Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Treningssenter krever penger for månedsvis, vært der 1 gang.

spørsmåk

Anbefalte innlegg

Hei. jeg bestemte meg for å teste ut treningsenteret "trenher.no", da jeg har fått beskjed om at de ikke har noen bindende avtaletid.  Jeg betalte da 179 kr (det det koster i måneden) , samt 40 kr for et elektronisk armbånd som benyttes for å komme inn til senteret.  "Armbåndet måtte hentes innen 2 uker".  Jeg opprettet ingen pengetrekk fra min konto , da jeg ikke var sikker på om jeg ville fortsette å trene der i flere måneder.  Jeg fikk en kode på sms som jeg også kunne benytte meg av for å komme inn. 

Jeg syntes treningssenteret var altfor fullt og bestemte meg for å lete etter et annet sted.  Jeg hentet aldri armbåndet og betalte ingenting mer. 

Nå, 3 måneder senere så jeg etter påskeferien at jeg hadde mottatt flere purringer med et totalt beløp på 680 kr. Hvorfor alle kom samtidig i posten, vet jeg ikke. 

Spørsmålet mitt er da, siden jeg ikke betalte for den andre måneden, må jo det ses på som en utmelding. La oss si at dette fortsatte uten at jeg fikk vite det i 2 år, kunne de da plutselig ha krevd flere tusen kroner?  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står i avtalebetingelsene på hjemmesiden hvordan oppsigelse foregår.

15. Oppsigelse. Oppsigelse må registreres elektronisk av medlemmet på TrenHer.no. Unnlatelse av å møte fram gir ikke rett til å avbryte innbetalingen eller kreve kontrakten forlenget. Innbetalingen kan ikke avbrytes uansett grunn. Det er oppsigelsestid på 1 måned regnet fra første månedsskifte etter at oppsigelsen er registrert. Avdraget i oppsigelsesmåneden skal betales i sin helhet, uavhengig av datoen innmeldingen fant sted. Kunden får trene til innmeldingsdato måneden etter.

http://www.trenher.no/bli-medlem/betingelser/

Lenke til kommentar

spørsmålk. Dette er din egen feil dessverre.

Du meldte deg inn, og da er du medlem til du melder deg ut. Så enkelt er det.

Kanskje du kan gjøre en avtale med de og få prisen redusert siden du ikke hentet armbåndet og aldri bruke senteret. Men det er ingenting selskapet forplikter seg til. Det er noe de KAN gjøre frivillig.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...