Nanek Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 Hei, fikk tilbud på 7000,- for en brukt PC ( 3-4 år gammel ) til 7000,- Det som innegår i prisen er Skjerm : BenQ 2420T PC: AMD 7970Ghz Edition 3GB VRAM ( Byttet ut for ikke så lenge siden, da den jeg hadde ble ødelagt. Garantisak ) Intel Core i5 3570K Cooler Master 212 Hyper+ Corsair AX 750W ( GOLDEN+ ) MSi Mpower Z77 Corsair Vengance 1600 mhz 8 GB RAM Samsung 120 GB SSD Barracuda Black 1000GB HDD Corsair C70 ( Veldig bra kabinett for deg som drar mye på LAN osv. ) DVD-spillerRøde LED-lys inni Operativsystem Windows 10 ( følger med ) HVIS jeg selger, så bygger jeg meg en PC som skal kunne ha Pascal/Polaris når det kommer ut. Er det verdt det? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 Vil ikke si at det er en dårlig pris på gammel hardware nei. Om fyren vil ha det for 7 lapper så.. Personlig mener jeg at det ikke er verdt så mye. 3 Lenke til kommentar
Dudz0r Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 Om du har råd til videre oppgradering og hardware så for all del 2 Lenke til kommentar
Nanek Skrevet 5. april 2016 Forfatter Del Skrevet 5. april 2016 Takk for kjappe svar! Tenkte å oppgradere til sommeren uansett. Har et par tusen jeg kan bruke som mellomlegg til å bygge et beist Hvordan blir det mtp. Pascal/Polaris som jeg har lyst på... kommer vel til å kunne kjøre fint med dagens CPU og hovedkort osv..? Lenke til kommentar
Dudz0r Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 Ja, det vil komme broadwell E snart og det tenkes mere skylake sent i år eller tidlig neste år. Ingen grunn til at det ikke skal fungere glimrende sammen. Lenke til kommentar
Nanek Skrevet 5. april 2016 Forfatter Del Skrevet 5. april 2016 (endret) Kunne noen ha kommet med en stasjonær pc hovedsakelig for gaming/streaming til sirka 14k MED skjerm? Jeg tenker noe i denne duren : Endret 5. april 2016 av Nanek Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 (endret) Var jeg deg ville jeg heller beholdt det jeg hadde før. Kanskje du bør sjekke leie av utstyr? Eneste jeg tror er invistering på listen der er PSU, cpu kjøler, ram hvis det er 8-16 GB DDR4. Resten må du regne med blir utdatert om 1-2 år uansett. Syns det er dumt det bare er bedrifter som leie er vanlig nå. Jeg hadde helle vurdert leie med tanke på priser på cpu\skjermkort. Og det vil komme noe nytt i løp av sommeren\høsten. Acer Predator G6 gamer PC - i5-prosessor + NVIDIA GeForce GTX970 grafikkort Synd det ikke finnes mulighet å leie cpu\skjermkort. Men vet ikke om slikt må leier i 12 måneder eller lengere. Blir en annen måte som avbetaling. Endret 5. april 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
Nanek Skrevet 5. april 2016 Forfatter Del Skrevet 5. april 2016 Var jeg deg ville jeg heller beholdt det jeg hadde før. Kanskje du bør sjekke leie av utstyr? Eneste jeg tror er invistering på listen der er PSU, cpu kjøler, ram hvis det er 8-16 GB DDR4. Resten må du regne med blir utdatert om 1-2 år uansett. Syns det er dumt det bare er bedrifter som leie er vanlig nå. Jeg hadde helle vurdert leie med tanke på priser på cpu\skjermkort. Og det vil komme noe nytt i løp av sommeren\høsten. Acer Predator G6 gamer PC - i5-prosessor + NVIDIA GeForce GTX970 grafikkort Synd det ikke finnes mulighet å leie cpu\skjermkort. Men vet ikke om slikt må leier i 12 måneder eller lengere. Blir en annen måte som avbetaling. Forsto ikke så veldig mye av det du prøvde å fortelle meg der ? Lenke til kommentar
Nanek Skrevet 5. april 2016 Forfatter Del Skrevet 5. april 2016 Ja, det vil komme broadwell E snart og det tenkes mere skylake sent i år eller tidlig neste år. Ingen grunn til at det ikke skal fungere glimrende sammen. Flott, da kan jeg vel bygge PC nå og ha for sommeren, også kjøper jeg bare en ny Pascal GPU i høst da? Hva synes du om listen jeg lagde? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 Hvorfor leie når du kan eie og selge når du lenger ikke bruker det. Skjønner veldig godt at ingen leier ut cpu og gpu når man ser hvordan folk behandler ting de leier/låner... Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 (endret) Hvorfor leie når du kan eie og selge når du lenger ikke bruker det. Skjønner veldig godt at ingen leier ut cpu og gpu når man ser hvordan folk behandler ting de leier/låner... Det er ikke godt nok argument, komplett gir 45 dagers åpenkjøp. Men gir ikke normalsett åpenkjøp hvis delene er skadet\ødlagt samme gjelder nok også ved leie. Problemet jeg ser ved å selge er du taper ganske mye på finn.no hadde man solgt som bedrift\nettbutikk kan man nærmest trekke fra 10-20% per år i verstefall, men selger man privat må man ofte trekke for 30% per år. Det sier seg selv ganske store tap. Eneste jeg ser som kan være problem når man eier en ting selv, kan man ødlegge pcen\overklokke etc. Men gjør man det når man leier, kan nok den som eier maskinen kreve reprasjon slik den blir orginal stand. Det kan bli dyrt hvis det er snakk om Acer\HP\Dell maskin. Ved leie slipper man dette. Eneste ulempe jeg ser med leie er hvis det er bindingstid f.eks 12 måneder. Enten ved å bytte til nye produkter\eller og si opp avtalen. Man har kanskje ikke like store rettigheter med reklamasjons, f.eks er ofte 1 års reklamasjonsrett ved næringkjøp f.eks bedrift. Mens 5 år som privatkjøp, så da må de som leier ut enten avtale bedre betingelser som garanti ved større partikjøp. Eller dekke tapet selv. For det virker ut som trådstartet muligens skal bytte maskin om 1-2 år igjen da maskinen som trådstarter hadde ikke var så utdatert. Kanskje skjermkort kunne vært byttet ut og PSU og overklokket. En overklokking kunne ha hjelpet hvis ikke maskinen er ustabil \dårlig cpu. Endret 5. april 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
Dudz0r Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 Flott, da kan jeg vel bygge PC nå og ha for sommeren, også kjøper jeg bare en ny Pascal GPU i høst da? Hva synes du om listen jeg lagde? Ja mange måneder å vente, ser ut som bra oppsett til prisen. Har samme cpu selv, kjører på 4.8 men Noctua kjøler. Coolermasteren du har satt opp er veldig bra til prisen. 1 Lenke til kommentar
Nanek Skrevet 5. april 2016 Forfatter Del Skrevet 5. april 2016 Takker for svar! Kommer nok ikke til å leie en PC ( visste ikke det var mulig engang ). Vil ha noe som er mitt. Min plan var å selge PC'en min på Finn.no for MAX 5000,- hvis jeg var heldig, etter at Pascal/Polaris var sluppet. Jeg ser nå at jeg får 7000 ,- for PC + skjerm, og da kan jeg vel bare bygge en PC nå med 970, også evt. selge den for en litt billigere penge og investere i Polaris / Pascal. Vet at penger kommer til å gå tapt, men det er mest sannsynlig ikke snakk om mye, og da kan jeg i hvertfall hygge meg i sommer med en god PC og DS3 på gode innstillinger Jeg tror det smarteste av meg er å takke ja til tilbudet, og selge PC + skjerm for 7K, så får jeg kjøpe det oppsettet jeg linka oppforbi + en grei skjerm til 2-3K. Lenke til kommentar
Nanek Skrevet 5. april 2016 Forfatter Del Skrevet 5. april 2016 bump.. sorry for spam, hvis den skal selges må den bli solgt i dag. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 Du får neppe noe særlig mer for den uansett, så jeg ville ha solgt. Lenke til kommentar
007JamesBond Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 Selg, ingen ting og tenke over! Lenke til kommentar
C64C Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 Hei, fikk tilbud på 7000,- for en brukt PC ( 3-4 år gammel ) til 7000,- Det som innegår i prisen er Skjerm : BenQ 2420T PC: AMD 7970Ghz Edition 3GB VRAM ( Byttet ut for ikke så lenge siden, da den jeg hadde ble ødelagt. Garantisak ) Intel Core i5 3570K Cooler Master 212 Hyper+ Corsair AX 750W ( GOLDEN+ ) MSi Mpower Z77 Corsair Vengance 1600 mhz 8 GB RAM Samsung 120 GB SSD Barracuda Black 1000GB HDD Corsair C70 ( Veldig bra kabinett for deg som drar mye på LAN osv. ) DVD-spiller Røde LED-lys inni Operativsystem Windows 10 ( følger med ) HVIS jeg selger, så bygger jeg meg en PC som skal kunne ha Pascal/Polaris når det kommer ut. Er det verdt det? Løp og selg! Lenke til kommentar
Nanek Skrevet 5. april 2016 Forfatter Del Skrevet 5. april 2016 Da er maskinen så og si solgt! Har en avtale på fredag der jeg får pengene og dama forlater rommet.. Det som gjenstår nå er å bygge en ny og bedre PC til sirka 14.000 (?) Kan evt. strekke meg mer hvis det gir meg mye bedre ytelse. Jeg vil at PC'en skal kunne "tåle" en oppgradering til Pascal/Polaris når de kommer ut, og et bytte fra f.eks. 970 til 1070 gir vesentlig bedre ytelse. Så i de 14.000 skal det være resten av PC'en > grafikkort, da jeg mest sannsynlig kommer til å selge deg jeg kommer til å kjøpe ( på fredag ) for ett bedre når pascal/polaris kommer ut. Trenger også en skjerm for rett rundt 3.000. Kan evt. strekke meg litt mer hvis det er verdt det, men er interessert i å investere i en 21:9 Widescreen mot sommeren uansett, så skjermen blir ganske "midlertidig". Har en dump av et forslag til et build over, men kom gjerne med tips og anbefalinger til hva jeg kan gjøre for å få mer "bang for the buck" Tusen takk, igjen! Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 (endret) Da er maskinen så og si solgt! Har en avtale på fredag der jeg får pengene og dama forlater rommet.. Det som gjenstår nå er å bygge en ny og bedre PC til sirka 14.000 (?) Kan evt. strekke meg mer hvis det gir meg mye bedre ytelse. Så 7000,- for PCen og ekstra 7000,- for dama di? Endret 5. april 2016 av RRhoads 1 Lenke til kommentar
Nanek Skrevet 5. april 2016 Forfatter Del Skrevet 5. april 2016 Da er maskinen så og si solgt! Har en avtale på fredag der jeg får pengene og dama forlater rommet.. Det som gjenstår nå er å bygge en ny og bedre PC til sirka 14.000 (?) Kan evt. strekke meg mer hvis det gir meg mye bedre ytelse. Så 7000,- for PCen og ekstra 7000,- for dama di? Stemmer det, 14k +- til sammen da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå