Tsukeo Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 (endret) Hei! Jeg har søkt på nettstudier for bachelor i Informatikk, og tenkte å se på mulighetene for annen utdanning. Jeg vil jobbe med data, og er ikke villig til å flytte. Jeg har sett på to utdanniger ved Noroff (https://www.noroff.no/studier/fagskole/nettverks-systemadministrasjon og https://www.noroff.no/studier/fagskole/nettverk-it-sikkerhet), disse tilbys også som nettstudier og lurer på om det kanskje er en grei erstattning? Kan det gi meg en god mulighet for jobb. Hvilke andre muligheter har jeg? Takk! Endret 4. april 2016 av Tsukeo Lenke til kommentar
Feh Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 Ingen av de tre har spesielt mye til felles bortsett fra kanskje de to hos noroff som kan ha noe overlapp (tar du nettverksadmin kan du begynne direkte på andre året i it-sikkerhet). Med disse tror jeg du i stor grad er din egen lykkes smed. Tar du kun 1 år vil du etter all sansynlighet ende opp i en lavt lønnet jobb med få utviklingsmuligheter. Tar du to kan du med en stor porsjon flaks få en god jobb. Men jeg ser at det også er muligheter for videre studier enten i norge eller i utveksling, noe du bør vurdere. Det positive med noroff der er at du kan vurdere år for år om du har lyst/må studere mer for å få en god jobb. Begynner du først på informatikk og ikke fullfører har du kastet bort tiden din. Informatikk er hvertfall helt safe. Med gode resultater (snitt C eller høyere) er du nesten garantert jobb når du er ferdig samt en lang og godt betalt karriere. Jeg vil dog påstå at vanskelighetsgraden på en slik bachelor er vesentlig høyere enn de andre som er nevnt her. Lenke til kommentar
Tsukeo Skrevet 4. april 2016 Forfatter Del Skrevet 4. april 2016 Vel, hovedsaklig er jeg interessert i programmering, eller back-end programmering. Jeg har også søkt inn på ingeriør-forkurs, og tenker etter det å ta dataingeriør utdanning etter dette, men da er det fire år fra nå før jeg kan få meg fagrelevant jobb. Noroff studiet på to år gir meg også en jobb som interesserer meg og på kortere tid, men det gir meg ikke like mye utdanning med programmering. Bachelor i Informatikk er egentlig perfekt for meg, tre år og mulighet til å fordype meg i programmering om jeg vil. Ser på mulighetene om jeg ikke kommer inn på det perfekte valget mitt. Lenke til kommentar
m4rv Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 Gikk selv ved Noroff for noen år siden, og kan vel fra min egen erfaring fra da anbefale deg til å styre unna Klart, vi lærte en god del nyttig, men føler ikke at prisen det kostet for å gå der er verdt det man sitter igjen med, mtp lærere og kompetanse oppfølging. Mulig det har endret seg de siste årene, men jeg vill ha styrt unna Lenke til kommentar
Tsukeo Skrevet 4. april 2016 Forfatter Del Skrevet 4. april 2016 Hmm, det hørtes ikke særlig bra ut. Er det andre nettskoler som tilbyr lignende studier? Vil helst fokusere, men kan til nød ta en utdanning i nettverk (er også interessert i det, men ikke til like stor grad som jeg er interessert i programmering). Lenke til kommentar
d1cte Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 (endret) Tidligere Hist har enkletfag du kan ta på nett: http://itfag.no/public/index.jsp?semfane=1&gclid=null ved UiT Norges Arktiske Universitet (avdeling Narvik, tidligere høgskolen i Narvik), kan du ta dataingeniør over nett. Endret 5. april 2016 av d1cte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå