Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En grei regel er vel å ikke rør noe som virker. Du har en motor som fungerer og det er jo synd å kødde med den.

 

Båtmotor kan jeg ikke.

 

HK nerfen på en 2 taker pleier å sitte i forgasser eller eksos. Da er det jo litt merkelig at dette er den eneste forskjellen mellom 40/50hk utgaven. Det er ofte samme motor, alt er likt, men de putter på innsnevringer til den viser 40HK.

  

Det er sikkert en hylse i forgasser(venturi) eller gjemt i innsugs manifold, kanskje i "reed ventilen", hvis den har. Blindrør/blokkeringen/omveier på eksosen er også ganske normalt. Turtalls sperre kan også være morsomt å fjerne.

 

På en 2-takter pleier jeg å anbefale porting. Jeg husker ikke helt hvor man måtte file(om du vil ha moment eller turtall). Finner sikkert mye om dette på google.

 

Jeg tenker bare høyt, kanskje det hjelper.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...