Aidien Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 (endret) Hei, da er det 7 år siden sirka jeg kjøpte meg en ny datamaskin og tenkte derfor og gå i innkjøp av en ny en da jeg har fått tilbake interessen for spilling. Har satt opp en liste med deler men noe usikker på om jeg skulle ha byttet ut noe, den skal hovedsaklig bli brukt til å spille på, men har også tenkt og prøve ut å streame. Budsjettet ligger på 10 - 12 tusen ish. https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1684738&su=8BD3FF4C-4C1C-4A0A-8323-AB1F73CED2C9 Har en Cooler Master B600 VER.2 600W PSU, vil denne holde for dette oppsettet? Er ASUS eller EVGA sitt 970 skjermkort å anbefale ovenfor MSI sitt? Endret 4. april 2016 av Aidien Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 (endret) Kanskje gå for større SSD når du først handler? Er greit å få lagt inn litt spill på SSDen og ikke bare windows.Hva med å gå for lukket vannkjøling? Den CPU kjøleren koster jo nesten like mye. Endret 4. april 2016 av PantZman Lenke til kommentar
Aidien Skrevet 4. april 2016 Forfatter Del Skrevet 4. april 2016 Kanskje gå for større SSD når du først handler? Er greit å få lagt inn litt spill på SSDen og ikke bare windows. Hva med å gå for lukket vannkjøling? Den CPU kjøleren koster jo nesten like mye. Har du noe anbefaling til vannkjøling? Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 Kanskje gå for større SSD når du først handler? Er greit å få lagt inn litt spill på SSDen og ikke bare windows. Hva med å gå for lukket vannkjøling? Den CPU kjøleren koster jo nesten like mye. Har du noe anbefaling til vannkjøling? Corsair H75 f.eks. Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 Hva med å gå for lukket vannkjøling? Den CPU kjøleren koster jo nesten like mye. Hvorfor vannkjøling når den støyer vesentlig mer? Lenke til kommentar
Kaffiflekken Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 Hva med å gå for lukket vannkjøling? Den CPU kjøleren koster jo nesten like mye. Hvorfor vannkjøling når den støyer vesentlig mer? Velger du rett merker du den ikkje. Min Corsair H110 GT kjører kjempestille Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 No vet ikkje eg hva du mener med kjempestille, men ut fra teknisk info bråker den fortsatt mer enn den første kjøleren TS hadde lagt inn. Men kanskje stille nok til at den ikkje er hørbar :-) Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 (endret) Cooler Master B600 VER.2 600W PSU vil gå men vil anbefale noe bedre, 80 plus gold eller bedre hvis du skal overklokke. EVGA GQ 750W eller Corsair RM750i er nok mye bedre for overklokking. Er enig en 250 GB SSD\500 GB er anbefalt hvis du skal bruke SSD disken til spilling eller ha en del programmer på den. Eller kanskje linux i tillegg. Endret 5. april 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 (endret) Hva med å gå for lukket vannkjøling? Den CPU kjøleren koster jo nesten like mye. Hvorfor vannkjøling når den støyer vesentlig mer? På maks hastighet støyer den mer, men det oppnår han ikke uten å overklokke. Tror den er god den luftkjøleren også, men til den prisen hadde jeg tatt en ekstra titt på vannkjøling som ikke koster stort mer. Endret 5. april 2016 av PantZman Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 (endret) Corsair Hydro serien er bråkete dersom man bruker viftene som følger med, bytter man disse til stillegående vifter så hører man knapt vannkjølinga selv med overklokk. Jeg kan kjøre Corsair kjølinga mi på Silent mode (også under spilling) med 1Ghz i overklokk, og da hører man knapt vannkjølinga Endret 5. april 2016 av 93MiChr Lenke til kommentar
Aidien Skrevet 5. april 2016 Forfatter Del Skrevet 5. april 2016 Corsair Hydro serien er bråkete dersom man bruker viftene som følger med, bytter man disse til stillegående vifter så hører man knapt vannkjølinga selv med overklokk. Jeg kan kjøre Corsair kjølinga mi på Silent mode (også under spilling) med 1Ghz i overklokk, og da hører man knapt vannkjølinga Bytte vifta i en Corsair H75 med f.eks https://www.komplett.no/product/756831/datautstyr/vifterkjoelingvannkjoeling/vifter/corsair-af120-quiet-edt-120mm-vifte# da? Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 Corsair Hydro serien er bråkete dersom man bruker viftene som følger med, bytter man disse til stillegående vifter så hører man knapt vannkjølinga selv med overklokk. Jeg kan kjøre Corsair kjølinga mi på Silent mode (også under spilling) med 1Ghz i overklokk, og da hører man knapt vannkjølinga Bytte vifta i en Corsair H75 med f.eks https://www.komplett.no/product/756831/datautstyr/vifterkjoelingvannkjoeling/vifter/corsair-af120-quiet-edt-120mm-vifte# da? Ja, det skal gjøre susen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå