Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Ustabil ping i spill ved streaming

Anbefalte innlegg

Hei, har nettopp flyttet inn i ny leilighet og har fått nett fra Canal Digital. Oppgraderte for noen dager siden til 30/30 og tenkte da at det skulle gå fint at det kunne streames (Netflix og TV2Sumo) samtidig som jeg da får stabil ping når jeg spiller. 

Men slik har det ikke gått. Har koblet til ethernet kabel til pcen og uten streaming ligger jeg på konstant 44 ms ping. Når det streames samtidig varierer pingen i alt fra rundt 49-80 (mest vanlig, men av og til opp til 120). 

Jeg skjønner ikke hvorfor dette skjer, da jeg trodde 30 ned skulle holde lenge og mtp. at jeg spiller LoL som ikke tar spesielt mye båndbredde. Noen løsninger på dette? Evt. innstillinger jeg kan endre på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd å lese meg opp på diverse sider osv., men fortsatt litt usikker på enkelte ting. Har en Zyxel p8702n og fant ingen QoS tjeneste, men fant ut at jeg kunne sette bandwith limit på begge nettene (2.4 GHz og 5 GHz). Og slik jeg forstod det, vil en eventuell DL/UL limit ikke ha noe å si for ethernet (stemmer dette?). Ved å sette limit på nettene og bruke ethernet kabel til pcen jeg spiller på, fikk jeg stabil ping til tross for bruk av streaming tjenester.

Eneste tingen er det at jeg oppgraderte til 60/60 grunnet to måneders gratis prøveperiode, så jeg vet ikke om dette vil fungere med 30/30. Men synes 60/60 blir litt overkill for to personer. Tror dere det vil fungere med 30/30 og limit? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...