FCW Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 Gatebilde nattestid. Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 Et godt kvelds/gateportrett med fine linjer innover i bildet. Godt eksponert der detaljer kommer godt fram og liten blenderåpning som hjelper til å få belysningspunktene til ikke å bli store utbrente flekker i bildet. Midtstillingen er ellers viktig for komponeringen av bildet. Den lange eksponeringstiden gir dessuten kledelige lysstriper av biler som passerer i gatene på hver side. Mvh Ragnar Lenke til kommentar
FCW Skrevet 4. april 2016 Forfatter Del Skrevet 4. april 2016 Tusen takk for svar! Jeg tenkte i det jeg redigerte bildet at jeg burde plassert kameraet mer mot midten av de diagonale linjene der... men lite kan gjøres med det nå :-) Og, da er vi vel med kjernen av det som jeg synes er vanskeligst; Å finne en god (den beste) komposisjon! Nå går linjene inn mot midten av bildet... Kan det ha noe for seg å flytte forsvinningspunktet opp eller ned? Noe annet som kan gjøres for å få et mer interessant bilde? Mvh Finn Chr. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 Tusen takk for svar! Jeg tenkte i det jeg redigerte bildet at jeg burde plassert kameraet mer mot midten av de diagonale linjene der... men lite kan gjøres med det nå :-) Og, da er vi vel med kjernen av det som jeg synes er vanskeligst; Å finne en god (den beste) komposisjon! Nå går linjene inn mot midten av bildet... Kan det ha noe for seg å flytte forsvinningspunktet opp eller ned? Noe annet som kan gjøres for å få et mer interessant bilde? Mvh Finn Chr. Noe er nok smak og behag, mer her ville jeg forsøke å treffe midtpunktet 100%, ditt er vel ca 98 %, noen som absolutt må godkjennes. Når det gjelder kameravinkel så vil det normalt være riktig med en lav sådan, likevel i dette tilfelle slik at du kan se antydningen av rutene/mønsteret langt inn i bildet. I det store og hele er komposisjonen slik jeg ville hatt det. Skj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg