Gå til innhold

Printerserver, Windows 2000 (Server)

Anbefalte innlegg

Har en HP Jetdirect X500 som det er koblet 3 printere til. Jeg ønsker at når alle klientene logger seg på domenet, så skal printerene automatisk kobles til. Har sett litt på Technet til Microsoft hvor denne koden står:

Set WshNetwork = CreateObject("WScript.Network")

WshNetwork.AddWindowsPrinterConnection "\\PrintServer1\Xerox300"

WshNetwork.SetDefaultPrinter "\\PrintServer1\Xerox300"

Problemet mitt er at jeg bare har en IP-addresse til printserveren, og når jeg skriver 192.168.1.100:900x som bane så får jeg bare feil. Jeg ønsker IKKE å bruke serveren som printerserver, så hvordan kan jeg få laget et logonscript som kobler maskinene direkte til HP Jetdirect X500?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nope....kun windows 2000 klienter

Kan godt hende det går for det... Er jeg ikke helt sikker på, men det kan jeg sjekke opp i morgen. Hva er det du bruker som logon script? Bare en vanlig bat-fil? Vi bruker kix. Er heller ikke helt sikker på om det går hvis man bruker en helt vanlig bat-fil.

Lenke til kommentar

Bruker per i dag bat fil, bare en enkel fil for å mappe nettverksstasjoner, men tenkte egentlig at jeg måtte gå over til vbs for å få til dette. Nå er det forresten ikke så vanskelig å få kjørt andre filer fra en bat-fil da :) Hadde vært supert om du gadd å sjekke. Hva er i huleste er kix forresten? Har aldri hørt om det...

Lenke til kommentar
Bruker per i dag bat fil, bare en enkel fil for å mappe nettverksstasjoner, men tenkte egentlig at jeg måtte gå over til vbs for å få til dette. Nå er det forresten ikke så vanskelig å få kjørt andre filer fra en bat-fil da :) Hadde vært supert om du gadd å sjekke. Hva er i huleste er kix forresten? Har aldri hørt om det...

KIx blir vel på samme måte som en vanlig bat-fil egentlig, bare med litt flere muligheter. Bruker en vanlig bat-fil for å kalle opp kic32.exe som kjører ett kix-script du lager i notpad.

Sjekker det opp når jeg kommer på jobb på mandag...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...