ibi-ubu Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Hei, eg har ein AMD xp 2500 og 768 TwinMOS pc2700 RAM CL2 (512 og 256 brikker) på eit Asus A7N8X hovedkort. To av minneplassane er blå, kva betyr det? Har det noko å sei for korleis eg bør plassere brikene mine? Eg har lyst å prøve å klokke opp litt, og har kikka litt rundt etter info og sett at ein del folk sett FSB til 200. Kan eg gjere det med mitt minne og CPU? Gjer eg då dette med den jumperen som er på hovedkortet? Kva kan eg forvente? Utan klokking ligg temperaturenmellom 40 og 50 grader (både med og utan "load"), kan eg klokke litt opp utan å få for høg temp og ustabilitet? Hadde sett pris på litt råd og vink her. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Hei,eg har ein AMD xp 2500 og 768 TwinMOS pc2700 RAM CL2 (512 og 256 brikker) på eit Asus A7N8X hovedkort. To av minneplassane er blå, kva betyr det? Har det noko å sei for korleis eg bør plassere brikene mine? Eg har lyst å prøve å klokke opp litt, og har kikka litt rundt etter info og sett at ein del folk sett FSB til 200. Kan eg gjere det med mitt minne og CPU? Gjer eg då dette med den jumperen som er på hovedkortet? Kva kan eg forvente? Utan klokking ligg temperaturenmellom 40 og 50 grader (både med og utan "load"), kan eg klokke litt opp utan å få for høg temp og ustabilitet? Hadde sett pris på litt råd og vink her. Du setter ikke FSB rett opp til 200! Men sakte oppover til 200. Ta et par av gangen. De blå betyr "dual ram". Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 "dual channel ram" ja. gå sakte opp fsb for fsb. om du vil. siden du har pc2700ram. Men det værste som kan om du bare setter den rett opp til 200fsb, er at du må resette cmos. Og du bruker ikke jumperne på hovedkortet, for det er bare 100fsb eller 200/166fsb de to jumperne er. Du bruker Menyen i bios. Lenke til kommentar
rolfar Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 har samme utstyr som deg. jeg satte opp multiplier i bios til 12.5, så nå kjører jeg på 2075mhz istedet for 1833. Har ikke merket noe høyere temp. Klarte ikke noe økning med fsb med min ram, maskinen låste seg med en gang! Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Oj sorry Dual Channel ram heter det Gikk litt fort der... Lenke til kommentar
ibi-ubu Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 (endret) Du setter ikke FSB rett opp til 200!Men sakte oppover til 200. Ta et par av gangen. De blå betyr "dual ram". Takk for kjapt svar. Så den jumperen på hovedkrotet skal eg ikkje røre? Kva aheiter den greia eg skal stille på i bios for å stille på FSB då? Kan ikkje hugse å ha sett "FSB" nokon stad i bios. Kan nokon beskrive dette steg-for-steg? Eg må då sjølvsagt ha to like brikker for å kunne nyte godt av Dual Channel RAM? (er litt grønn ja) Endret 21. november 2003 av ibi-ubu Lenke til kommentar
Raz Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Vil bare nevne at mitt hovedkort (epox 8rda3+) nektet å starte da jeg satte fsb fra 183 til 184. Etter at jeg søkte litt hjelp på diverse forum kom jeg frem til at jeg burde prøve å sette fsb direkte til 200. Dette gjorde jeg og klarte da faktisk å få maskinen til å boote helt opp til 223 fsb. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 (endret) Du setter ikke FSB rett opp til 200!Men sakte oppover til 200. Ta et par av gangen. De blå betyr "dual ram". Takk for kjapt svar. Så den jumperen på hovedkrotet skal eg ikkje røre? Kva aheiter den greia eg skal stille på i bios for å stille på FSB då? Kan ikkje hugse å ha sett "FSB" nokon stad i bios. Kan nokon beskrive dette steg-for-steg? Eg må då sjølvsagt ha to like brikker for å kunne nyte godt av Dual Channel RAM? (er litt grønn ja) Visst du sjekker her så står det endel guider. Det beste er vel og ha Kvalifiserte Dual Channel ram brikker. Tviler på at det går med dine.. F eks. 2 stk 256mb Corsair Dual Channel Ram, som står i de Blå. Funker bra. Endret 21. november 2003 av nikkor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå