det er veldig god kvalitet på jpg-filene til Fujifilm kameraer generelt, men jeg vil si at de har blitt et hakk bedre med X-Pro2 over min X-T1. Og det er jo aldri feil!! :) Men, uansett så skytes det alltid i RAW her i huset.. uansett!

Men der jo veldig enkelt å få gode bilder rett ut av boksen, som kun importeres til LR, for så å bare skalere de ned før de legges ut! Så med litt ekstra tweeking i kameraet, blir resultatet veldig bra altså!! :)

Takk for tilbakemeldingen din!!  

Lenke til kommentar

mange flotte motiver så langt. liker aller mest 3. april katze - litt nysgjerrig på hva den ser på.

fin komposisjon på 6. april.

herlig portrett fra 7. april, flott lys og fine toner.

Er det tilfeldig at allle bildene som du har lagt ut er i SH eller er det en del av din utfordring?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Er det tilfeldig at allle bildene som du har lagt ut er i SH eller er det en del av din utfordring?

Det har bare blitt slik. Liker godt Acros simuleringen i kameraet. Regner med å poste farger etterhvert! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...