Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Åpne porter med netopia via endring.nextgentel.no

Anbefalte innlegg

Åssen gjør jeg dette? og hvilken porter må åpnes?

Jeg skal sende og motta på irc.. og kanskje sende litt fortere via msn...

Jeg må ha dette med teskje... ****** jeg greier det ikke!

dere kan gjerne lage en "bilde show" med step by step til meg... :D:D:D

Endret av JVD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

JVD det beste er å ta bort hele filteret til Nextgentel og dermed åpne ALLE porter. Men da er det viktig å ha en bra software firewall som f.eks Norton Internet Security 2003/2004. Finnes bedre enn denne, men Norton er nok den enkleste med tanke på konfigurering og oppdateringer. I denne har du firewall og Anti-virus i samme pakke!

Lenke til kommentar

Om jeg forstår deg riktig JVD, så vil du åpne porter i router (Netopia). Det jeg anbefaler deg å gjøre da, er å bruke en telnet session og legge til portene du ønsker i NAT. Hardware Firewall er den sikreste og minst ressurs krevende brannmuren en kan bruke.

Om du ønsker kan jeg gi deg en mer detaljert beskrivelse av hvordan en kan gjøre dette...just say the word :)

Lenke til kommentar
Om jeg forstår deg riktig JVD, så vil du åpne porter i router (Netopia). Det jeg anbefaler deg å gjøre da, er å bruke en telnet session og legge til portene du ønsker i NAT. Hardware Firewall er den sikreste og minst ressurs krevende brannmuren en kan bruke.

Om du ønsker kan jeg gi deg en mer detaljert beskrivelse av hvordan en kan gjøre dette...just say the word :)

jeg har prøvd det telnet greiene men skjønner ikke noe av det... altfor advansert for meg. greide til og med å ""gjenopprette fabrikk innstillinger" på routern.. =P

det hadde vært hyggelig om du kunne hjelpe meg =)

Lenke til kommentar

Her er hvordan det gjøres...gjør regning med at du har kommet så langt at du kopler deg opp til router (siden du nevnte det):

Gå inn på menyene som vist under:

System configuration <enter>

-> Network Adress Translation <enter>

-> Show/change server list <enter>

-> Easy servers <enter>

-> Add server <enter>

-> External Service velg port som nevnt i listen, eventuelt other for andre porter (du må da angi start og stopp port) <enter>

-> Under server private adress skriver du inn den ip-adressen routeren gir din pc (mest sannsynlig 10.0.0.3) <enter>

-> så blar du deg ned til "add nat server" <enter>

-> deretter går du helt tilbake til hovedmeny (vha <esc>)

-> Utilities and diagnostics <enter>

-> Disconnect Telnet session <enter>

Nå har du lagt til porten/ene du ønsket

(en kan også angi din internett ip-adresse i denne settingsen, men ikke nødvendig)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...