Gå til innhold

Ny maskin til hovedsakelig gaming og streaming

Anbefalte innlegg

Hei, da er det 7 år siden sirka jeg kjøpte meg en ny datamaskin og tenkte derfor og gå i innkjøp av en ny en da jeg har fått tilbake interessen for spilling.

Har satt opp en liste med deler men noe usikker på om jeg skulle ha byttet ut noe, den skal hovedsaklig bli brukt til å spille på, men har også tenkt og prøve ut å streame.

Budsjettet ligger på 10 - 12 tusen ish.

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1684738&su=8BD3FF4C-4C1C-4A0A-8323-AB1F73CED2C9

Har en Cooler Master B600 VER.2 600W PSU, vil denne holde for dette oppsettet? 

Er ASUS eller EVGA sitt 970 skjermkort å anbefale ovenfor MSI sitt? 

exmNjUt.png

Endret av Aidien
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje gå for større SSD når du først handler? Er greit å få lagt inn litt spill på SSDen og ikke bare windows.

Hva med å gå for lukket vannkjøling? Den CPU kjøleren koster jo nesten like mye.

Har du noe anbefaling til vannkjøling?

Lenke til kommentar

Cooler Master B600 VER.2 600W PSU vil gå men vil anbefale noe bedre, 80 plus gold eller bedre hvis du skal overklokke.

EVGA GQ 750W eller Corsair RM750i er nok mye bedre for overklokking.

Er enig en 250 GB SSD\500 GB er anbefalt hvis du skal bruke SSD disken til spilling eller ha en del programmer på den. Eller kanskje linux i tillegg.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hva med å gå for lukket vannkjøling? Den CPU kjøleren koster jo nesten like mye.

Hvorfor vannkjøling når den støyer vesentlig mer?

På maks hastighet støyer den mer, men det oppnår han ikke uten å overklokke.

Tror den er god den luftkjøleren også, men til den prisen hadde jeg tatt en ekstra titt på vannkjøling som ikke koster stort mer.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Corsair Hydro serien er bråkete dersom man bruker viftene som følger med, bytter man disse til stillegående vifter så hører man knapt vannkjølinga selv med overklokk. Jeg kan kjøre Corsair kjølinga mi på Silent mode (også under spilling) med 1Ghz i overklokk, og da hører man knapt vannkjølinga ;)

Endret av 93MiChr
Lenke til kommentar

Corsair Hydro serien er bråkete dersom man bruker viftene som følger med, bytter man disse til stillegående vifter så hører man knapt vannkjølinga selv med overklokk. Jeg kan kjøre Corsair kjølinga mi på Silent mode (også under spilling) med 1Ghz i overklokk, og da hører man knapt vannkjølinga ;)

Bytte vifta i en Corsair H75 med f.eks https://www.komplett.no/product/756831/datautstyr/vifterkjoelingvannkjoeling/vifter/corsair-af120-quiet-edt-120mm-vifte# da?

Lenke til kommentar

Bytte vifta i en Corsair H75 med f.eks https://www.komplett.no/product/756831/datautstyr/vifterkjoelingvannkjoeling/vifter/corsair-af120-quiet-edt-120mm-vifte# da?

Ja, det skal gjøre susen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...