Fredde89 Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 Jeg har akkurat bygget meg ny pc, kjøpte Evga GeForce GTX980ti SC til denne, maskinen skal brukest primært til spilling de neste 4-5årene der jeg kan kjøre alt på ultra. jeg spiller primært Arma 3 og bygger maskinen til Star Citizen kommer ut, jeg kjører pr.dag Arma 3 med 60fps ved og ha settings på ultra, men litt nedjustert draw distance, skrur jeg alt opp så dabber fps til 30-40, Star Citizen og kjører greit med ultra settings, men spillet er ikke kommet ut enda så jeg håper det bare er lite optimalisert foreløpig. men leker litt med tanken på og kjøpe meg ett til kort av samme type og kjøre i SLi, det jeg primært vil ha svar på er om det lønner seg i form av fps/ultra settings? får jeg faktisk dobbel ytelse fordi jeg kjører to like kort? (sikkert dumt spørsmål) vil jeg kunne kjøre foreks Arma 3 med alle settings på ultra og draw settings på maks med 60 fps da siden jeg idag har 30-40 ? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 https://forums.bistudio.com/topic/150540-nvidia-drivers-supporting-arma3-in-sli-now/ Ellers bør du nevne hovedkort+ cpu. Er vel særlig LGA 1366\sokkel 2011 og nyere som har nok båndbredde for SLI. Særlig hvis du vil ha PCI-E SSD i tillegg eller 10 gigabit nettverkkort. Lenke til kommentar
Fredde89 Skrevet 4. april 2016 Forfatter Del Skrevet 4. april 2016 (endret) Oppsettet mitt er:Asus Maxiumus Hero Viii LGA 1151 Kingston Hyperx 16gb DDr4 Kingston 1tb SSD Corsair 1000w PSU Intel i7 6700k Skylake cpu Evga GeForce GTX 980ti SC Endret 4. april 2016 av Fredde89 Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 ¨Hvilke oppløsning spiller du på? På 1080p med (antialiasing av) så bør 980 ti fint klare max settings med 60fps, selv med draw distance på max :/ Lenke til kommentar
Fredde89 Skrevet 4. april 2016 Forfatter Del Skrevet 4. april 2016 Spiller på 1080p ja, som tidligere nevnt hvis jeg justerer ned litt på settings så kan jeg justere opp draw distance, men jeg vil ha mulighet til og kjøre begge på maks men om det er verdt å investere 7k i ett kort til for og oppnå dette eller om det vil bli halveis :/ Lenke til kommentar
Fredde89 Skrevet 4. april 2016 Forfatter Del Skrevet 4. april 2016 Men kan jeg få problemer med at noen spill ikke støtter SLi idag? at jeg da må disable ett av kortene for og kunne spille ? Lenke til kommentar
Gralle Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 (endret) Selvsakt kan det hende at du får problemer. Det skjer fra tid til annen med SLI og crossfire. Skjer somregel når spillet er nytt at det er problemer som seinere løses i en patch eller driver om spillerutvikler er seriøs. Tror ikke du bør bekymre deg for det i Star Citizen da CIG er seriøse. Om du klarer deg nå med det du har så bytt heller til Pascal eller Vega når Star Citizen kommer ut neste år. SQ42 kommer muligens før (i høst) om det er singel player delen du sikter til. Endret 4. april 2016 av Gralle Lenke til kommentar
Fredde89 Skrevet 15. april 2016 Forfatter Del Skrevet 15. april 2016 Har nå fått mitt andre GTX980TI kort, må si det var som forventa, helt rått!! men er det noen tips dere her på forumet har for og optimalisere SLi best mulig? eller er det bare plug & play tut å kjør slik jeg har gjort nå, bare plugga kortet i med strøm og bridge og maskinen lokaliserte kort nr.2 med en gang og alt er good. Lenke til kommentar
Crayonz Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 så lenge du har aktivert "maksimer 3d ytelse" eller noe i den duren inne på nvidia kontrollpaner så er du good to go! Lenke til kommentar
Fredde89 Skrevet 15. april 2016 Forfatter Del Skrevet 15. april 2016 så lenge du har aktivert "maksimer 3d ytelse" eller noe i den duren inne på nvidia kontrollpaner så er du good to go! Ja det har jeg gjort Lenke til kommentar
Crayonz Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 om du støter på et spill som ikke sammarbeider med SLI er det bare å deaktivere 3d ytelse for å kjøre med ett kort, men dette vet du sikkert allerede Lenke til kommentar
Fredde89 Skrevet 28. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2016 Hei, jeg har nå kjørt SLi en stund med mine 2stk 980Ti SC kort. har også en Asus Rog 27" 279Q skjerm med 1440p Gsync, kjører Arma3 ved ca 60-fps, men den dropper noe sinnsykt innimellom helt ned til 2-3fps også opp igjenn til 60fps, innimellom får jeg beskjed at Nvidia driveren har slutten og virke og er gjennopprettet, dette er den siste driveren fra Nvidia, er dette fordi det er ustabilitet i Arma v/SLi ? noen som kan hjelpe meg med svar på dette? Lenke til kommentar
nagina Skrevet 28. juni 2016 Del Skrevet 28. juni 2016 Vet ikke hvor bra arma 3 tar sli oppsett, om det funker så funker det men arma engine er pain in the ass, uansett hardware, rævva performance... aka dritt engine, håper Apex expansion ordner performance i det spillet. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 28. juni 2016 Del Skrevet 28. juni 2016 får jeg faktisk dobbel ytelse fordi jeg kjører to like kort? (sikkert dumt spørsmål) Nei. SLI skalerer ikke perfekt. I noen spill skalererer det nær perfekt .. I andre spill skalerer det ikke i det hele tatt. Arma 3 er vel et halvferdig møkkaspill. Du kan pøse mye hardware på det spillet uten at det vil bli bra .. Singel 980TI er mer en nok for 1080p gaming ... så lenge du har den monitoren så ville jeg ikke spandert på noe nytt kort. Lenke til kommentar
Fredde89 Skrevet 28. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2016 får jeg faktisk dobbel ytelse fordi jeg kjører to like kort? (sikkert dumt spørsmål) Nei. SLI skalerer ikke perfekt. I noen spill skalererer det nær perfekt .. I andre spill skalerer det ikke i det hele tatt. Arma 3 er vel et halvferdig møkkaspill. Du kan pøse mye hardware på det spillet uten at det vil bli bra .. Singel 980TI er mer en nok for 1080p gaming ... så lenge du har den monitoren så ville jeg ikke spandert på noe nytt kort. Jeg har to stk 980ti kort nå, og 1440p monitor, funker fjell på de fleste andre spill som GTA 5, Withcer3, Far cry etc etc men spiller for det meste Arma 3, og da er de litt synd når jeg får slike major fps drops. :/ Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 28. juni 2016 Del Skrevet 28. juni 2016 ah ja.. ser nå tråden din er fra april Jeg har selv 980 TI SLI og 1440p/gsync. Tiff toff det ja .. Som sagt, arma3 er bare noe shait. Alle spillutviklere burde være pålagt å bruke Frostbite engine Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 2. juli 2016 Del Skrevet 2. juli 2016 får jeg faktisk dobbel ytelse fordi jeg kjører to like kort? (sikkert dumt spørsmål) Nei. SLI skalerer ikke perfekt. I noen spill skalererer det nær perfekt .. I andre spill skalerer det ikke i det hele tatt. Arma 3 er vel et halvferdig møkkaspill. Du kan pøse mye hardware på det spillet uten at det vil bli bra .. Singel 980TI er mer en nok for 1080p gaming ... så lenge du har den monitoren så ville jeg ikke spandert på noe nytt kort. Jeg har to stk 980ti kort nå, og 1440p monitor, funker fjell på de fleste andre spill som GTA 5, Withcer3, Far cry etc etc men spiller for det meste Arma 3, og da er de litt synd når jeg får slike major fps drops. :/ Har du overklokket prosessoren din? Arma er et prosessortungt spill, så det vil gjøre seg å overklokke den litt. Lenke til kommentar
Krist81 Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 Arma 3 er svært tungt på CPU. Spiller du online på f.eks Exile-servere med mye AI vil server også kunne begrense dine fps ganske mye. Last ned f.eks "Yet another Arma benchmark" og se hva du får der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå