AnonymDiskusjon Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 Jeg lurer rett og slett på om noen sliter med seborroisk eksem her, og om noen har funnet en god måte å behandle det på? Jeg nærmer meg 30 og har hatt dette siden videregående skole, primært i ansiktet, i et område fra nesen til pannen. Jeg bruker en kortisonfri krem fra QIQ på eksemet i tillegg til parfymefri fuktighetskrem i resten av ansiktet, og det holder det sånn passe i sjakk. Med det mener jeg at jeg har det passe komfortabelt, da uten denne kremen så ville plagene gitt meg et sant helvete. Likevel har jeg alltid en rød og sår panne, noe som ikke bare gir meg ubehag, men også dårlig selvtillit. Jeg føler det er det første folk ser når de prater med meg. Det siste året har jeg også barbert hodet så det blir liksom ekstra synlig med så lite hår. Så er det noen med seborroisk eksem som har funnet noe som funker bra? Kunne tenkt meg å dempe noe av rødheten i huden. PS. Gir NAV noe støtte til slik kronisk behandling? Disse kremene, salvene og shampoene har en ting felles. De er svindyre.. Anonymous poster hash: 67e59...625 Lenke til kommentar
arildsen Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 Jeg lurer rett og slett på om noen sliter med seborroisk eksem her, og om noen har funnet en god måte å behandle det på? Jeg nærmer meg 30 og har hatt dette siden videregående skole, primært i ansiktet, i et område fra nesen til pannen. Jeg bruker en kortisonfri krem fra QIQ på eksemet i tillegg til parfymefri fuktighetskrem i resten av ansiktet, og det holder det sånn passe i sjakk. Med det mener jeg at jeg har det passe komfortabelt, da uten denne kremen så ville plagene gitt meg et sant helvete. Likevel har jeg alltid en rød og sår panne, noe som ikke bare gir meg ubehag, men også dårlig selvtillit. Jeg føler det er det første folk ser når de prater med meg. Det siste året har jeg også barbert hodet så det blir liksom ekstra synlig med så lite hår. Så er det noen med seborroisk eksem som har funnet noe som funker bra? Kunne tenkt meg å dempe noe av rødheten i huden. PS. Gir NAV noe støtte til slik kronisk behandling? Disse kremene, salvene og shampoene har en ting felles. De er svindyre.. Anonymous poster hash: 67e59...625 Hei! Eg har hatt dette i 10 år og har funnet fram til en bra måte å behandle dette eksemet på! Du kjøper fungoral shampo og smører denne på eksemplassen, samme hvor, la den virke 2minutter, så påfører du vann og vasker huden til all shampoen er vekke. La huden tørke i 2 minutter så påfører du KERIUM DS CREME, det er en krem laget for seboriske eksem. Du får kjøpt både fungoral shampo og Kerium ds creme (fransk) på vanlige apotek. Eg bruker shampoen annen kvar gong eg dusjen, mens kremen bruker og etter kver gang eg har dusjet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå