Gå til innhold

litt generelle spørsmål vedr SLi


Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat bygget meg ny pc, kjøpte Evga GeForce GTX980ti SC til denne,

maskinen skal brukest primært til spilling de neste 4-5årene der jeg kan kjøre alt på ultra.

jeg spiller primært Arma 3 og bygger maskinen til Star Citizen kommer ut,

jeg kjører pr.dag Arma 3 med 60fps ved og ha settings på ultra, men litt nedjustert draw distance, skrur jeg alt opp så dabber fps til 30-40, Star Citizen og kjører greit med ultra settings, men spillet er ikke kommet ut enda så jeg håper det bare er lite optimalisert foreløpig.

men leker litt med tanken på og kjøpe meg ett til kort av samme type og kjøre i SLi, det jeg primært vil ha svar på er om det lønner seg i form av fps/ultra settings? får jeg faktisk dobbel ytelse fordi jeg kjører to like kort? (sikkert dumt spørsmål)

vil jeg kunne kjøre foreks Arma 3 med alle settings på ultra og draw settings på maks med 60 fps da siden jeg idag har 30-40 ?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppsettet mitt er:Asus Maxiumus Hero Viii LGA 1151

                           Kingston Hyperx 16gb DDr4

                           Kingston 1tb SSD

                           Corsair 1000w PSU

                           Intel i7 6700k Skylake cpu

                           Evga GeForce GTX 980ti SC

Endret av Fredde89
Lenke til kommentar

Spiller på 1080p ja, som tidligere nevnt hvis jeg justerer ned litt på settings så kan jeg justere opp draw distance, men jeg vil ha mulighet til og kjøre begge på maks :)

men om det er verdt å investere 7k i ett kort til for og oppnå dette eller om det vil bli halveis :/

Lenke til kommentar

Selvsakt kan det hende at du får problemer. Det skjer fra tid til annen med SLI og crossfire. Skjer somregel når spillet er nytt at det er problemer som seinere løses i en patch eller driver om spillerutvikler er seriøs. Tror ikke du bør bekymre deg for det i Star Citizen da CIG er seriøse. Om du klarer deg nå med det du har så bytt heller til Pascal eller Vega når Star Citizen kommer ut neste år. SQ42 kommer muligens før (i høst) om det er singel player delen du sikter til.

Endret av Gralle
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nå fått mitt andre GTX980TI kort, må si det var som forventa, helt rått!! :D

men er det noen tips dere her på forumet har for og optimalisere SLi best mulig? eller er det bare plug & play tut å kjør slik jeg har gjort nå, bare plugga kortet i med strøm og bridge og maskinen lokaliserte kort nr.2 med en gang og alt er good.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei, jeg har nå kjørt SLi en stund med mine 2stk 980Ti SC kort.

har også en Asus Rog 27" 279Q skjerm med 1440p Gsync, kjører Arma3 ved ca 60-fps, men den dropper noe sinnsykt innimellom helt ned til 2-3fps også opp igjenn til 60fps, innimellom får jeg beskjed at Nvidia driveren har slutten og virke og er gjennopprettet, dette er den siste driveren fra Nvidia, er dette fordi det er ustabilitet i Arma v/SLi ? 

noen som kan hjelpe meg med svar på dette?

Lenke til kommentar

får jeg faktisk dobbel ytelse fordi jeg kjører to like kort? (sikkert dumt spørsmål)

Nei. SLI skalerer ikke perfekt. I noen spill skalererer det nær perfekt .. I andre spill skalerer det ikke i det hele tatt.

Arma 3 er vel et halvferdig møkkaspill. Du kan pøse mye hardware på det spillet uten at det vil bli bra ..

 

Singel 980TI er mer en nok for 1080p gaming ... så lenge du har den monitoren så ville jeg ikke spandert på noe nytt kort.

Lenke til kommentar

 

får jeg faktisk dobbel ytelse fordi jeg kjører to like kort? (sikkert dumt spørsmål)

Nei. SLI skalerer ikke perfekt. I noen spill skalererer det nær perfekt .. I andre spill skalerer det ikke i det hele tatt.

Arma 3 er vel et halvferdig møkkaspill. Du kan pøse mye hardware på det spillet uten at det vil bli bra ..

 

Singel 980TI er mer en nok for 1080p gaming ... så lenge du har den monitoren så ville jeg ikke spandert på noe nytt kort.

 

 

 

Jeg har to stk 980ti kort nå, og 1440p monitor, funker fjell på de fleste andre spill som GTA 5, Withcer3, Far cry etc etc :)

men spiller for det meste Arma 3, og da er de litt synd når jeg får slike major fps drops. :/

Lenke til kommentar

 

 

får jeg faktisk dobbel ytelse fordi jeg kjører to like kort? (sikkert dumt spørsmål)

Nei. SLI skalerer ikke perfekt. I noen spill skalererer det nær perfekt .. I andre spill skalerer det ikke i det hele tatt.

Arma 3 er vel et halvferdig møkkaspill. Du kan pøse mye hardware på det spillet uten at det vil bli bra ..

 

Singel 980TI er mer en nok for 1080p gaming ... så lenge du har den monitoren så ville jeg ikke spandert på noe nytt kort.

 

 

 

Jeg har to stk 980ti kort nå, og 1440p monitor, funker fjell på de fleste andre spill som GTA 5, Withcer3, Far cry etc etc :)

men spiller for det meste Arma 3, og da er de litt synd når jeg får slike major fps drops. :/

 

 

Har du overklokket prosessoren din? Arma er et prosessortungt spill, så det vil gjøre seg å overklokke den litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...