Redaksjonen. Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 Krangler om retten til oppfinnelser.De sa opp trygge jobber i FMC for å starte for seg selv. Nå er gründerne saksøkt av giganten Lenke til kommentar
Øistein Gregersen Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 Kanskje barnesangen "We all live in a YELLOW SUBMARINE.." kan være til mager trøst for FMC som synes mer opptatt av å blokkere for andre enn selv "tenke nytt". Å bøye bananer har visst ført til utrolig kreative løsninger, har jeg hørt. Lenke til kommentar
John Tangerås Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 En bra måte å knekke en brysom, liten konkurrent. Lenke til kommentar
DJINK3GA Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 Er det bare meg eller kan det virke litt utspekulert å saksøke et innovativt lite selskap i en slik sammenheng som FMC er i nå, ref http://e24.no/naeringsliv/fmc/700-ansatte-maa-gaa-i-fmc-subsea/23652786 Dette er tydelig David mot Goliat, men i et forsøk på å være reflektert så antar jeg at Optime Services ville ønske å unngå en slik sak og dermed forsøke å komme til en løsning. Dessverre så kan nok alle saksøke alle og de med flest midler ser ut til fortsatt å tjene på det. Men satt i lys hva jeg leser rundt FMC nå og markedet så bør vel de og alle andre ønske velkommen noen som utfordrer denne kostnadsgaloppen og heller kan sysselsette i dette markedet. Jobb med dem FMC, istedet for mot dem. Lenke til kommentar
Hallvard The Horrible Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 Kan virke som store selskaper ofte oppfører seg slik i tilsvarende situasjoner. Lenke til kommentar
GD815I9K Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 Dette ser noe merkverdig ut, jeg lurer på hvem som har stjålet / vil stjele hva fra hvem. Et raskt patentsøk viser at Tor-Øystein Carlsen står som medoppfinner i 8 patenter, derav 6 til FMC. Videre er det merkverdig at saken ikke kommer opp før i 2017, kan det være at en av partene har en så dårlig sak at de trenger en så ubegripelig lang tid for å samle bevis? Eller er det slik at Optime vil gå til motsøksmål og saksøke FMC i USA? Dette blir interessant! Lenke til kommentar
DJINK3GA Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 Det er et godt poeng GD815I9K, virker som om de ansvarlige i Optime har vært veldig klar over patent jungelen og merkelig om de skulle gå i en slik felle, i tillegg, hvem av disse partene ønsker å dra saken lengst frem i tid - dette lukter dessverre som en uretmessig overkjøring fra et stort selskap som FMC. Skulle Optime faktisk ha brukt teknologi er det greitt, men det tyder på at det ikke er tilfelle og det er ikke slik noen selskaper skal tilegne seg teknologi eller beholder markedsandeler. Her har vi mulighet til å utvikle arbeidsplasser og posisjonere oss internasjonalt, utifra Telemark! Nei, håper FMC ser at dette ikke er heldig for noen. Skal de nå sparke 700 og saksøke alle som utfordrer dem Lenke til kommentar
Arvid Bekjorden Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 Trygge jobber i FMC???? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 Trygge jobber i FMC???? Personene det er snakk om hadde nok ganske så trygge jobber Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. april 2016 Del Skrevet 6. april 2016 Trygge jobber i FMC???? Tryggheten var nok en spådom som gjaldt da de forlot. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå