riggern Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 Jeg lurer bare på 1 ting, og det er om det finnes sivile vegvesen typer som kjører rundt i sivile biler og kontrollerer kjøretøy ? Akkurat som en sivil politibil men med fokus på å ta kjøretøy som "ikke er i kjørbar stand" (for dem). Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 Verken vegvesenet eller tollvesenet må være uniformerte for å utdøve sin myndigheit. Men meg bekjent så er det ikkje vanlig å operere i sivil. Ikkje ser eg at vegvesenet vil ha nokon fordel med å kjøyre sivilbil framfor uniformert bil. Sjølv om dei berre kjøyre rundt for å scanne skilt på parkerte bilar for å sjekke om forsikring og vegavgift er betalt så ser eg ikkje at dei klarer å avsløre fleire ved å gå i sivil framfor uniformert. Lenke til kommentar
riggern Skrevet 4. april 2016 Forfatter Del Skrevet 4. april 2016 Okei, Synes det var litt rart selv for jeg opplevde det nå idag og synes det med traffikk og sikkerhet har tatt voldsomt av. Jeg er helt enig at det skal være sikkert i traffikken men det må da være grenser på hvor langt dem skal gå for å klare å nappe ut det som de kaller kjøretøy i dårlig stand.. Lenke til kommentar
Kaffiflekken Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 Okei, Synes det var litt rart selv for jeg opplevde det nå idag og synes det med traffikk og sikkerhet har tatt voldsomt av. Jeg er helt enig at det skal være sikkert i traffikken men det må da være grenser på hvor langt dem skal gå for å klare å nappe ut det som de kaller kjøretøy i dårlig stand.. Kvifor det? Eg foretrekker å bevega meg på ein veg med minst mogleg utrygge biler 2 Lenke til kommentar
riggern Skrevet 4. april 2016 Forfatter Del Skrevet 4. april 2016 Ja, jeg er helt enig i det du sier, men det jeg mener er at en bil som akkurat har kommet gjennom eu godkjenning, så skal han/dem leter etter noe eller påstå at noe er feil.. småtteri som ikke har noen som helst betydning for kjøreegenskaper osv. Lenke til kommentar
Kaffiflekken Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 Ja, jeg er helt enig i det du sier, men det jeg mener er at en bil som akkurat har kommet gjennom eu godkjenning, så skal han/dem leter etter noe eller påstå at noe er feil.. småtteri som ikke har noen som helst betydning for kjøreegenskaper osv. Husk at dei ikkje alltid veit kva bilar som nyleg er EU-godkjent og ikkje. Eg har stått i kontroll med min 1995 Jeep Cherokee som var EU-godkjent veko før og sett på at bilen forran, ein BMW 2007(?) blei avskilta grunna manglende EU Små fillefeiler kan også skape store konsekvenser under rette forhold. Ei gåen nærlyspære på førersiden vil i mørket sjå ut som ein motorsykkel for motkommende trafikk. Er ein grunn til at me har lovverket vårt 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 Okei, Synes det var litt rart selv for jeg opplevde det nå idag og synes det med traffikk og sikkerhet har tatt voldsomt av. Jeg er helt enig at det skal være sikkert i traffikken men det må da være grenser på hvor langt dem skal gå for å klare å nappe ut det som de kaller kjøretøy i dårlig stand.. Problemet er at folk ikke bryr seg om hvorvidt bilen dems er i forsvarlig stand eller ei, og da må de gjerne ty til slike virkemidler for å luke ut disse da enkelte gjerne gjør tiltak om de blir beviste på at disse er ute å kontrollerer en plass. Hadde folk vært ærlige ovenfor deg selv og tatt dette litt mer seriøst og latt en uforsvarlig bil stå, så hadde ikke dette vært et problem. Forsåvidt, om statens vegvesen mener et kjøretøy er i dårlig stand så er det faktisk i dårlig stand. Dette er ikke noe de bare mener for å mene slikt. 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 Forsåvidt, om statens vegvesen mener et kjøretøy er i dårlig stand så er det faktisk i dårlig stand. Dette er ikke noe de bare mener for å mene slikt. Støtter meg til denne. Sjølv om det nok finnes kjøyretøy i verre forfattning som unndrar seg kontroll rundt omkring, så betyr ikkje det at vegvesenet tek feil når dei avskilter kjøyretøy ligg under minimumskrava, men som kanskje er i betre stand enn dei aller dårligaste bilane. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå