Gå til innhold

Behagelig tursykkel

KoKo_

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvilke merker/sykler, og hva skal jeg se etter om jeg ønsker en sykkel med fokus på en behagelig tur i stedet for fart, ultralett og aerodynamisk stilling?

Brukes fortrinnsvis på grov asfalt, men kan sneie innom en grusvei eller to.

Kan hende jeg monterer et barnesete på den også.

Med behagelig mener jeg hovedsakelig:

-Sittebehag (ikke noe spisst og hardt opp her, takk)

-Rygg/nakkebehag  (nakken min liker ikke en fremoverlent stilling der jeg må titte opp for å se veien)

Bryr meg ikke om jeg ser ut som "dame på tur" i sittestilling, om det er det som er best ;)

(Elsykkel har jeg lyst på, men ikke i denne omgang)

(edit: Noen flaue skriveleifer)

Endret av KoKo_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cannondale og specialized har hatt en del ok sykler utenfor det typiske sportssegmentet. Du finner slike sykler blant billigmerkene også (I.e. diamant, nakamura, gekko, white etc) men de er gjerne veldig kjipt utstyrt. Du kan også bygge noe på en surly som vil passe ditt behov

For oppsett sørg for at du har litt å gå på på gjenværende styrerør (Se etter at det er noen spacere igjen over stemmet), dernest må du belage deg på å justere litt på sadel og stem til du er fornøyd.

Sadel som er med vil nesten alltid være kjip, og er noe nesten alle bytter etter egene preferanser. For ditt bruk ville jeg sterkt vurdert en Brooks. (Svære sofasadler kan kanskje virke fristende, men de er ikke så komfortable over tid som de kan virke med en gang)

Hvis du vil kan du jo også se på liggesykler, mange med rygg og sadelplager er hjulpet av slike.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...