henrav4 Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 Hei! Hva slags bensinstasjon er deres faste? Hva er viktigst for dere? De ulike drivstoffkvalitetene, pris eller beliggenhet? Er litt interessert i hva slags preferanser folk har på dette emnet. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 Fyller 98, kun på Esso. Shell nitro+ er no overpriset drittsuppe, statoil har sluttet med 98, og yx stasjonen i nærheten har ikke nok omløp på 98, så der går bilen dårligere Lenke til kommentar
Musty Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 Jeg kjøper bensin stort sett på den lokale Statoilstasjonen, mest fordi den har blant de laveste prisene i Bergen, og at jeg har fordelskort hos statoil. For meg er prisen det eneste som er viktig. Kjører selvsagt ikke langt bare for å fylle bensin, men hvis jeg trenger bensin sjekker jeg gjerne prisene rundtom mens jeg allikevel kjører. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 Fyller på den nærmeste tilgjengelige stasjonen når nåla ligger rett over rødfeltet. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 Pris, pris, pris og pris. Så lenge jeg får 95 oktan, så driter jeg i hvilket merke det er. Lenke til kommentar
henrav4 Skrevet 5. april 2016 Forfatter Del Skrevet 5. april 2016 Jeg foretrekker 98 sjøl, men hvorfor mener du at Esso's er bedre en Shells Nitro+? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 Her jeg bor utenfor Bergen er det smått med utvalg, om en ikke vil kjøre veldig langt. YX eller Statoil. Hos Statoil kan jeg bruke Coop-kortet, og siden de to stasjonene holder samme priser, blir det Statoil. De har og den beste vaskeplassen, det er og tellende.Ang drivstoffkvalitet har jeg gitt opp å få tak i "godt nok" drivstoff, så jeg har i over 10 år nå nokså konsekvent blandet i drivstoff-forbedrer, som målbart og merkbart gir bedre drivstofføkonomi og/eller bedre effekt, alt etter bil/motor. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 95 oktan whatever men mest på den lokale YX ubetjent stasjonen like ved der jeg bor. Gammel V8er er ikke så nøye på det bare den får nok av det. 1 Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 Jeg foretrekker 98 sjøl, men hvorfor mener du at Esso's er bedre en Shells Nitro+? Fordi foresteren jeg hadde før sveiv skikkelig urent på tomgang og fjuska oppover i turtall med nitro+, men gikk fint på statoil og esso 98. Også koster nitro+ mølet mer enn nødvendig Lenke til kommentar
henrav4 Skrevet 5. april 2016 Forfatter Del Skrevet 5. april 2016 Jeg foretrekker 98 sjøl, men hvorfor mener du at Esso's er bedre en Shells Nitro+? Fordi foresteren jeg hadde før sveiv skikkelig urent på tomgang og fjuska oppover i turtall med nitro+, men gikk fint på statoil og esso 98. Også koster nitro+ mølet mer enn nødvendig Det viser jo at det er forskjell på drivstoffet på de forskjellige kjedene. Har hørt fra flere at de foretrekker Esso, særlig hva angår 98.. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 Shell har jo "nitro plus" tilsetningene.. Sikkert det som fucker opp... Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 Eg fyller opp tanken en gang i uka og kjører til en lokal bunkringskai som også selger diesel for vanlige personbiler. Relativt fast pris og med unntak av mandag morgen så er de på kaien billigere enn de lokale stasjonene. De siste to søndagene(handler som regel på søndag) har prisen vært 10,06 pr liter. Kun mandags morgen ligger prisen under dette på kjedestasjonene rundtom. Av andre fordeler kan eg nevne forutsigbar pris(sjeldent den endrer seg), stort område å parkere på, enormt lang slange og ingen kø. ...og ingen fristelser å kjøpe i tillegg Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 Jeg fyller stort sett på en ubetjent Esso-stasjon, fordi det er billigst for meg. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 Åja, det glemte jeg å nevne, får jo 30 øre rabatt med coop kortet mitt på Esso =) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 (endret) Siden pris er så viktig for så mange av oss, hvilken kjede har de beste fordelskortene? Eventuelt banker eller butikkjeder som tilbyr fordeler hos bensinstasjoner? Coop er jo nevnt og jeg tror DNB har 30% med mastercard, hos Esso. Endret 6. april 2016 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 Jeg får rabatt på Statoil med NAF-kortet mitt, men ser gjerne på prisen til nabostasjonen før jeg svipper innom Statoil. Jeg foretrekker 98 sjøl, men hvorfor mener du at Esso's er bedre en Shells Nitro+? Trenger du eller foretrekker du 98? Om du bruker 98 i en bil som ikke har behov for dette, så kan jeg komme med forslag til bedre ting å sløse penger på. 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 Jeg bruker 365, det gir 3,65% rabatt alle steder og ytterligere 30 øre hos Esso. Esso i nærområdet er stort sett priset likt som billigstasjonene, med unntak av Esso på Alnabru som ofte er en del dyrere. Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 Her tanker jeg 95 på Shell med 40 øre med mastercard, men det avhenger jo av pris på andre stasjoner i området. Nå har jeg med Coop i april 50 øre på Statoil som jeg får igjen siden på fordelsutbetaling så det er greit. Blitt slik at jeg følger med på priser og vet når og hvor jeg som regel burde tanke. Har kjørt med lysende bensinlampe de få kilometra lenger til en bensinstasjon jeg vet har lavere enn den jeg er rett ved Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 Jeg fyller bensin basert på hvilke stasjoner jeg passerer på vei til jobb, gidder ikke bruke tid på å lete etter hvilken stasjon som har lavest pris for å spare noen få kroner. Har dog prøvd å passe på å fylle når prisene er på det laveste, f.eks. søndag eller mandag morgen. Tidligere har jeg brukt Esso, men nå har det dukket opp en Tanken-stasjon der jeg kjører til vanlig. Synes konseptet er bra, og prisen helt ok, så da fyller jeg der. For dere som ikke kjenner til Tanken-konseptet, så er det en liten aktør i Rogaland som setter faste priser som gjelder én uke om gangen. Slipper derfor å tenke på de faste, koordinerte prissvingningene de store kjedene holder på med, som jeg synes er et litt uggent system. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 Det er en god del å spare på drivstoffprisene. Prisene kan fort variere 2-3 kroner pr liter, og om vi sier at vi fyller ca 50 liter anna hver uke så blir det fort 2500-3500 kr pr år å spare på å fylle der det er billigst. Men det er mest å hente på å fylle rett dag - ikke så mye på å fylle på rett sted. Og det er derfor eg liker å handle der eg handler. Mye av det samme som Tanken-konseptet med forutsigbare priser, bare enda mer forutsigbart. Eneste gangen de ikke er billigst er typisk mandager og da er de som regel maks 20-30 øre dyrere enn de nærmeste stasjonene - på diesel altså. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå