Gå til innhold

Nå kjører batteribussene i Oslo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette blir definivt gøy, og særs viktig del av det såkalte «grønne skiftet».

Enig med Eirik Lae Solberg - her må Ruter gå enda mer offensivt ut. Anbudene lyses normalt ut for varighet på 7 år + 3 år opsjon, og skal bussene være i drift helt til 2026-27 må man våge å stille krav om elektrisk drift allerede fra dag 1. Alternativt med midlertidig bruk av gassdrevne busser inntil elektriske leddbusser kommer på markedet om 2-3 år.

Lenke til kommentar

For noen dager siden gikk jeg forbi en helt vanlig buss som sto på tomgang og det var knapt mulig å føre en samtale uten rope. I dag så jeg en av disse el-bussene komme kjørende og ventet på den for å sammenlikne støynivået med egne ører. Først trodde jeg at den bråkte litt allikevel men da den passerte skjønte jeg at lyden jeg hørte kom fra en kassebil som lå like bak. I en vanlig bygate er det med andre ord så mye annen støy at en el-buss i praksis er lydløs.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Jeg liker Solvik-Olsen sitt spark til de totalt inkompetente politikerne på Nord-Jæren i sitatet:

 

Denne bussen viser at batteribusser vil ha en stor fremtid. I Stavanger ser det ut som de har falt ned på trolleybussen, men jeg tror ikke det er behov for å ha med seg skjøteledningen langs hele bussruten.

 

Eneste grunnen til at en har valgt trolley er fordi noen er snurt fordi de ikke fikk bygge den ulidelig trege, trafikkfarlige, lite fleksible, dyre og støyende trikken sin. Med andre ord, såret ego står over skattebetalernes beste. Da noe ironisk at en i samme region har hatt el-buss i drift i over et år allerede.

Lenke til kommentar

Jeg liker Solvik-Olsen sitt spark til de totalt inkompetente politikerne på Nord-Jæren i sitatet:

 

Denne bussen viser at batteribusser vil ha en stor fremtid. I Stavanger ser det ut som de har falt ned på trolleybussen, men jeg tror ikke det er behov for å ha med seg skjøteledningen langs hele bussruten.

 

Eneste grunnen til at en har valgt trolley er fordi noen er snurt fordi de ikke fikk bygge den ulidelig trege, trafikkfarlige, lite fleksible, dyre og støyende trikken sin. Med andre ord, såret ego står over skattebetalernes beste. Da noe ironisk at en i samme region har hatt el-buss i drift i over et år allerede.

 

Kan du dokumentere at noen går inn for støyende trikker. Jeg er sørgelig klar over at Oslo har noen av den sorten, men alle er jo nå enige om at det var et feilkjøp.

Pål Jensen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Jeg liker Solvik-Olsen sitt spark til de totalt inkompetente politikerne på Nord-Jæren i sitatet:

 

Denne bussen viser at batteribusser vil ha en stor fremtid. I Stavanger ser det ut som de har falt ned på trolleybussen, men jeg tror ikke det er behov for å ha med seg skjøteledningen langs hele bussruten.

 

Eneste grunnen til at en har valgt trolley er fordi noen er snurt fordi de ikke fikk bygge den ulidelig trege, trafikkfarlige, lite fleksible, dyre og støyende trikken sin. Med andre ord, såret ego står over skattebetalernes beste. Da noe ironisk at en i samme region har hatt el-buss i drift i over et år allerede.

Kan du dokumentere at noen går inn for støyende trikker. Jeg er sørgelig klar over at Oslo har noen av den sorten, men alle er jo nå enige om at det var et feilkjøp.

Pål Jensen

 

Kan du dokumentere at trikker støyer mindre enn elektriske busser?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...