Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Så lei, er vell bare å bli tynn med en gang, og ta laser

Anbefalte innlegg

Utdannelse er så mye mer enn bare det, en person med 5-årig universitetsutdannelse har en personlighet som er helt forskjellig fra en person som har gått på frisør.... sorry men det bare er sånn. Og DEN personligheten, den er seriøs, voksen, og kan være alt mulig i tillegg.... men jenter som ikke har utdannelse er ofte svært interessert i mote, interiør, blogger... dette er billige interesser... folk med høy utdannelse bryr seg ofte om andre ting, om de samme tingene... dette gjør at de tiltrekker hverandre. Like liker like osv... 

Anonymous poster hash: 8e577...171

Du trenger ikke si sorry til meg, jeg er jo glad for at en mann mener det. Det er bare at 99% av menn som har svart på lignende spørsmål ikke bryr seg om en kvinnes utdannelse. "Jeg skal ikke date vitnemålet hennes" os.v.

Det virker heller ikke som at TS er spesielt interessert i blogger og interiør pga at hun ikke har utdannelse. :p

Anonymous poster hash: 78ba5...a4e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men jeg må bare spørre.. Jeg har alltid hørt at det viktigste for at en kvinne skal være attraktiv, er at hun er selvsikker.. Som jeg skrev i HI, så var jeg svært selvsikker på dette punktet og hadde god selvtillit med denne mannen.. Men det var ikke nok og nå får jeg forslag til hvordan jeg kan endre meg (fysisk). Med andre ord er det løgn at selvtillit er det viktigste, om man ikke er perfekt så er det ingen vits i å ha god selvtillit? 

Uten selvtillit er det veldig få som finner deg attraktiv. Har du selvtillit, er du attraktiv for de som liker kroppstypen din.

Men nei, det finnes ikke noen magisk formel som gjør en attraktiv for absolutt alle mennesker en møter.

Anonymous poster hash: 6b309...a9b

Lenke til kommentar

[..]Det er bare at 99% av menn som har svart på lignende spørsmål ikke bryr seg om en kvinnes utdannelse. "Jeg skal ikke date vitnemålet hennes" os.v.

Uten å hijacke denne tråden for mye, så tenkte jeg bare å nevne at en spørreundersøkelse om menneskers faktiske partnerforhold og utdannelse viser et helt annet bilde enn hva mennesker sier om sin egen preferanse. Det stemmer nok sikkert godt at utdannelsen i seg selv spiller liten rolle, men den korrelerer nok med andre felles interesser og mål.

Lenke til kommentar

Utdannelse er så mye mer enn bare det, en person med 5-årig universitetsutdannelse har en personlighet som er helt forskjellig fra en person som har gått på frisør.... sorry men det bare er sånn. Og DEN personligheten, den er seriøs, voksen, og kan være alt mulig i tillegg.... men jenter som ikke har utdannelse er ofte svært interessert i mote, interiør, blogger... dette er billige interesser... folk med høy utdannelse bryr seg ofte om andre ting, om de samme tingene... dette gjør at de tiltrekker hverandre. Like liker like osv... 

Nei, altså, nå får du rulle inn. Hva for akademisk snobberi er dette, da? Man blir ikke noe bedre, mer opplyst og intelligent menneske av å skrive oppgaver i fem år. Svevende og selvgode tåkefyrster som tror de blir stadig viktigere samfunnsborgere jo flere studiepoeng de har. Fuck det. Gi meg en fagarbeider any day.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Nei, altså, nå får du rulle inn. Hva for akademisk snobberi er dette, da? Man blir ikke noe bedre, mer opplyst og intelligent menneske av å skrive oppgaver i fem år. Svevende og selvgode tåkefyrster som tror de blir stadig viktigere samfunnsborgere jo flere studiepoeng de har. Fuck det. Gi meg en fagarbeider any day.

Så du mener at mennesker med 5 årig utdannelse og mennesker med fagutdannelse stort sett er like når det kommer til personlighet og interesser? jeg sier ikke at den ene er bedre enn den andre, men at personlighet og væremåte på folk på universitet og på yrkesfag er forskjellig, ja det sier jeg. 

Du må gjerne foretrekke en fagarbeider, ingenting galt med det. 

Lenke til kommentar

Så du mener at mennesker med 5 årig utdannelse og mennesker med fagutdannelse stort sett er like når det kommer til personlighet og interesser? jeg sier ikke at den ene er bedre enn den andre, men at personlighet og væremåte på folk på universitet og på yrkesfag er forskjellig, ja det sier jeg. 

Ja, det mener jeg. Med unntak av noen få elitistiske liksom-voksne som tror de modnes voldsomt av oppgaveskrivning og metoderapporter, da.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det mener jeg. Med unntak av noen få elitistiske liksom-voksne som tror de modnes voldsomt av oppgaveskrivning og metoderapporter, da.

Mener du da også at det ikke er forskjell i intelligens mellom fagarbeidere og høyt utdannede eller at det ikke er sammenheng mellom intelligens og personlighet?

Lenke til kommentar

Mener du da også at det ikke er forskjell i intelligens mellom fagarbeidere og høyt utdannede eller at det ikke er sammenheng mellom intelligens og personlighet?

Det er forskjell på personlighet hos alle. Selv de med tre mastergrader kan være stokk dumme i situasjoner som ikke handler om akademiske ferdigheter. Å si at høyt utdannede er mer intelligente enn fagarbeidere er fullstendig bak mål.

Og ja, ditt neste trekk nå kan jo være å komme drassende med noen VG-artikler om at lavt utdannede lever kortere, spiser mer junk og sitter mer på ræva. Men hei, det betyr fortsatt ikke at de er mindre intelligente.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...